Miksi ajan ladalla?
- Sdelano v SSSR
Re: Miksi ajan ladalla?
Terve!
Tottakai olen dieseliäkin harkinnut, mutta käytetyn Ladan hankintahinta ja 11X:n bensiininkulutus ratkaisevat asian.
Oma 111:ni (16-venttillinen) on parhaimmillaan mennyt tankkausvälin 4,8 l/100 km. (Maantieajoa 83 km/h keskinopeudella.) Jos kulutus nousee yli 6,5:n, onkin sitten jo kyse kaupunkiajosta tai matkailusta ulkomailla, missä enempikin vauhdinhurma on luvallista. Dieselillä saavutettava polttoainesäästö ei ole niin suuri, että diesel tulisi kokonaiskustannuksiltaan Ladaa halvemmaksi.
Lisäyksenä aiempaan "miksi ajan Ladalla" -luetteloon mainitsen vielä pari seikkaa: Ladat on tehty korjattaviksi, ei "korjaa vaihtamalla iso komponenttikasa" -autoksi. Erityisen arvokas tämä ominaisuus on, kun autolle alkaa tulla ikää.
Ladoihin saa lisäksi erinomaisen hyvin korjaamokäsikirjoja, varaosakirjoja sekä kuvastoja ym. Internetistä. Wenäällä lienee erilainen tekijänoikeuskäsitys kuin meillä.
Lada on usein myös konossöörien (tietäjien) auto. Niinpä mahdolliset ongelmat ratkeavat nopeasti ja vähällä rahalla.
parhain terveisin
SvS
PS. Kyllä minulla dieselikin on: VW T4 LR -Großraumlimousine, lähinnä retkeilyautona.
Tottakai olen dieseliäkin harkinnut, mutta käytetyn Ladan hankintahinta ja 11X:n bensiininkulutus ratkaisevat asian.
Oma 111:ni (16-venttillinen) on parhaimmillaan mennyt tankkausvälin 4,8 l/100 km. (Maantieajoa 83 km/h keskinopeudella.) Jos kulutus nousee yli 6,5:n, onkin sitten jo kyse kaupunkiajosta tai matkailusta ulkomailla, missä enempikin vauhdinhurma on luvallista. Dieselillä saavutettava polttoainesäästö ei ole niin suuri, että diesel tulisi kokonaiskustannuksiltaan Ladaa halvemmaksi.
Lisäyksenä aiempaan "miksi ajan Ladalla" -luetteloon mainitsen vielä pari seikkaa: Ladat on tehty korjattaviksi, ei "korjaa vaihtamalla iso komponenttikasa" -autoksi. Erityisen arvokas tämä ominaisuus on, kun autolle alkaa tulla ikää.
Ladoihin saa lisäksi erinomaisen hyvin korjaamokäsikirjoja, varaosakirjoja sekä kuvastoja ym. Internetistä. Wenäällä lienee erilainen tekijänoikeuskäsitys kuin meillä.
Lada on usein myös konossöörien (tietäjien) auto. Niinpä mahdolliset ongelmat ratkeavat nopeasti ja vähällä rahalla.
parhain terveisin
SvS
PS. Kyllä minulla dieselikin on: VW T4 LR -Großraumlimousine, lähinnä retkeilyautona.
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Team perseauki racing
hieman yritin jo noista hankkitua eroonkin mutta kun halvalla sai niin taas tuli retkahdettua... nykyisillä ladan hinnoilla ei enää niin halpa hankkia, jos joku myisi katittoman farmarin alle 400e niin voisin harkita lada kannan lisäämistä... no itse tykkää että on tilaa ja koiriakin on kaksin kappalein.
jenkki auto oli pitkään ollut haaveissa ja 80 luvun farkku caprice täytti kaikki vaatimukset, on tilaa ja jenkki eikä maksanut sen enempää mitä nettiautossa farkku ladat.
nyt kun tässä tuli jenkillä vuoden päivät ajeltua ja taas tuli lada niin mieleen palasi miksi kantaa tuli vähennettyä,
-ajo asento on karsea
-ei niin taloudellinen kuin litratilavuus antaa olettaa
-satasen vauhdissa meteli sisällä hirveä
- niitä pikkuvikoja
tosin hyviä puolikin on
-tekniikan ymmärtää korkeasaaren simpanssikin
-osia paljolti omasta takaa ja halpoja muutenkin
-vielä joskus saa halvalla
harraste autona lada kyllä pysyy mutta orginaalista eroavat kyllä paljolti, eli chevy saa palvella käyttö autona.. tosin senkin hinta hieman nousi kun ei malta olla räpläämättä ja pitihän se maalata ja sisutaa ym...
