Sivu 1/2
kaasarin paineistus
Lähetetty: 15.3.2005 12:55
Kirjoittaja ossi
muistan joskus nähneeni kuvan ladan paineistetusta kaasarista. nyt kun sitä tarvisi, yllätys yllätys, sitä ei löydy mistään.. apuva!!!
Lähetetty: 15.3.2005 16:35
Kirjoittaja ossi
taikka ihan ohjeetkin kelpaa....
Lähetetty: 15.3.2005 19:01
Kirjoittaja Turbiini

tuossa näkyvät tärkeimmät muutokset eli kuristimet apukurkkuje ylä osaan.

aihiona siis oli kattiladan asteekki. joka on nurinpäin imusarjassa.
jos yli 0.4bar meinaa käyttää niin myös neulaventtiili pitää suurentaa. pää suuttimien kokoa en enää muista mutta vakioillakin pärjäsi pitkälle alempi magneetiventtiili vaan pois sisuksineen ja tulppa tilalle.
Lähetetty: 15.3.2005 21:08
Kirjoittaja Stefa
Ja jos oikeasti toimivan ja ajettavan haluaa niin katseet oikeiden turbokaasarien suuntaan.
Lähetetty: 16.3.2005 14:29
Kirjoittaja ossi
eikä maksa ku paljon.... saa ruiskun samaan hintaan mutta kokeillaan ensin näin.
Lähetetty: 16.3.2005 14:43
Kirjoittaja Stefa
No jaa, noilla omilla virityksillä tuppaa kulutus karkaamaan aika rajuksi ja seokset on mitä sattuu. Free technics näyttää kauppaavan 40 tuplia turbokäyttöön 380€ pari. Ei mielestäni paha jos miettii etuja ja jo kulutuksessa säästää tuon kaasarin hinnan ehkä 2000 kilometrillä.
Lähetetty: 16.3.2005 15:24
Kirjoittaja RussianRacing
Noissa turbon kaasareissa ei kai ikinä ole muovista kohoa?
Vai olenko ihan väärässä?
Lähetetty: 16.3.2005 17:34
Kirjoittaja Stefa
Kyllä noissa mielestäni on ihan muovisia kohoja, mutta kovemmille
paineille tarkoitetuissa on kumipäinen se kohokammion neulaventtiili. Tosin eivät nuo paljoa eroa ihan vapareihin tarkoitetuista.
Näyttäisi olevan hieman vaatimuksia:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... n+turbolle
Lähetetty: 16.3.2005 19:41
Kirjoittaja Turbiini
Jos tarkkoja ollaan niin ei kulutus tuolla modatulla axtekin raadolla karannu. Matka-ajossa vei vain noin 11 satasella mutta en saanu sitä kestämmän yli 1.5bar (tiivisteet pullahteli pihalle) joten vaihdoin weber dcoe45 vaakaimun jolla kulutus jopa nousi, toisaalta hieman helpompi sillä oli ajaa.
Lähetetty: 17.3.2005 13:43
Kirjoittaja Stefa
Sitten muistin väärin, joku vaan kertoili tuollaisella itse modatulla kulutuksia 30-50l/100km. Kuitenkin pitäisin ihan turbokaasutinta hyvänä vaihtoehtona kun eivät nuo niin kalliita ole, ja ominaisuudet varmasti paremmat.
Lähetetty: 17.3.2005 21:46
Kirjoittaja Turbiini
No aluksi mulla menikin yli 40 kun neulaventtiili uitti yli, mutta sen kun hioin niin rupesi pitämään ja toimi kohtuu hyvin. Sai koneen silti viemään jotain yli 100litraa/100km/5mm kulutuspintaa renkaista

Lähetetty: 20.3.2005 13:45
Kirjoittaja micco
RussianRacing kirjoitti:Noissa turbon kaasareissa ei kai ikinä ole muovista kohoa?
Vai olenko ihan väärässä?
Nimenomaan muovinen koho pitäisi olla. Luulisin että ontto "peltinen" koho saattaapi mennä lyttyyn kun paine kohokammiossa kasvaa. Laitoin muuten myydään-osastolle mehumaijan josta piti tehdä omaan kompressoriprojektiin bensan syöttäjä.
Lähetetty: 25.9.2005 16:02
Kirjoittaja larkkeni
kertokaas tarkat ohjeet "köyhän miehen paineistukseen" siis miten saa kaasarin toimimaan turbossa omilla patenteilla..
Lähetetty: 25.9.2005 19:20
Kirjoittaja Sergy
Ruiskuu vaan kehiin. Megasquierttii tai Hestekkii.
Lähetetty: 25.9.2005 19:27
Kirjoittaja nalleolut
eikö se kaikkista köyhin patentti ole se että vuorataan kaasari/kaasarit umpinaiseen peltikoteloon jotta saadaan siihen sama paine kuin muuallekkin.....