Laakeroitu Apusimpukka
-
eihä tosta pelkästä simpukasta oo paljoo apuu, ku pitäis vaihtaa myös itse simpukka, myin tos yhen jo pois larssi21074lle, ja kuulema oli mahtava. siinä luvataan ohjauksen keveytyvän puoliks, eli 30kg voimankäytöstä, 15kg. voisin vaikka koht puolin tuodakin muutaman satsin. hintaa ois 150e+postikulut.
Larssin kertomus siitä: Kyllä tuo tuli heti laitettua. Siinä tuntu olevan jo uutena hammasvälykset vedetty liian tiukalle, ohjauksen keskiasennossa se hieman takkuili. Sen saa onneks säädettyä siitä kannessa olevasta mutterista. Nyt se toimii herkästi eikä ole ohjauksessa puolta kierrosta väljää. Mulla on kyl kaikki etupään nivelet vaihettu ni ei oo ihmekään että ohjaus toimii tarkasti!! Sitä apusimpukkaa muuten joutu vähän muokkaamaan ettei ottanu pakoputkeen kiinni..
En ole vielä ehtiny sillä paljon ajelemaan, vähän jääradalla. Alla on 175 leveet nastarenkaat, mut niillähän se ohjaus ei muutenkaan mikään jäykkä ole.
Toisaalta se tuntu aika hyvälle kun tallin lattialla veivasin ohjausta ees taas paikallaan, ei varmasti ole yhtään jäykempi kuin vakio
Kerron kyllä kun saan parempia tuntumia siihen..
Larssin kertomus siitä: Kyllä tuo tuli heti laitettua. Siinä tuntu olevan jo uutena hammasvälykset vedetty liian tiukalle, ohjauksen keskiasennossa se hieman takkuili. Sen saa onneks säädettyä siitä kannessa olevasta mutterista. Nyt se toimii herkästi eikä ole ohjauksessa puolta kierrosta väljää. Mulla on kyl kaikki etupään nivelet vaihettu ni ei oo ihmekään että ohjaus toimii tarkasti!! Sitä apusimpukkaa muuten joutu vähän muokkaamaan ettei ottanu pakoputkeen kiinni..
En ole vielä ehtiny sillä paljon ajelemaan, vähän jääradalla. Alla on 175 leveet nastarenkaat, mut niillähän se ohjaus ei muutenkaan mikään jäykkä ole.
Toisaalta se tuntu aika hyvälle kun tallin lattialla veivasin ohjausta ees taas paikallaan, ei varmasti ole yhtään jäykempi kuin vakio
Kerron kyllä kun saan parempia tuntumia siihen..
Kaivelin tämän viestin esille. Elikkäs kun itse autoista vähemmän tiedän, niin kysäisen, että millainen operaatio tämän apusimpukan vaiht on ? Vaihdetaanko tunnin sisään vai pitääkö repiä paljonkin kaikkea edestä pois, että tämän saa vaihdettua ? Kellään yksinkertiasta tai monimutkaista selitystä, tai kenties kuvaa mihin kohtaan tämä tulee ?
- larssi21074
Vaihdoin yhteen autoon alle 20 minuuttia. Uskokaa tai älkää.
Vaihdoin pelkän apusimpukan, en sen vartta eli en ottanut niveliä irti sen varresta koska se on sama kuin vakiossa! Nopeuttaa vaihtoa!!
Vaihdoin pelkän apusimpukan, en sen vartta eli en ottanut niveliä irti sen varresta koska se on sama kuin vakiossa! Nopeuttaa vaihtoa!!

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- pappa- igor
Kysyppä toisiko RTJN65 moisen seuraavalta reissulta...pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaantulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
-
[quote="pappa- igor"]kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan
tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????[/quote]
Itsellä on ollut jo jokunen vuosi tuollainen itse tehty laakeroitu apusimpukka.
se on tehty neulalaakereilla ja on kestänyt kyllä.
Nykyään olen Pöhöltä ostanut noita venäjän mallisia koska ne ovat halvempia kuin tuon itsetehdyn koneistus+laakerit. Tuo tehtiin silloin kun noista ei Suomessa tiedetty mitään vielä.

Itsellä on ollut jo jokunen vuosi tuollainen itse tehty laakeroitu apusimpukka.
se on tehty neulalaakereilla ja on kestänyt kyllä.
Nykyään olen Pöhöltä ostanut noita venäjän mallisia koska ne ovat halvempia kuin tuon itsetehdyn koneistus+laakerit. Tuo tehtiin silloin kun noista ei Suomessa tiedetty mitään vielä.
itse juuri pöhö-andreilta ostin n. viikko sitten kyseisen kapistuksen. Taisi olla että vielä saattoi jäädäkkin 1/2kpl:tta.pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaantulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????