mutta kilometrejä kesässä kertyy n.25 000-30 000 eli suomea tulee nähtyä jonkin verran
-konehuoneen puolelle ei ole perushuoltoja ihmeellisempiä tarvinnut tehdä
-kyyti on mukavaa ja tasaista sekä hiljaista
-mukava ajoasento ja penkki kääntyy sähköllä joka suuntaan (ainakin toistaiseksi)
-niinkuin sanoin tilaa on
-ohi ei vakio ladalla mennä
-osat ovat halpoja
-lämpöisempi kuin lada (huomattavasti, eikä jähhdy niin nopeasti)
niin no bensaa tosin kuluu.. matkassa iso D silmässä 10-11 nätillä kaasujalla ja ylärajaa ei kait olekkaan, mutta kyllä sen pari euroa maksaa mukavasta kyydistä, työn jälki on kyllä molemmissa yhtä karkeaa
tosin viime talvena ei vakio kuntoinen nappis lähtenyt ennästy pakkasilla ilman lohkoa käyntiin edes uudella akulla kun emänyyden buick lähti käyntiin puoli villaisella automaatti ryypyllä.
itse jouduin laittamaan suoraan bensaa kaasariin ja rukkasen päälle kun tuo ryyppy vaijerin laitto on ollu vaiheessa
jenkki auto oli pitkään ollut haaveissa ja 80 luvun farkku caprice täytti kaikki vaatimukset, on tilaa ja jenkki eikä maksanut sen enempää mitä nettiautossa farkku ladat.
nyt kun tässä tuli jenkillä vuoden päivät ajeltua ja taas tuli lada niin mieleen palasi miksi kantaa tuli vähennettyä,
-ajo asento on karsea
-ei niin taloudellinen kuin litratilavuus antaa olettaa
-satasen vauhdissa meteli sisällä hirveä
- niitä pikkuvikoja
tosin hyviä puolikin on
-tekniikan ymmärtää korkeasaaren simpanssikin
-osia paljolti omasta takaa ja halpoja muutenkin
-vielä joskus saa halvalla
harraste autona lada kyllä pysyy mutta orginaalista eroavat kyllä paljolti, eli chevy saa palvella käyttö autona.. tosin senkin hinta hieman nousi kun ei malta olla räpläämättä ja pitihän se maalata ja sisutaa ym...
mutta kilometrejä kesässä kertyy n.25 000-30 000 eli suomea tulee nähtyä jonkin verran
-konehuoneen puolelle ei ole perushuoltoja ihmeellisempiä tarvinnut tehdä
-kyyti on mukavaa ja tasaista sekä hiljaista
-mukava ajoasento ja penkki kääntyy sähköllä joka suuntaan (ainakin toistaiseksi)
-niinkuin sanoin tilaa on
-ohi ei vakio ladalla mennä
-osat ovat halpoja
-lämpöisempi kuin lada (huomattavasti, eikä jähhdy niin nopeasti)
niin no bensaa tosin kuluu.. matkassa iso D silmässä 10-11 nätillä kaasujalla ja ylärajaa ei kait olekkaan, mutta kyllä sen pari euroa maksaa mukavasta kyydistä, työn jälki on kyllä molemmissa yhtä karkeaa
tosin viime talvena ei vakio kuntoinen nappis lähtenyt ennästy pakkasilla ilman lohkoa käyntiin edes uudella akulla kun emänyyden buick lähti käyntiin puoli villaisella automaatti ryypyllä.
itse jouduin laittamaan suoraan bensaa kaasariin ja rukkasen päälle kun tuo ryyppy vaijerin laitto on ollu vaiheessa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- pikku-maukka
miksi ei ajaa tuohan on suorastaan tila ihme oma conbi toimii p.o.r.n nimisen bändin keikkabussina kamatkulkee perässä kuomukärryssä ja kaikki viis jätkää mahtuu hyvin autoon ja hyvin on jaksanu mennä tuo 1700i .
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Taitaa olla teilläpäin aika pieniä äijiä jos muka takapenkille kolme sopii hyvin...pikku-maukka kirjoitti:kaikki viis jätkää mahtuu hyvin autoon
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
[puujalkavitsi]Jokari kirjoitti:Taitaa olla teilläpäin aika pieniä äijiä jos muka takapenkille kolme sopii hyvin...pikku-maukka kirjoitti:kaikki viis jätkää mahtuu hyvin autoon
Menee heittämällä, jos on ISA-standardin -mukainen apinaorkesteri kyseessä

[\puujalkavitsi]
...ja nyt nukkumaan, huumorin taso on laskenut jo hälyttävän alas.
