Sivu 1/4

kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 28.8.2010 20:40
Kirjoittaja Markuz
Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen.. hommasin tossa 2105 ladan vm-94 ja 1500 koneella.. ja kaasari.. niin tossa mietiskelin että mitäpä ne katsastuskonttorilla tykkäis jos lyön siihen jostaki fiiatista tai ladasta 4-pisteruiskun? varmaan rupee toimimaan paremmin kun tuo atsteekki vai mikä räpellys olikaan niin käy vähä miten sattuu..

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 31.8.2010 12:55
Kirjoittaja Qulle
Tuskin se niitä kiinnostaa jos päästöistä vaan läpi menee... Ei kyllä mitään faktatietoa tästä ole.

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 31.8.2010 15:42
Kirjoittaja Markuz
niinhän se tieten on että kuha päästöistä vaan menee läpi ja muutoskatsastaa sen ruutalle niin eikait siinä tieten mtn ole.. tuli kyllä jo järeempi kaasari hommattua axtecin tilalle että ruuvais nyt ensin sen paikoileen 8)

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 2.9.2010 9:17
Kirjoittaja IlkkaHe
eipä oikeen nuin uuteen onnistu halvalla koska kyseessä on vähäpäästöinen ja jos koneeseen laitat itse ruiskun niin päästöt on todistettava ja siihenhän ei riitä katastuksessa suoritettava päästö mittaus vaan on mentävä VTT:lle päästö mittaukseen joka sitten maksaa jo 4numeroisen summan...

Se että katastus mies hyväksyy ilman mitään, on taas toinen asia. Tai jos saat huijattua tai oikeasti vaihdettua moottorin esim nivan 4piste ruuta moottoriin menee se läpi muutoskatastus rulianssilla.

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 2.9.2010 15:40
Kirjoittaja Markuz
joo tuollasta ne puhu kylilläki ku kyselin... mutta vähän veikkaan että tämä vaihtuu vanhempaan malliin tulevaisuudessa niin tämä saa olla kaasarina sinne asti.. ja sitten kun se EI vähäpäästöinen niin sitten megasquirt,turbo jne.. 8)

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 2.9.2010 20:55
Kirjoittaja Hannnu
Epäilen että huomaavat edes jos vaihtaa esim. 110 nelipiste ruiskun vaikka 1700i:hin. Itselläni ei ainakaan omassa ruutassa lue otteessa että minkä moisella bensan syötöllä varustettu. K1:sellä kun talvella kävin ladan leimaamassa hämeenlinnassa niin ei katsonut edes tyyppi kilpeä tahi runko numeroa, peltiä avattiin vain sen verta että vähän valoja suuntailtiin uudestaan :D

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 5.9.2010 15:00
Kirjoittaja mahotonpena
mistäs muuten tuollaiseen ladan moottoriin sais 4-pisteruiskun? käykö mistään muusta autosta helposti?

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 5.9.2010 15:57
Kirjoittaja Markuz
juttua oon kuullu että turbo uunon imusarjasta väkerretty.. ja 110 ladasta.. kait siihen joistaki fiiateista passaa suorilta.. niin ja onhan jotku mestarit tehny ladan orkkis imusarjasta.. mutta ite ainaki meinasin että vaihdan joskus vanhempaan latuskaan ja siihen sitten rupeen värkkäilee tollasia härpäkkeitä niin ei katsastuksen kanssa tuu sitten ongelmia ja hirveetä kikkailua..

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 5.9.2010 16:17
Kirjoittaja 99
Qulle kirjoitti:Tuskin se niitä kiinnostaa jos päästöistä vaan läpi menee... Ei kyllä mitään faktatietoa tästä ole.
Paremman saa laittaa, tosin prosentteja saattaa tulla katsotaan virittämiseksi.

