Halpa virittäminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

"Katalysaattori" sinne putkeen pitää kuitenkin laittaa, mutta tehdään asia helpoksi ja siis pysytään sellaisessa täysin vapaastivirtaavassa mallissa :wink: . Kiitos ja kumarrus.
pravda

Viesti Kirjoittaja pravda »

Nyt en ymmärrä minkä tähden -85 autoon pitäis kattia alkaa laittaa? Kun -87 vanhepia saapi viritellä melkoisen vapaasti. Luulis saavan tuplatkin säädettyä niin että lävitte menis.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Helpoin viritys on se, että kuski laihduttaa. Ladan penkki kestää paremmin, jouset eivät kuoleennu, ja samalla erilaisten sydän- ja verisuonisairausten yms. riski vähenee.

Se on fakta, että auto katsokaas kulkee lujempaa pienemmällä painolla. Tällä metodilla saavutamme vain huomattavasti suuremman edun, myös ihmisen terveyden osalta.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

nivailija kirjoitti:Helpoin viritys on se, että kuski laihduttaa. Ladan penkki kestää paremmin, jouset eivät kuoleennu, ja samalla erilaisten sydän- ja verisuonisairausten yms. riski vähenee.

Se on fakta, että auto katsokaas kulkee lujempaa pienemmällä painolla. Tällä metodilla saavutamme vain huomattavasti suuremman edun, myös ihmisen terveyden osalta.
Nivailija puhuu asiaa! :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Ja myös autosta voi näitä ylimääräisiä kiloja ottaa pois, kaikki ylimääräinen verhoilu ym. auton toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttamaton osa vaan pois.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
piko

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja piko »

isompi pakoputki isompi kaasari säädöt kohdalleen niin auttaa jonnin verran
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

ja tämä piti kaivaa tän kommentin takia :?

jeps 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Aku

Re:

Viesti Kirjoittaja Aku »

Turbiini kirjoitti:
destor kirjoitti:Nokun tämä päätön sääntö juontaa juurensa siitä että jos mihin tahan autoon siirretään sellainen moottori joka on päästötyypitetty katalysaattorin kanssa, sellainen pitää olla myös aina siinä moottorissa asennettuna. Päästöraja märäytyy sen mukaan minkä ikäinen koppa siinä autossa on johon moottori siirretään. Katti pitää siis olla, mutta sen ei tarvitse sisältää mitään, saatika toimia. Tästä jo puhuttiinkin forumilla jossakin kohdassa, ja siellä joku viisas osasi kertoa tämän syyn miksi näin päätön laki on olemassa.
Ei tarvitse kattia, riittää että todistaa että päästömääräykset alittuu ja 86 autossakin tähän piisaa normaali mittaus joutokäynnillä, vasta 1.787 tiukentui sen verran että joutuisi käymään kalliissamittauksessa. Ja jos uudemmissa pistää sen katin niinkyllä sieläpitää sisukset olla, mutta sen toimintaa ei pystytä toeamaan joten käytännössä sen ei tartte toimia.
eli jos laitan nappiksee(vm 88) 1600 moottorin niin onko se kannattavaa?pitääkö käyä sillo jossai kalliissa mittauksissa?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja START »

ei muuta kun katsastusasemalle ja muutoskatsastus tonni kuussatasen koneelle
ja on kannattavaa jos aiot joskus koneesta tehoja repimään irti (parempi lähtökohta kun se 1200 mosa)
mutta kuka katsastusmies sitä 1600 konetta erottaa vakio tonnikaksatasesta?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

jep, tässä jo vuosi ajettu tonni kuussatasella, vaikka papereissa lukee 1200cc :?

Tämähän muuten vähentää vakuutuksia verrattuna isolle koneelle, mutta mutta, kyllä minä sen aion muutos katsastaakin, mutta se nyt jäi, kun rekisterikatsastus vei kaiken huomion...
Avatar
pressa
Viestit: 10428
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja pressa »

IlkkaHe kirjoitti: kun rekisterikatsastus vei kaiken huomion...
vuosikatsastus vai rekisteröintikatsastus?? eli jos rekisteröitiin niin silloin olisi vain tarvinnut sanoa konekoko ja se olisi otteelle laitettu.

Niin ja tuohan paperi1200 todellisuus 1500 on vakuutuspetos ja paljon muutakin, silti erittäin yleistä
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

rekisteröinti katsastus, eli uudet kilvet hain kun kilvettömänä seisoi kolmisen vuotta kun rakentelin..

Tiedän, että se on vakuutus petos, juttelin siitä naapurin sedän (vakuutus mies) kanssa, ja sanoi että sakot siitä saa, ja joitain korvauksia evätään, mutta ei se liikaa vie korvauksia vek...
Aku

Re: Halpa virittäminen

Viesti Kirjoittaja Aku »

START kirjoitti:ei muuta kun katsastusasemalle ja muutoskatsastus tonni kuussatasen koneelle
ja on kannattavaa jos aiot joskus koneesta tehoja repimään irti (parempi lähtökohta kun se 1200 mosa)
mutta kuka katsastusmies sitä 1600 konetta erottaa vakio tonnikaksatasesta?
pitääkös tuolloin olla katti?ja pitääkös olla joku todistus minkä ikänen kone on?
Vastaa Viestiin