Oktaani.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Jokari

Re: Oktaani.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

audiq kirjoitti: Hyöty loppuneessa jälkikäynnissä ei varsinaisesti ole se jälkikäynnittömyys vaan se, että jälkikäynnin aiheuttamat seuraukset saadaan pois. Konehan ei jälkikäynnistä tykkää.

Rahasta: Itse katson, ettei minulla ole varaa ajaa 95:lla, liian vahingollista moottorille, vaikka moottori onkin katalysaattorille suunniteltu ja 95:llakin saisi perjaatteessa ajaa. Myös 95:sen ja 98:sin hintaero on niin pieni, ettei sillä ole minulle ainakaan mitään merkitystä.
Totta, jälkikäynti on pirullisen vahingollista koneelle, sitähän en tässä ole kiistänyt.

Ja mitä tulee rahaan, niin eihän se asia ole siitä hintaerosta kiinni, koska se on olematon. Sulla taitaa olla kyseessä joku muu auto kuin Lada, joten siitä en tiedä. Mut itse ajelen Ladalla ysivitosella siksi että se toimii sillä moitteetta ja se nyt sattuu olemaan halvempaakin. Joten ei tarvetta "paremmalle" bensalle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jokari kirjoitti:...Sulla taitaa olla kyseessä joku muu auto kuin Lada, joten siitä en tiedä.
Audilla pääsääntöisesti tulee ajeltua ja silläkin aina 98:lla
Jokari kirjoitti: Mut itse ajelen Ladalla ysivitosella siksi että se toimii sillä moitteetta ja se nyt sattuu olemaan halvempaakin. Joten ei tarvetta "paremmalle" bensalle...
Toimiminen ja kestäminen on kaksi täysin eri asiaa. Se pitää huomioida, kun puhutaan bensojen eroista.
Jokari

audiq kirjoitti: Toimiminen ja kestäminen on kaksi täysin eri asiaa. Se pitää huomioida, kun puhutaan bensojen eroista.
Tokihan, mut tästä jutusta nyt vaan paistaa läpi se että sun mielestäsi perus takavetoladan koneen saa särjettyä käyttämällä ysivitosta. Kieltämättä kaipais perusteita, itse kun en mikään insinööri ole 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

audiq

Jokari kirjoitti: Tokihan, mut tästä jutusta nyt vaan paistaa läpi se että sun mielestäsi perus takavetoladan koneen saa särjettyä käyttämällä ysivitosta. Kieltämättä kaipais perusteita, itse kun en mikään insinööri ole 8)
Niin kuin jo aiemmin mainitsin, niin Lada kestää 95:sta parhaiten, joten sitä ei varmaan ihan heti sillä rikki saa, mutta aiheen Nissanin sillä kyllä saa rikottua.
Ladaankaan en silti 95:sta tankkaisi, koska se tuntuu lisäävän venttilien säätötarvetta ja sitten tietenkin joissain yksilöissä nämä nytkytykset ja muut siihen päälle.
lada combi

Viesti Kirjoittaja lada combi »

"Ladassa on jotain vikaa jos siinä tarvitsee käyttää ysikasia" :wink:

Itse käytän Ladassa 95:sta ja toimii moitteettomasti (ei käy jälkikäyntejä, yms...) ja kaasuttimena perus OZON... :)
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

jotenkin hassua että, autot jotka tehty ajettavaksi 92 oktaanisella tarvitsisivat muka paljon ajettuna harvana korkeampi oktaanista. Taitaa audikoneistaja nyt satuilla mutta se hänelle suotakoon. Toki venttiiliensuoja lisäainetta kannattaa vanhoihin käyttää, mutta oktaaneja saa vaikka dieselöljyllä laskea.
audiq

pressa kirjoitti:jotenkin hassua että, autot jotka tehty ajettavaksi 92 oktaanisella tarvitsisivat muka paljon ajettuna harvana korkeampi oktaanista. Taitaa audikoneistaja nyt satuilla mutta se hänelle suotakoon. Toki venttiiliensuoja lisäainetta kannattaa vanhoihin käyttää, mutta oktaaneja saa vaikka dieselöljyllä laskea.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin et saa laskea dieselillä, koska sun autosi on rekisteröity bensalla kulkevaksi. :lol:

Eipä ne mitään satuja ole.Ymmärrän kyllä, että Ladistille on tärkeintä ostaa halvinta, vaikka se loppupeleissä kalliiksi tulisikin. Tuommoisessa ruiskupelissäkin, missä on nakutustunnistin, niin on ihan selvä, että koneesta saadaan sama teho irti, vähemmällä kulutukselle, mutta eihän se tietenkään kannata, koska 95 on halvempaa tankatessa, 98 vasta ajaessa... :lol:
audiq

lada combi kirjoitti:"Ladassa on jotain vikaa jos siinä tarvitsee käyttää ysikasia" :wink:

