Laakeroitu Apusimpukka

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Nyt saapui RTJN:n lähettämä laakeroitu apusimpukka.Voin vain kuvitella, että hyötyä löytyy, kun apusimpukan kautta välittyvä voima ei vähene.Ja kun välys on kaikissa tilanteissa nolla, niin ohjaustarkkuuskin paranee varmasti.Kyljessä on muuten 2101-3003080.Onkohan uudemmissa kankivetoisissa tällainen vakiona?
warremies

Viesti Kirjoittaja warremies »

Ennen kuin innostutaan tonkimaan varastoja, toverin ilmoittama varaosanumero on apusimpukan KÄÄNTÖVARREN numero, ei koko apusimpukan..
autodealer.ru -sivustolta pikaisesti vilkaistuna on kahta erilaista kääntövartta: 2101-3003080 ja 21012-3003080! Mikähän niiden ero on? Erilainen vipusuhde?
Toisaalta sitä itse runko-osan valuakin on näköjään kahta erilaista: 2101-3003092 ja 21012-3003092 Onkohan tuossa "versiossa 2" paksumpi ainevahvuus, että siihen voi sovitella sen kuulalaakeroinnin..?
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Toi numero oli paketin kyljessä.Kääntövarressa on numero 2101-3003084 ja itse runko-osassa 2101-3003092, tosin 9 voi olla myös 2(epäselvä).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

apusimpukka

Viesti Kirjoittaja ss127 »

No voi kehvatsu että osaa olla hyvä keksintö. Siis tuo laakeroitu apusimpukka. Kiitos RTJN65. Kun lisätään apusimpukan vaihtoon vielä alapallojen rasvaus ja raidetangonpään vaihto niin jo vot rupes Lada kääntymään herkästi.Vanha apusimpukka oli todella jäykkä ja jumitti kun yritin käsin vääntää. Suosittelen hankkimista.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

2123 mallissa on tällainen osa vakiona.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
metusala

Re: apusimpukka

Viesti Kirjoittaja metusala »

Olen lukenut myös muun maailman, myös Venäjän Lada foorumeita. Jos muualla on puhetta ratin kevennyksestä siis puhutaan pääasiassa ohjaussimpukan vaihdosta esim. Gemmerin valmistamaan missä välityssuhde on 20,6 tavallisen 16,4 siasta, lisäksi simpukka laakeroitu. Katso esim.: http://renko.ru/rulupr.html , http://www.pikap.ru/tuning/650/ , http://www.lada.it/gamma/niva/niacc.htm .

Onko laakeroitu apusimpukka siis niin hyvää kun tällää kehutaan. Kuinka iso ero olisi tavallisella ja laakeroidulla apusimpukalla jos molemmat liikkuu herkästi? Mistä sitten olisi enemmän hyötyä ratin kevenemiseen: pallojen rasvauksesta tai apusimpukan vaihdosta.

PS! 21012-3003092 käytetään kun auto on oikeanpuoleisella ohjauksella.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Jos joitakuita vielä kiinnostaa nämä laakeroidut simpukat, minulta löytyy kolme (3) kappaletta.
ladahartsa

Re: apusimpukka

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

metusala kirjoitti: Kuinka iso ero olisi tavallisella ja laakeroidulla apusimpukalla jos molemmat liikkuu herkästi?
Minulla ero oli aika selvä vaikka vanhakin simpukka liikkui aivan herkästi kun se oli irti autosta.
Johtuiskohan siitä että kun rattia kääntää niin se apusimpukan akseli panttaa aina jompaankumpaan reunaan. Itselläni oli vanhan apusimpukan laakeripinnat eli muovipuslat aivan hyvän näköiset ja hyvässä rasvassa mutta johonkin se kanitti siellä paikalla ollessa koska ohjaus todella keveni.
Venättä en ymmärrä sanaakaan mutta uuden apusimpukan paketissa oli lappu mukana jossa mainittiin 300H ja 170-190H . Eli arvaamalla
tulkitsin että siinä puhutaan että joku voima vähenisi 300 newtonista 170-190 newtoniin.
Osanumero näyttäisi olevan 2101-300003094

Terv. ladahartsa
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

Jos lähettäisit tekstin niin voisin sen kääntää mutta kyrillinen H on tosiaan latinan aakkosten N eli siis Newton.
Pitäisi kai huomenna mennä katsomaan onko niitä kaupassa. Ei se voi niin paljon maksaa että ei kannattaisi kokeilla.
Avatar
ladasape
Viestit: 138
Liittynyt: 29.2.2004 15:50
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ladasape »

mä sain tommosen ostettua virosta, hintaa en muista mutta ei se paljon ollut. Paikka oli nimeltään lasnamäe joka oli hieman tallinnan keskustasta pois päin, siellä oli kauppa jossa myytiin pelkästään takavetoisen ladan osia ja saman kadun varella oli kauppa jossa myytiin pelkästään samaran ja nivan osia :D oikea lada paratiisi
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

ladasape kirjoitti:mä sain tommosen ostettua virosta, hintaa en muista mutta ei se paljon ollut. Paikka oli nimeltään lasnamäe joka oli hieman tallinnan keskustasta pois päin, siellä oli kauppa jossa myytiin pelkästään takavetoisen ladan osia ja saman kadun varella oli kauppa jossa myytiin pelkästään samaran ja nivan osia :D oikea lada paratiisi
Se toinen kauppa on samassa talossa, talo kun on suht pitkä. Osoite on Pae 49. Katso myös: http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=3565 .
Avatar
ladasape
Viestit: 138
Liittynyt: 29.2.2004 15:50
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ladasape »

niin aivan sama talohan se tosiaan on
Rawepawe

Viesti Kirjoittaja Rawepawe »

Joopasen joo, nyt on mullakii vaihettuna apusimpukka ja kyllä tuon eron huomaa aika selkeesti. Ohjaus on huomattavasti tarkempi ja herkempi. Kiitokset v.paasiolle apusimpukan lähettämisestä!
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mites se vaihtaminen nyt si käy helpoiten?
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Jos joitakuita vielä kiinnostaa nämä laakeroidut simpukat, minulta löytyy kolme (3) kappaletta.
Löytyykö vielä simpukoita?
Tyylillä ei taidolla!
Vastaa Viestiin