Miksi ajan ladalla?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.

Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ? :D

Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? :)
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.

Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ? :D

Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? :)
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa... :D :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa... :D :D
Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten :lol:

Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa... :D :D
Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten :lol:

Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa :lol:
No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...

Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa" :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jukka Haapamäki

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Miksikö? :shock: Ostakaa Väyrys Mersu, niin johan vain alkaa tuntua Lada luotettavalta, halvalta ja mukavaltakin etc. etc. :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mikko853 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.

Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ? :D

Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? :)
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
....ja Samaralla 5-6 litraan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

mikko853 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle? :)
Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..
No saman 9-10l mun ajossa vie camry ku takaveto ladakin. On vaan isompi ja mukavempi kyytinen maantiellä. Maavaraa kaipais kyllä enempi.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa... :D :D
Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muuten :lol:

Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa :lol:
No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...

Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa" :lol: :lol:
On sitä joskus mietitty että mikä h*tto näissä viehättää.. hyvää vastausta en ole vielä löytänyt, jollei sellaiseksi kelpaa että takavetoisella Ladalla ajelusta saan jonkinlaista sairasta mielihyvää. Samaa ei tarjoa Fordit tai Samarat. Mutta takavetoisuus ei ole se syy miksi Lada viehättää, voisihan sitä muuten hommata vaikka vanhan Sierran tai Bemarin :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ladaa voi kiusata ja se vielä kestääkin sen yllättävän hyvin.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja markku »

Köyhän duunarin ja asuntovelallisen ei kannata ajaa kuin LADALLA 8)
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava

Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Turvallisuutta on syytä arvostaa, vaikkei yhtä paljon ajaisikaan.

Siksi 111:ssä onkin kaasupurkausvalot ja eilen saapuneet uudet renkaat.

Eikä etuveto-Ladojen hyvistä ajo-ominaisuuksistakaan tai kuljettajaa väsyttämättömästä ergonomiastakaan ole mitään haittaa.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava

Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Justiinsa näin. Keväällä hankin vm. 110 stw:n, nyt ajettu 55 tkm => 79 tkm. Ja meno jatkuu. Tosin tilastollisesti taitaa 110:ssä olla vikoja jonkinverran, mutta yleensä ne voi helposti itse korjata vähäisin kustannuksin.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Miksi ajan ladalla?

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

,_,/ukka kirjoitti:
Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.

,_,/ukka
Jotkut miettii jo dieseliä noilla kilometreillä....
21013 2300tic
Vastaa Viestiin