Laakeroitu Apusimpukka
- Toveri Sladimir
Nyt saapui RTJN:n lähettämä laakeroitu apusimpukka.Voin vain kuvitella, että hyötyä löytyy, kun apusimpukan kautta välittyvä voima ei vähene.Ja kun välys on kaikissa tilanteissa nolla, niin ohjaustarkkuuskin paranee varmasti.Kyljessä on muuten 2101-3003080.Onkohan uudemmissa kankivetoisissa tällainen vakiona?
Ennen kuin innostutaan tonkimaan varastoja, toverin ilmoittama varaosanumero on apusimpukan KÄÄNTÖVARREN numero, ei koko apusimpukan..
autodealer.ru -sivustolta pikaisesti vilkaistuna on kahta erilaista kääntövartta: 2101-3003080 ja 21012-3003080! Mikähän niiden ero on? Erilainen vipusuhde?
Toisaalta sitä itse runko-osan valuakin on näköjään kahta erilaista: 2101-3003092 ja 21012-3003092 Onkohan tuossa "versiossa 2" paksumpi ainevahvuus, että siihen voi sovitella sen kuulalaakeroinnin..?
autodealer.ru -sivustolta pikaisesti vilkaistuna on kahta erilaista kääntövartta: 2101-3003080 ja 21012-3003080! Mikähän niiden ero on? Erilainen vipusuhde?
Toisaalta sitä itse runko-osan valuakin on näköjään kahta erilaista: 2101-3003092 ja 21012-3003092 Onkohan tuossa "versiossa 2" paksumpi ainevahvuus, että siihen voi sovitella sen kuulalaakeroinnin..?
- Toveri Sladimir
apusimpukka
No voi kehvatsu että osaa olla hyvä keksintö. Siis tuo laakeroitu apusimpukka. Kiitos RTJN65. Kun lisätään apusimpukan vaihtoon vielä alapallojen rasvaus ja raidetangonpään vaihto niin jo vot rupes Lada kääntymään herkästi.Vanha apusimpukka oli todella jäykkä ja jumitti kun yritin käsin vääntää. Suosittelen hankkimista.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
- Toveri Sladimir
Re: apusimpukka
Olen lukenut myös muun maailman, myös Venäjän Lada foorumeita. Jos muualla on puhetta ratin kevennyksestä siis puhutaan pääasiassa ohjaussimpukan vaihdosta esim. Gemmerin valmistamaan missä välityssuhde on 20,6 tavallisen 16,4 siasta, lisäksi simpukka laakeroitu. Katso esim.: http://renko.ru/rulupr.html , http://www.pikap.ru/tuning/650/ , http://www.lada.it/gamma/niva/niacc.htm .
Onko laakeroitu apusimpukka siis niin hyvää kun tällää kehutaan. Kuinka iso ero olisi tavallisella ja laakeroidulla apusimpukalla jos molemmat liikkuu herkästi? Mistä sitten olisi enemmän hyötyä ratin kevenemiseen: pallojen rasvauksesta tai apusimpukan vaihdosta.
PS! 21012-3003092 käytetään kun auto on oikeanpuoleisella ohjauksella.
Onko laakeroitu apusimpukka siis niin hyvää kun tällää kehutaan. Kuinka iso ero olisi tavallisella ja laakeroidulla apusimpukalla jos molemmat liikkuu herkästi? Mistä sitten olisi enemmän hyötyä ratin kevenemiseen: pallojen rasvauksesta tai apusimpukan vaihdosta.
PS! 21012-3003092 käytetään kun auto on oikeanpuoleisella ohjauksella.
-
Re: apusimpukka
Minulla ero oli aika selvä vaikka vanhakin simpukka liikkui aivan herkästi kun se oli irti autosta.metusala kirjoitti: Kuinka iso ero olisi tavallisella ja laakeroidulla apusimpukalla jos molemmat liikkuu herkästi?
Johtuiskohan siitä että kun rattia kääntää niin se apusimpukan akseli panttaa aina jompaankumpaan reunaan. Itselläni oli vanhan apusimpukan laakeripinnat eli muovipuslat aivan hyvän näköiset ja hyvässä rasvassa mutta johonkin se kanitti siellä paikalla ollessa koska ohjaus todella keveni.
Venättä en ymmärrä sanaakaan mutta uuden apusimpukan paketissa oli lappu mukana jossa mainittiin 300H ja 170-190H . Eli arvaamalla
tulkitsin että siinä puhutaan että joku voima vähenisi 300 newtonista 170-190 newtoniin.
Osanumero näyttäisi olevan 2101-300003094
Terv. ladahartsa
mä sain tommosen ostettua virosta, hintaa en muista mutta ei se paljon ollut. Paikka oli nimeltään lasnamäe joka oli hieman tallinnan keskustasta pois päin, siellä oli kauppa jossa myytiin pelkästään takavetoisen ladan osia ja saman kadun varella oli kauppa jossa myytiin pelkästään samaran ja nivan osia
oikea lada paratiisi

Se toinen kauppa on samassa talossa, talo kun on suht pitkä. Osoite on Pae 49. Katso myös: http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=3565 .ladasape kirjoitti:mä sain tommosen ostettua virosta, hintaa en muista mutta ei se paljon ollut. Paikka oli nimeltään lasnamäe joka oli hieman tallinnan keskustasta pois päin, siellä oli kauppa jossa myytiin pelkästään takavetoisen ladan osia ja saman kadun varella oli kauppa jossa myytiin pelkästään samaran ja nivan osiaoikea lada paratiisi
- lada 1200s