Sivu 1/3
Fiat 1100 -63
Lähetetty: 17.11.2006 22:42
Kirjoittaja Vanja-eno
Päätin sitten kunnolla porautua Ladan historiaan. Ensin oli tarkoitus ostaa esi-Lada eli
Fiat 124, mutta kun olin vauhtiin päästy, niin pysähdyinkin vasta vuoteen 1963...
Eli tuollainen tuli hankittua Skodalle kaveriksi. Nyt mulla on sitten kaksi vaaleansinistä 60-lukulaista...
Alhaalla pari kuvaa. Tolla on ajettu vasta 104 tkm ja oon sen neljäs omistaja.

Lähetetty: 17.11.2006 23:28
Kirjoittaja samarai
Kato perhana

On kyllä hieno mobilisti-pirssi, kaappariovetkin vielä. Onnea hankinnan johdosta!
Ja mikä vielä kaikkein tärkeintä - Suomi-Historia on kunnossa.

Lähetetty: 17.11.2006 23:39
Kirjoittaja Vanja-eno
samarai kirjoitti:
Ja mikä vielä kaikkein tärkeintä - Suomi-Historia on kunnossa.

...ja tiedossa
Ha ha ha...
Tätä ei tuunata, vaan kustomoidaan

Lähetetty: 18.11.2006 3:24
Kirjoittaja RTJN65
Lähetetty: 18.11.2006 9:48
Kirjoittaja noose01
Ei taida olla ihan tuore tuo alimman kuvan Ihmekuusi

Hiton nätti peli on kyllä!
Lähetetty: 18.11.2006 15:55
Kirjoittaja AI
Mikäs toi 2103:n mittari tuossa alimmassa kuvassa on?
Lähetetty: 18.11.2006 16:01
Kirjoittaja Jaska HKI
Jotenkin muotoilussa oli Fiat 600:n fiilikset:
-penkit
-kahvat,kammet
-kojelaudan ikkunasuuttimet
-ovien salvat
-etuvalot
Lähetetty: 19.11.2006 0:12
Kirjoittaja Vanja-eno
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Hieno peli juu..

Tolla saa helposti...

No, on mulla siihen etupenkille viereen jo tulossa yksi sievä neitonen...
Lähetetty: 19.11.2006 0:45
Kirjoittaja samarai
Sen verran kyllä itseä hämää toi, että
Fiat 63-mallissa on vielä kaappariovet, että piti oikein tutkia sen taustoja
Toi "kaappari"
Fiat 1100 -103 malli olisi ollut tuotannossa
tämän mukaan 53-60. Olisko toi otettu käyttöön noin monta vuotta valmistuksen jälkeen?
Tota
Fiat 1100:sta on muuten koottu Intiassa vielä vuonna 1997 (55-97)
Premier Padmin - merkillä
Lähetetty: 19.11.2006 3:13
Kirjoittaja Vanja-eno
Tsekkasin sen tuolla kuvausretkellä papereista mallimerkinnän, jossa oli
Fiat 4D sedan
1100-103H/2340-63
Ja vuosimalli 1963
Mm. netistä löytyy tieto, että 103H mallia kuulemma valmistettiin vain vuosin 1959-60
??? Mysteeri. Täytyy tutkia tuota tapausta kun saan auton ja paperit omaan talliin.
Lähetetty: 19.11.2006 9:52
Kirjoittaja jasu35
Ompas hieno fiiu

ja automaatin vaihde näyttökin wunderbaumissa.

Lähetetty: 19.11.2006 10:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
onkos noissa Fiiuissa ollut aina tuo tehdasnumerointi, jota lähinnä 70-luvulla käytettiin myyntinimissä, eli kuten 124, 131, 125, 132 yms. jos toi 1100 oli 103 ja Ritmo muistaakseni 138? mikähän numero mahtaa olla uudella Cromalla tai Idealla ja mitä niitä on? kohta on varmaan kaikki numerot 100-199 käytetty, eikös taas kakkosella alkavat ollu yleensä pakuja?
Tulikos ton 103:n jälkeen laatikkomaisempi 1100 malli ja sitä sitten seurasi tuo Ladan isä eli 124. Siinä alkoikin kone koko nousta, kun perusversiossa jo 1,2 seuraavassa 131 mallissa oli peruskone jo 1,3 ja myöhemmin 1,4.
mä vielä mietin omassa kuupassani sellasta, että vaikka Regata oikeastaan tuli markkinoilla Mirafiorin tilalle, niin sehän oikeastaan oli uusi mallliluokka, eli lähinnä porrasperäinen Ritmo, joka taas korvasi 128:n mutta siitä oli korimalleja samalla numerolla.
Myöhemminhän linja jatkui Ritmo-Tipo-Bravo-Stilo ja Regata-Tempra-Brava-Marea. Eli 132-argentan kun korvasi Croma, niin ei Mirafiorin sukupolvea jatkanut mikään malli. Eli Ladan Fiat suku loppui siihen?
Lähetetty: 19.11.2006 11:53
Kirjoittaja Kimmo86
Lada-Jussi kirjoitti:..Myöhemminhän linja jatkui Ritmo-Tipo-Bravo-Stilo ja Regata-Tempra-Brava-Marea. Eli 132-argentan kun korvasi Croma, niin ei Mirafiorin sukupolvea jatkanut mikään malli. Eli Ladan Fiat suku loppui siihen?
Joo näinhän siinä kävi,
Fiat lopetti takavetoisten valmistuksen 80-luvulla ja sitten kokeiltiin kaikenlaista mm. tuo Saab 9000:n pohjalevylle perustuva Croma ja Lancia Thema.
Ps. Vanja, älä heitä tuota wunderbaumia pois

Lähetetty: 19.11.2006 12:31
Kirjoittaja Pavlovits
Samaa sukua oli tällainen isälläni ollut seitsemänhengen dieselifiat. Näitä ei ollut monta Suomessa.

Lähetetty: 21.11.2006 0:58
Kirjoittaja Joen musikka
Muistaako Pavlovits mikä viihdeväki matkusti tällä Fiat dieselillä Itä-Suomessa
60-luvulla ja millä jatkoi matkaa Fiatin lohkon haljettua?