alipainekello..nappis..
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
alipainekello..nappis..
mitä virkaa on sellaisella alipainekellolla?ja siihen menee sähkö johtoja.. sijaitsee akun vieressä..tosin minulla on se ohitettu(letkut yhdessä)
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Se kuuluukin olla sillein. Tai enpä tiedä jos lie ohitettu, vaikea sanoa näkemättä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
vanhaa saasteenalennus hässäkkää
poistetaan yleensä käytöstä siten että
imusarjan alipaine yhdistetään suoraa tyhjäkäyntisuuttimeen ja tuon alipainekellon letkut puolelta toiselle
poistetaan yleensä käytöstä siten että
imusarjan alipaine yhdistetään suoraa tyhjäkäyntisuuttimeen ja tuon alipainekellon letkut puolelta toiselle
Viimeksi muokannut pressa, 5.4.2006 8:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tääl jutellaa sekoja ja kaikki uppoo täysillä
toi järjestelmä on kaikissa R15/04 autoissa, US83 edellyttää sitten jo kattia ja polttoainehöyryjen talteenottoa
normaalisti jos systeemi toimisi oikein alipainesysteemi katkoisi tyhjäkäyntiä moottorin kierrosluvun ja kaasuläpän asennon tietojen perusteella, mutta yleensä systeemi ei toimi ja on jo uutena oikaistu jolloin alipaine tulee suoraa kaasuttimelle. alipainekello on sitten turhana. päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.


toi järjestelmä on kaikissa R15/04 autoissa, US83 edellyttää sitten jo kattia ja polttoainehöyryjen talteenottoa
normaalisti jos systeemi toimisi oikein alipainesysteemi katkoisi tyhjäkäyntiä moottorin kierrosluvun ja kaasuläpän asennon tietojen perusteella, mutta yleensä systeemi ei toimi ja on jo uutena oikaistu jolloin alipaine tulee suoraa kaasuttimelle. alipainekello on sitten turhana. päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
en ole ikinä nähnyt tuota käytössä paitsi naapurin -83 vuoden 2107:ssa.
Ne on sen jälkeen ohitettu kuulemma jo "takuuna".
Ne on sen jälkeen ohitettu kuulemma jo "takuuna".
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Minä olen kuullut sellaisenkin että kun auto sammutetaan,se sulkisi tyhjäkäyntipiirin ja pienentäisi jälkikäyntiä sitä kautta...?pressa kirjoitti:anteeksi jussi
korjasin tiedon
ja toimintahan tuossa on siten että moottorijarrutuksessa katkaisee polttoainesyötön ja kipinän
ja tyhjäkäyntiä pudottaa jättämällä kipinöitä pois tarvittavan määrän
Tosin nämä taisivat olla aika henkimaailman laitteita..
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tuo tekee sen, mutta myös muissa 1,5-1,6 kaasareissa on tyhjäkäynnin sulkuventtiili, joka siis on auki kun virta on päällä ja suljettuna ilman virtaa, sen tarkoitus on kai vain poistaa jälkikäyntiäaropupu kirjoitti:Minä olen kuullut sellaisenkin että kun auto sammutetaan,se sulkisi tyhjäkäyntipiirin ja pienentäisi jälkikäyntiä sitä kautta...?pressa kirjoitti:anteeksi jussi
korjasin tiedon
ja toimintahan tuossa on siten että moottorijarrutuksessa katkaisee polttoainesyötön ja kipinän
ja tyhjäkäyntiä pudottaa jättämällä kipinöitä pois tarvittavan määrän
Tosin nämä taisivat olla aika henkimaailman laitteita..

Katsastuksen käytönaikainen päästömittaus ei tiedä juuri mitään päästöistä, kaikkia komponentteja ei mitata ja mittaustarkkuus on todella olematon. Sallitut päästöjen määrätkin on todella paljon reilummat kuin tyyppihyväksyntävaatimusten rajat. Moni asia joka siis todellisuudessa vaikuttaa päästöihin ei näy katsastuksen mittauksessa yhtään mitenkään. Selkeät viat ja merkittävästi kohonneet välittömästi haitallisten komponenttien päästöt sillä kyllä nähdään, mikä on tarkoituskin.Lada-Jussi kirjoitti:päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eli pitäisikö R15/04 aikaisissa autoissa olla tuo järjestelmä toiminnassa, vaikka sitä ei testissä näe, mutta kuuluisi pakollisiin tyyppihyväksyntä laitteisiin? vertaa samaa US83 mallien aktiivihiili-ilmansuodattimiin, joita ei kai edes saa mistään, ei näy testeissä, mutta oikeesti kuuluu järjestelmään!Tuomas kirjoitti:Katsastuksen käytönaikainen päästömittaus ei tiedä juuri mitään päästöistä, kaikkia komponentteja ei mitata ja mittaustarkkuus on todella olematon. Sallitut päästöjen määrätkin on todella paljon reilummat kuin tyyppihyväksyntävaatimusten rajat. Moni asia joka siis todellisuudessa vaikuttaa päästöihin ei näy katsastuksen mittauksessa yhtään mitenkään. Selkeät viat ja merkittävästi kohonneet välittömästi haitallisten komponenttien päästöt sillä kyllä nähdään, mikä on tarkoituskin.Lada-Jussi kirjoitti:päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.

Näin se menee. Päästöihin vaikuttaviin laitteisiin ei juuri saa tehdä muutoksia. Noiden viimeisimpien ei-vähäpäästöisten kanssa ollaan vielä vähän vapaamielisempiä käytännössä, mutta vähäpäästöisten kanssa tulkinta on jo melko tiukkaa.Lada-Jussi kirjoitti:pitäisikö R15/04 aikaisissa autoissa olla tuo järjestelmä toiminnassa, vaikka sitä ei testissä näe, mutta kuuluisi pakollisiin tyyppihyväksyntä laitteisiin? vertaa samaa US83 mallien aktiivihiili-ilmansuodattimiin, joita ei kai edes saa mistään, ei näy testeissä, mutta oikeesti kuuluu järjestelmään!