Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?![]()
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle?
Miksi ajan ladalla?
Re: Miksi ajan ladalla?
Njet problem, normal katastroof 

Re: Miksi ajan ladalla?
Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...mikko853 kirjoitti:Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?![]()
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle?


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Miksi ajan ladalla?
Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muutenJokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...![]()

Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa

Njet problem, normal katastroof 

Re: Miksi ajan ladalla?
No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...mikko853 kirjoitti:Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muutenJokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...![]()
![]()
Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa
Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa"


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Miksi ajan ladalla?
Miksikö?
Ostakaa Väyrys Mersu, niin johan vain alkaa tuntua Lada luotettavalta, halvalta ja mukavaltakin etc. etc. 


- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Miksi ajan ladalla?
....ja Samaralla 5-6 litraanmikko853 kirjoitti:Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..Idän Ihme 1 kirjoitti:Yogi kirjoitti:Minä ajan pelkästään "vanhoilla" eli nappiksella ja Nivalla eikä se nyt ole mun mielestä mitenkään ihmeellistä. Toisille kelpaa tyyli ja toisille mukavuus. Itsekin tulee naureskeltua, kun joku jankuttaa mulle jostain mukavuudesta/pehmeydestä autossaan jne. Se on eri asia sellaisilla, jotka haluavat vaan päästä autolla paikasta A paikkaan B. Ne, jotka harrastavat enemmän autojen korjailua, eivät ole niin tarkkoina sen "käyttömukavuuden" perään. Mua ei tod.kiinnosta ottaa mitään 10kE autolainaa, vaikka sillä sais kuinka uuden ja "varmatoimisen". Turhaa rahatuhlausta autoon, jonka arvo vain alenee. Minä lasken auton kokonaiskustannuksissa myös sen ostohinnan ja vakuutukset. Yleensähän noissa kalliimmissa on porukalla täyskaskot. Eri asia on ottaa laina johonkin harrasteautoon.
Eikös ladan hankintaa perusteltu ennen juurikin toisin päin, että ladalla pääsee paikasta A paikkaan B halvalla ja ilman ylimääräistä...no ylimääräistä mitään.. ?![]()
Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle?

Re: Miksi ajan ladalla?
No saman 9-10l mun ajossa vie camry ku takaveto ladakin. On vaan isompi ja mukavempi kyytinen maantiellä. Maavaraa kaipais kyllä enempi.mikko853 kirjoitti:Jep, ei tuo 9-11l/100km kulutuksella halpaa lystiä ole jos jollain corollalla tai escortilla pääsee 6-7 litraan..Idän Ihme 1 kirjoitti:Nykyään tuo ajatusmaailma sopinee paremmin riisikupin omistajalle?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Miksi ajan ladalla?
On sitä joskus mietitty että mikä h*tto näissä viehättää.. hyvää vastausta en ole vielä löytänyt, jollei sellaiseksi kelpaa että takavetoisella Ladalla ajelusta saan jonkinlaista sairasta mielihyvää. Samaa ei tarjoa Fordit tai Samarat. Mutta takavetoisuus ei ole se syy miksi Lada viehättää, voisihan sitä muuten hommata vaikka vanhan Sierran tai BemarinJokari kirjoitti:No jossei vetotavalla ole väliä, niin mikset sitten ajele etuvetoisella, vähän kuluttavalla ja melko luotettavalla Föördillä? Takavetolada kun ei edusta mitään edellämainituista...mikko853 kirjoitti:Ja pyh, vetelee vaikka eukkoa takaapäin jos ei muutenJokari kirjoitti: Muista että mikään kulutus ei korvaa vetotapaa...![]()
![]()
Kyllä mulle kelpaisi etuvetoinen 2105 Samaran 1500i tekniikalla. Saattaapi vaan olla astetta hankalampi toteuttaa
Vastaukseksi ei kelpaa "Noq se takavetolata on niin symppis ihQdaa"![]()

Njet problem, normal katastroof 

Re: Miksi ajan ladalla?
Ladaa voi kiusata ja se vielä kestääkin sen yllättävän hyvin.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Miksi ajan ladalla?
Köyhän duunarin ja asuntovelallisen ei kannata ajaa kuin LADALLA 

- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Miksi ajan ladalla?
Terve!
Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Miksi ajan ladalla?
Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Miksi ajan ladalla?
Turvallisuutta on syytä arvostaa, vaikkei yhtä paljon ajaisikaan.
Siksi 111:ssä onkin kaasupurkausvalot ja eilen saapuneet uudet renkaat.
Eikä etuveto-Ladojen hyvistä ajo-ominaisuuksistakaan tai kuljettajaa väsyttämättömästä ergonomiastakaan ole mitään haittaa.
SvS
Siksi 111:ssä onkin kaasupurkausvalot ja eilen saapuneet uudet renkaat.
Eikä etuveto-Ladojen hyvistä ajo-ominaisuuksistakaan tai kuljettajaa väsyttämättömästä ergonomiastakaan ole mitään haittaa.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Miksi ajan ladalla?
Justiinsa näin. Keväällä hankin vm. 110 stw:n, nyt ajettu 55 tkm => 79 tkm. Ja meno jatkuu. Tosin tilastollisesti taitaa 110:ssä olla vikoja jonkinverran, mutta yleensä ne voi helposti itse korjata vähäisin kustannuksin.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
Samarat ja nykyinen 111 täyttävät ehdot hyvin. Viime vapuksi ostamallani 111:llä olen nyt ajanut 30.000 km, näillä näkymin en siitä heti luovu.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Miksi ajan ladalla?
Jotkut miettii jo dieseliä noilla kilometreillä....,_,/ukka kirjoitti:Tuollaisella ajomäärällä antaisin jo pisteitä vähän turvallisuudellekkin.Sdelano v SSSR kirjoitti:Kilometrejä kertyy vuodessa yli 50.000. Auton on syytä olla:
- helppo- ja vähähuoltoinen sekä luotettava, kestävä ja pitkäikäinen
- tolkkuinen ajettava kaikilla teillä ja keleillä
- ei pahasti syöttiläs
- varaosahinnoilta ja -tarpeelta vähäinen
- edullinen hankkia
- ei Suomen kääpiöautoliiton kunniajäsenyyteen oikeuttava
,_,/ukka
21013 2300tic