It's alive!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Turbiini kirjoitti:Jokos on isompi pyörä ja paineet ylhäällä?
Kyllä nyt on jo pari viikkoa ajeltu isomman hihnapyörän kanssa. Paineet on siellä 1 barin huitteilla 6000 kierroksella. Välijäähdyttimestä posahti pääty irti heti samana päivänä kun pullerin vaihdoin. Nyt pääty on kiinni parilla terässoirolla mutta vuotaa taas aikalailla. Paineiden noston jälkeen pannu ei enää jaksanut kiertää kunnolla ja niinpä varttimailiinkin tuhrautui 16 sekuntia.
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =98&order=
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =99&order=
Sittemmin sytkä on päivitetty kärjettömään versioon ja uuden pakoputkiston rakensin myös ja nyt mosa jaksaa taas kiljua asianmukaisesti.
Seuraavaksi pitäisi varmaan vaihtaa välijäähdytin parempaan ja tehdä joku sytkän myöhästyssysteemi kun meinaa vähän nakutella jostain kumman syystä alakierroksilla vedätettäessä.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla olis nyt ylimääräisenä ladan jaakajaan sopivaksi muokattu ali/ylipainekello. JOs tulet ratapäiville saat sen ilmaiseksi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Turbiini kirjoitti:Mulla olis nyt ylimääräisenä ladan jaakajaan sopivaksi muokattu ali/ylipainekello. JOs tulet ratapäiville saat sen ilmaiseksi.
"Joutuu" varmaankin ratapäiville tulemaan jos ei Ruisrääkkiinkään lippuja enää saa...

Tuolla vielä pari kuvaa viime driftchallengestä:

http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... 2005_2301b
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... 2005_2305b
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

kaipais leveimpiä renkaita :P tässä kun oon katellut, niin kullä niitä pakokaasuahdettuja latoja jo riittää, mut noi mekaniset muakin kiinostais enemmän. että pitäisköhän sitä itellekin suunitella jotain teekniikan parannusta, toi mesen kompura ois kyl helvetin hyvä. mut ku ei niitä oikein tahdo löytyä :( ja jos tostakin sais enemmän tietoa, niin olis helvetin hyvä jutsku :P
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Oletkos micco ehtinyt käydä penkittämässä tuota larbaa noilla paineilla vielä? Tämä on kyllä niin hieno projekti että tekisi mieli nähdä kaikki mahdolliset detailit 8)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mikäs tuollasten kompuroitten hintaluokka käytettynä on?

200e
400e
600e

????
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Eipä ole Largoa penkitetty kun on "vähän" vielä kesken...
Omasta ahtimestani maksoin 550e.
Ahtimia näyttäisi olevan tarjolla ainakin FFP:n, Overdriven ja Opelclubfinlandin foorumeilla joten etsikääpä sieltä.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Minkä merkkinen ja mallinen toi ahdin on ?
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Sergy kirjoitti:Minkä merkkinen ja mallinen toi ahdin on ?
Eaton M62
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

kiitti. sielt heti rupes löytymään niitä. eikä ees pahan hintaisia :P
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Micco, sain tos tarjouksen, Eaton M62 alle 400e ;)
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Sergy kirjoitti:Micco, sain tos tarjouksen, Eaton M62 alle 400e ;)
Asiaa! Onko ahdin samanlainen Mersun ahdin kuin mulla vai joku muu?
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

En oo varma onko mersun vai mini cooperin. saattaa olla sama, sen oli alunperin tarkoitus mennä johonkin volvoon. Nyt vaan sit täytyy tehdä lista siitä, mitä mä vielä tarvitsen. mikä ois sopiva kaasari ? tai mikä setti sulla siin on ?
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

DAT 32 vaiheittain aukeava kaasutin turbokäyttöön 535,00 €
hirvee hinta. mietin, löytyyköhän mistään mitään muuta sopivampaa... tai halvempaa...
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Sergy kirjoitti:DAT 32 vaiheittain aukeava kaasutin turbokäyttöön 535,00 €
hirvee hinta. mietin, löytyyköhän mistään mitään muuta sopivampaa... tai halvempaa...
Osta mun Dellorto DRLA!
Vastaa Viestiin