Itse käytän Ladassa 95:sta ja toimii moitteettomasti (ei käy jälkikäyntejä, yms...) ja kaasuttimena perus OZON... :)
Kokeile pari viikkoa 98:lla, niin huomaat, että ei se sillä 95:lla sitten niin toiminutkaan. :wink:
Jokari

audiq kirjoitti: Ymmärrän kyllä, että Ladistille on tärkeintä ostaa halvinta, vaikka se loppupeleissä kalliiksi tulisikin.
Ei ole tärkeintä ostaa halvinta, itse en lue ainakaan itseäni miksikään perusladistiksi koska en pihistele mitä tulee latukan korjaamisiin, huoltoihin yms. laitteluihin. Toki bensanhintaa pitää aina vähän kattella, tosin eipä se halpaa ole enää missään.
Mut en siltikään tajua miksi MINUN pitäisi tankata sitä ysikasia koska en sen käyttöä huomaa yhtään missään? En persdynossa enkä missään, samalla tavalla saa polkea eikä nämä vekottimet silti kiihdy tai kulje yhtään mihinkään. Vai saako sillä liki 200 tonnia ajetun ladan räppänän elinikää jatkettua merkittävästikin?
Tässä on nyt kyse periaatteesta eikä mistään olemattomasta hintaerosta.

pressa

audiq kirjoitti:.Ymmärrän kyllä, että Ladistille on tärkeintä ostaa halvinta, vaikka se loppupeleissä kalliiksi tulisikin.
kerrotko koska tai missä kilometreissä 1200 ladan kone hajoaa polttoaineen takia kun käytetään 95:ttä ja paljonko jatkoaikaa saa 98:lla ??
Ja tietääkseni korkeampi puristeen kesto ei vähennä kulutusta ellei säätöjä muuteta.
lada combi

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Jokari kirjoitti:Ei ole tärkeintä ostaa halvinta, itse en lue ainakaan itseäni miksikään perusladistiksi koska en pihistele mitä tulee latukan korjaamisiin, huoltoihin yms. laitteluihin
Sama täälläkin, että ei ole oikeastaan koskaan tullut pihisteltyä varsinkaan, kun on moottorivekottimista ollut kyse... Siksi ne varmaan toimiikin niin hyvin :D
audiq kirjoitti:
lada combi kirjoitti:"Ladassa on jotain vikaa jos siinä tarvitsee käyttää ysikasia" :wink:

Kokeile pari viikkoa 98:lla, niin huomaat, että ei se sillä 95:lla sitten niin toiminutkaan. :wink:
En minä saata, kun en näe sitä mitenkään tarpeelliseksi :wink: Oma Combi on hyvissä säädöissä ja pelittää hyvin :arrow: en näe mitään tarvetta 98 käyttöön :?
audiq

pressa kirjoitti:...tietääkseni korkeampi puristeen kesto ei vähennä kulutusta ellei säätöjä muuteta.
Säätöjen muuttamista vartenhan se nakutustunnistin siellä juuri on.
pressa

pressa kirjoitti:kerrotko koska tai missä kilometreissä 1200 ladan kone hajoaa polttoaineen takia kun käytetään 95:ttä ja paljonko jatkoaikaa saa 98:lla ??
Ja tietääkseni korkeampi puristeen kesto ei vähennä kulutusta ellei säätöjä muuteta.
empä ole vielä 1200:sta ladassa nakutuksen tunnistinta löytänyt??
audiq

audiq kirjoitti:...Ruiskupelissä, missä on nakutustunnistin, niin on ihan selvä, että koneesta saadaan sama teho irti, vähemmällä kulutukselle...
audiq kirjoitti:
pressa kirjoitti:...tietääkseni korkeampi puristeen kesto ei vähennä kulutusta ellei säätöjä muuteta.
Säätöjen muuttamista vartenhan se nakutustunnistin siellä juuri on.
pressa kirjoitti: empä ole vielä 1200:sta ladassa nakutuksen tunnistinta löytänyt??
Eiköhän tämä aihe ole nyt loppuun käsitelty.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tota seikkaa en olekaan ajatellut, samarassa (ruisku) olen aina käytellyt 95 oktaanista, kun se kulkee sillä niin hyvin, mutta joskus voisi kokeilla miten vaikuttaa jos silläkin käyttäisi 98 oktaanista, tuskin sekään kattia hajottaa tms. vaikka kaikissa ohjeissa sanotaan että saa käyttää vain lyijytöntä 95 oktaanista bensiiniä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin