Miksi ajan ladalla?
Re: Miksi ajan ladalla?
Ladailijan ei kannata olla perfektionisti.Minkä rautalangassa säästää sen €uroissa menettää 

No ei kai 100 eurolla mitään priimaa autoa saa 

Reippaina käymme rekkain alle 

Re:
Auton voi pilata jo lähes uutenakin huonolla huollolla. Ne laiminlyönnit saattavat ilmetä vasta vuosien päästä.Jusu kirjoitti:Pitänee paikkansa, jos ajetaan niin uudella kalustolla, että huoltoverkostoa käytetään hyväksi.audiq kirjoitti:Toinen seikka, mikä vaikuttaa Ladan luotettavuuteen negatiivisesti on se, ettei sillä ole niin toimivaa huoltoverkostoa kuin esim. Japanilaisilla autoilla on.
Koska itse ajelen vain 20+ vuotta vanhoilla paskoilla niin asialla ei ole enää mitään merkitystä. Merkkiliikkeiden palveluita en ole minkään autoni kanssa koskaan käyttänyt.
Esim. vuotava vesipumppu Samarassa johtuu pääsääntöisesti ammattitaidottomasta huollosta.
Sehän pitäisi aina vaihtaa jakohinnan kanssa samaan aikaan ja se hihnan vaihto on juuri sellainen työ, mitä vanhempaankin autoon helposti tehdään liikkeessä, vaikka pienemmät huollot tehtäisiinkin itse.
Jokarille vielä: Sä taisit vaihtaa koko kaasuttimen Ladaan, kun minä korjasin/säätelin alkuperäisen mieleisekseni (=sama lopputulos, mutta halvemmalla).
Lisäksi mulla on ollut hyvät varaosakanavat kulutusosille, niin olen saanut sitä kautta huolto/korjauskulut minimoitua. Nuo on pieniä juttuja,mutta jos kaupasta olisin hakenut kaikki osat, niin luultavasti olisi korjauskulut olleet jonkin verran isompia. Tosin olisi jotain saattanut jäädä hommaamattakin, esim. hälytin ja keskuslukitus (maksoivat 0e).
Esim. kesällä hain pakettiautollisen vähän ajettua Lada-osaa ilmatteeksi.
Olivat täälläkin foorumilla tarjolla, muttei olleet kenellekään kelvanneet, vaikka osa tavaroista oli täysin käyttämätöntä.

Miksei saisi?Nonnis kirjoitti:No ei kai 100 eurolla mitään priimaa autoa saa

Mä ostin joskus markalla auton ja ajoin sillä 80tkm. Oli mun mielestä ihan priima vehje ja luotettava kuin mikä...

^No voi saada muttei voi laskea sen varaan ja rutista jos se ei ookaan uuden veroinen.
Reippaina käymme rekkain alle 

En mä ole olettanutkaan että saisin satkulla täydellisen auton...kyseisen kotteron ostin täysin tietoisesti pikkuvikaisena ja laittoa vaativana.
Nyt se laitto on vaan venynyt parivuotiseksi, ei muuta
Nyt se laitto on vaan venynyt parivuotiseksi, ei muuta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä sen ostaessa jo näkee autosta, mikä se on. Jättää ne huonommat ostamatta.Nonnis kirjoitti:No voi saada muttei voi laskea sen varaan ja rutista jos se ei ookaan uuden veroinen.
- Teemu Kankaanpää
Miksikö ajan ladalla? varmaa siks, kun sain sen halvalla (lue ilmaseksi) ja on takaveto..
sen takia ajan ladalla ku eihän niitä muita autoja ole olemassa 

Kaupunkiautona ois takaveto ollut aika hyvä. Varmatoiminen, lämmin ja myös riittävä maavara aurausvallien ylityksiin. Harmi kun nykyinen asuinpaikka ei oikein mahdollista tuollaista autoa, kun jokapaikkaan pitää ajaa vähintään 10km valtatietä. Noissa nopeuksissa aika hirveä laite
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mihin niitä syitä muka tarvitaan, tekeväthän ihmiset kaikenlaista muutakin mitä ei voi järjellä tai ylipäätään yhtään mitenkään perustella...Idän Ihme 1 kirjoitti:Joo, kyllä mä hyvin ymmärrän jos jollain on etuveto lada ympärivuotisena käyttiksenä, se taas että joku ajaa vieläkin ainoastaan takapotkulla, voi vähän ihmetyttää. Silloin pitää olla jo todella hyvä syy..?
Vai väitätkö että esimerkiksi siihen sinun korollasi puolivuotiseen kansiremonttiin on olemassa joku järkevä syy?
Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Idän Ihme 1 kirjoitti:Pitääkö mun nyt käsittää, että myönnät itse ettei takapotkulla ajamista ei voi järjellä selittää..?![]()

Koska olen itse juurikin pyrkinyt järkeistämään tätä autoilemistani, niin lykkäsin Ladan enempi harrastukseksi ja ajan pääsääntöisesti toisella mahdollisimman halvalla autolla enkä käytä siihen rahaa yhtään enempää kuin on pakko.
- rammracing
Moi!
Ajan Ladalla makso mitä makso se on vaan periaate,vaik muutama voortin paska lojuukin nurkissa.
T:A.Rämä RAMM RACING
Ajan Ladalla makso mitä makso se on vaan periaate,vaik muutama voortin paska lojuukin nurkissa.
T:A.Rämä RAMM RACING
A.Rämä RAMM RACING
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1