audiq kirjoitti:samarai kirjoitti:Juuri näin! Joku vuosi sitten tjsp jauhettiin täällä muistaakseni samasta asiasta. Enemmistön mielestä ydintäyte on syvältä, mutta jos pari kolme kertaa vuodessa hitsaat autoon jonkun lapun katsastusta varten, niin ei pitäisi nyt varmaan suuri ongelma olevan?
Tuo on vähän sama asia kuin sanoisi, että ei kannata ostaa ruuvimeisseliä, jos vaan muutaman kerran vuodessa sitä tarvitsee, kun menee ne ruuvit vasarallakin.
Ydintäytelangalla ei saa minkäänlaista hyväksyttävää saumaa hitsattua autopeltiin, joten jos haluaa edes kerran vuodessa autoaan hitsata, niin täytyy hommata sellainen kone, että siinä voi käyttää myös suojakaasua ja tavallista lankaa.
Ydintäytelanka kun ei vaan yksinkertaisesti ole sopivaa auton ruostevaurioiden korjaukseen.
Ruostekorjauksissa on tarkoitus saada palautettua auton korirakenteen lujuutta. Jos sinulla on paikat nurkista räitty jollain pulunkakka-saumalla ja paikkapelti pysyy ainoastaan runsaan alustamassa kerroksen avulla paikoillaan, niin ei sellaisella paikalla ole mitään virkaa. Ei näitä ruostehommia tehdä katsimiehen takia, vaan liikenneturvallisuuden.
Se on sitten jokaisen oma valinta, ostaako merkkikoneen vai tyytyykö kiinalaiseen. Molemmilla saa kelvollista saumaa näihin hommiin. Käytettävyydessä ne isoimmat erot.
Jaahas, jatketaanpas saivartelua.
Voitaisiin varmaan vastavuoroisesti sanoa, että ostetaan kääntöpöytä-ELU tms. sitä varten, että saadaan joskus muutama lauta poikki, kun sillä kiinalaisella ei saa tarpeeksi hyvää jälkeä. Ydintäytelangasta ei itsellä ole mitään omakohtaisia kokemuksia, ihmettelen kyllä suuresti jos se ei mukamas kelpaa ollenkaan auton ruostevaurioiden korjaukseen?
Ei tietysti mitään muutakaan remonttia tehdä pelkästään katsimiehen takia (jarrut, ohjauslaitteet jms.), mutta katsastuksessa nuo ruostevauriot yleensä ilmitulevat. Harvava sitä omatoimisesti käy pohjaa läpi.
Ja kyllähän se on niin, että mätä on mätä ja pysyy mätänä, siitä ei saada enää uuden veroista millään hitsauksilla - auto kun lähtee pehmeämään niin sitähän ei pysäytä enää mikään. Tuon Samaran pohjankin nähtyään veli sanoi heti, että vie nyt äkkiä tämä jo paaliin. Hyvä kun siitä löytyi vielä senverran tervettä peltiä, mihin sai jonkinlaista saumantapaista aikaan. Aivan turha alkaa jeesustelemaankaan mistään liikenneturvallisuudesta hitsausten suhteen näissä ruostepommeissa.
Jos todella on huolissaan korin liikenneturvallisuudesta alustan ruostevaurioiden suhteen, niin silloin on varmaan parempi ostaa uudempi hyväkorinen auto ja jättää ne hitsaushommat kokonaan tekemättä. Kyllä sekin itsellä pienen hetken mielessä kävi, mutta sitten heräsin - mihis minä sitten noita hitsivehkeitäkään enää tarviin, jos ei edes ole yhtä mätää autoa niitä varten hitsattavana.

Tullut juuri hiljattain taas molemmat pullot katsastettuakin - pitäähän se olla Mison ja CO2 kaasut siltä varalla, kun ensi vuonna Samarasta löytyy varmasti taas lisää mätävikaa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»