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 6.9.2010 4:30
Kirjoittaja Hannnu
Markuz kirjoitti:juttua oon kuullu että turbo uunon imusarjasta väkerretty.. ja 110 ladasta.. kait siihen joistaki fiiateista passaa suorilta.. niin ja onhan jotku mestarit tehny ladan orkkis imusarjasta.. mutta ite ainaki meinasin että vaihdan joskus vanhempaan latuskaan ja siihen sitten rupeen värkkäilee tollasia härpäkkeitä niin ei katsastuksen kanssa tuu sitten ongelmia ja hirveetä kikkailua..

Selaa toi topikki lävitte, Aika selvästi kerrottu vaiheet ja mitä tehty että sai 110 4. ruiskun sopimaan: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=24989

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 7.9.2010 18:15
Kirjoittaja urpo600
IlkkaHe kirjoitti:eipä oikeen nuin uuteen onnistu halvalla koska kyseessä on vähäpäästöinen ja jos koneeseen laitat itse ruiskun niin päästöt on todistettava ja siihenhän ei riitä katastuksessa suoritettava päästö mittaus vaan on mentävä VTT:lle päästö mittaukseen joka sitten maksaa jo 4numeroisen summan...
375€ maksaa muuten päästömittaus VTT:llä,niin Inssit mulle kertoi viime vuonna.
(Mutta ihan varma tietoa ei ole :shock: )

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 7.9.2010 22:08
Kirjoittaja IlkkaHe
oiskohan tuo sitten laskennu, kun muiostaakseni ois ollu parin tonnin pintaan joku aika sitten. Huippu homma tosin jos alkaa olla inhimilliset hinnat niin viittii ehkä jo ihmiset virittää nuita uudempiakin lain mukaan. Kaikki lastuviritkinhän pitäs aina päästömitata...

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 10.9.2010 9:10
Kirjoittaja ^pena^
Kysytääs ny täällä, kun ei viitti uuttakaan topiccia alottaa...Lada vm-77 ei mitata päästöjä mutta tarvitseeko tyhjäkäynnin kierrosuvun olla alle tonnin? tolla mun nokalla saa käymään noin 1500-2000rpm..

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 10.9.2010 15:47
Kirjoittaja Markuz
Nonnii tälle asialle tuli selvyys nivalan ja haapajärven katsastuskonttorilta.. kun tänään kävin molemmissa ja kaverin kanssa kyseltiin tällaista muutosta!

Vastaus:
Ladaan voi laittaa 4-pisteruiskun kunhan se ei ylitä mallisarjan tehokkaimman mallin tehoista sitä +20%
Ja jotta saa muutoskatsastettua,tarvitaan dynolaput jolla todistetaan että tehot ei ylitä sitä 20%

Elikkäs nelipisteruisku paikoilleen,dynottaa sen sallitun tehon eli sen abaut 100hv ja konttorille muutoskatsastus ja näin saadaan laillinen 4-pisteruiskulla varustettu latuska! :D eikä mtn VTT:n päästömittauksia..

Kaverille tulossa 4-pisteruisku imusarja joka on tehty Ladan koneeseen ja siitä tehdään pari kopiota ja minä tänään tilasin itelle yhden 8)

Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?

Lähetetty: 10.9.2010 19:36
Kirjoittaja THI-900
Markuz kirjoitti:Ladaan voi laittaa 4-pisteruiskun kunhan se ei ylitä mallisarjan tehokkaimman mallin tehoista sitä +20%
Ja jotta saa muutoskatsastettua,tarvitaan dynolaput jolla todistetaan että tehot ei ylitä sitä 20%

Elikkäs nelipisteruisku paikoilleen,dynottaa sen sallitun tehon eli sen abaut 100hv ja konttorille muutoskatsastus ja näin saadaan laillinen 4-pisteruiskulla varustettu latuska! :D eikä mtn VTT:n päästömittauksia..
Minen oo pessimisti, enkä muutenkaan negatiivinen. Mutte en usko että on näin, on tästä täälä niin paljon jauhettu.