- Teemu Kankaanpää
-
- Teemu Kankaanpää
Se oli nii hauska vahingossa ajaa sinne.. (Siis vinkkaan tuossa sen takavetoisuuteen, mutta se ei halunnu mennä kahva edellä vaan puski ojaan..)ralli lada kirjoitti:Mitäs hienoa tuossa on kun lada on jumissa![]()
![]()
- pikku-maukka
hitsi lähetään siitä et minä auton omistaja 190cm ja parisatakiloo elemän iloo eikä muutkaan mitään ihan pienii mut kun ne keikalla sen verta aina on kännissä niin hyvin mahtuu 3 se 5 tekee jo vähän tiukkaa vaikka on vähän pienenpiä (on kokeiltu eessä oli kuskin lisäks samaan aikaan kaks sillä lastauksella paarista kotia)Jokari kirjoitti:Taitaa olla teilläpäin aika pieniä äijiä jos muka takapenkille kolme sopii hyvin...pikku-maukka kirjoitti:kaikki viis jätkää mahtuu hyvin autoon
ja näitä reussuja on tehty ympäri suomen ja tullaan jatkossakin tekee pisin reissu oli jkl-helsinki -jkl mut siilon bändi oli triio(minä siis vaan lavateknikko...siis lavan kokoinen teknikko!) eli takan joutu oleen vaan kaks
lada 2104 1700i combi "tatjana"
Edellä puhuttiin ladan suurista korjauskustannuksista. Ei minun mielestäni pidä paikkaansa,ainakaan mun auton kohdalla. -87 nappis,makso 400e, olen ajanu 1,5vuoden aikana noin 100000km. Korjaukset ovat:
-Startin hiilet, ilmaset mossen hiilet jotka löyty mummolan tallista.
-Kardaani, itse purettuna romuautosta 0e.
-Yläpallonivel, jotai 10e.
-Kärjet, 4e.
-Tulpat ja tulpanjohdot, noin 20e.
-Helman hitsaus.
-Öljyjen ja öljynsuodattimien vaihtoa.
Ei 20vuotta vanhaks autoks kauheen paha ja ei oo ajettu sillä tyylillä ku vanhat papat ajaa eli on saanu käskyäki. Kaikki muut on kulkuneuvoja, Lada on auto.
-Startin hiilet, ilmaset mossen hiilet jotka löyty mummolan tallista.
-Kardaani, itse purettuna romuautosta 0e.
-Yläpallonivel, jotai 10e.
-Kärjet, 4e.
-Tulpat ja tulpanjohdot, noin 20e.
-Helman hitsaus.
-Öljyjen ja öljynsuodattimien vaihtoa.
Ei 20vuotta vanhaks autoks kauheen paha ja ei oo ajettu sillä tyylillä ku vanhat papat ajaa eli on saanu käskyäki. Kaikki muut on kulkuneuvoja, Lada on auto.
Mun papalla oli paljon itäautoja, kasa Ladoja ja useita Mosseja. Aina jakso pikku-Jokarille muistuttaa "poika, ei nää mitään autoja ole, kulkuneuvoja vaan"rokrok kirjoitti:Kaikki muut on kulkuneuvoja, Lada on auto.
Viisas mies oli ja olen harvinaisen samaa mieltä em. lausahduksesta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
jos ne ei oo hyvii,ni miks sie yleensä ajat venäläisel autol.venäläisest autost voi vaivattomast siirtyy johonkii muuhun,varsinkii,ku ei tiiä puoliikaa siitä.
- START
- Lada kerhon jäsen
asiahan on niin että jos lada olisi huono auto ei sitä tehtäisi enään
kun vertaa vaikka johonkin corollaan: corollaa on 70luvun jälkeen tehty montaa kymmentä eri mallia ja koko auto on muuttunut useita kertoja (ei kovin paljoa samaa enään ole 70-luvun ja tämän päivän corollassa)
mutta ladaa on tehty ja tehdään edelleen saman laisena (siis takaveto) no onhan se vähän muuttunut ja muutamia erimalleja on ollut mutta ulkosesti aika samanlaisia
eli voiko se olla huono?
sitä en tiedä miksi yleensäkkin näihin ladoihin on tullut sekaannuttua, sehän ei voi liityä mitenkään tehoon tai mukavuuteen
kun vertaa vaikka johonkin corollaan: corollaa on 70luvun jälkeen tehty montaa kymmentä eri mallia ja koko auto on muuttunut useita kertoja (ei kovin paljoa samaa enään ole 70-luvun ja tämän päivän corollassa)
mutta ladaa on tehty ja tehdään edelleen saman laisena (siis takaveto) no onhan se vähän muuttunut ja muutamia erimalleja on ollut mutta ulkosesti aika samanlaisia
eli voiko se olla huono?
sitä en tiedä miksi yleensäkkin näihin ladoihin on tullut sekaannuttua, sehän ei voi liityä mitenkään tehoon tai mukavuuteen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti