Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
LadaJanne

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu :lol: Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella.. :oops:

1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin. :)
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu :lol: Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella.. :oops:

1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin. :)
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Onnittelut Weberin asennuksen johdosta. "thumbs up"

Näyttää sieltä että sun suuttimet on hyvin yhtenevät omien 1200 koneen kanssa tehtyjen kokeilujen kanssa. Jos tuntuu että maantieajossa vie paljon, niin ykkösen ilmasuutinta voi vielä jonkin verran kasvattaa. Nätillä ajolla pitäis mennä sinne 7-7,5l/100km. Ja askina oli nelilovinen.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
LadaJanne

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

THI-900 kirjoitti:
LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu :lol: Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella.. :oops:

1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin. :)
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Onnittelut Weberin asennuksen johdosta. "thumbs up"

Näyttää sieltä että sun suuttimet on hyvin yhtenevät omien 1200 koneen kanssa tehtyjen kokeilujen kanssa. Jos tuntuu että maantieajossa vie paljon, niin ykkösen ilmasuutinta voi vielä jonkin verran kasvattaa. Nätillä ajolla pitäis mennä sinne 7-7,5l/100km. Ja askina oli nelilovinen.
Jaahas..nyt alkoi tasakaasulla nykimään taas..Kivoja kelejä rueta rassaamaan pihalla.. :? Voi olla et olisiko tyhjäkäynti suuttimiin mennyt roskia..On kyllä uudet suodattimet mut tiedä sit..Outoa et nykäsee aivan kuin kiihdytyspumpun kalvossa olisi vikaa,uudet osat laitettu alle 1000km sitten..Just siinä pienellä alueella yköskurkulla kun pitäsi liikkeelle lähteä..ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Yöunet mennyt jo monena yönä.Huomenna alkaa tutkiminen..Lada weberillä EI saa nykiä.. :roll:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja AI »

LadaJanne kirjoitti:ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Tätä teki minullakin täysin uusi Weber toukokuussa n. 1000 km, piti vaihtaa Daaz tilalle että loppui nykiminen. Mutta vika ei kuulemma ole kaasuttimessa vaan asentajassa/käyttäjässä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
LadaJanne

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

AI kirjoitti:
LadaJanne kirjoitti:ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Tätä teki minullakin täysin uusi Weber toukokuussa n. 1000 km, piti vaihtaa Daaz tilalle että loppui nykiminen. Mutta vika ei kuulemma ole kaasuttimessa vaan asentajassa/käyttäjässä.
Joo-o..tuossa aamupäivällä tutkiskelin vähän mut toi -23astetta ei oikein sormille ole se paras asennus lämpötila.. 8)
Puhdistin tyhjäkäyntisuuttimet ja säädin vähän tyhjäkäynti seosta.Kiristin kiihdytyspumpun kiinnitys ruuveja.Ei juurikaan
auttanut..Voihan se olla et vaikka tulpissa on karstaa..Ei tuo pakkanenkaan pitäisi kyllä vaikuttaa tuohon kaasuttimen toimintaa noin paljon..lämmintä ilmaa ohjautuu vielä kaasarille..tai sit varmaan jos heittäis jäänestoa tankkiin..
Pitää tutkia tarkemmin taas kun kelit antaa myötä..Puran vaikka koko weberin pöydälle et löydän häiriön. :?

Mut se on varma et Ozonia en laita takaisin.Ihan liian paljon negatiivisiäkin kokemuksia niistä.
PeeKoi

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja PeeKoi »

Olisiko kellään DGRään suutin ehdotuksia vakio 1500cc, jossa on vapaavirtaussuodatin?
rottarauta

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

nyt tarvitaan apua.. mikä on kun laitoin weberin (escortin vanha 32/32 oisko ollu ) kun laittaa käyntiin toimii hetken normaalisti ja ottaa kiekkaa mut hetken päästä alkaa rököttää ja sammuu bensan pinta on kohillaantyhjäkäynti suuttimet jotai 70 ja lisä ilma 190/200 . suuttimet kaasarin päältä vaihettavat ja kurkut pyöreät. auto on 1500 koneella eikä oo imuvuotoja pää suuttimista ei saanu selvää mitkä on
rottarauta

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Kertokaa jos on ollu kokemuksia lada polttelee pihalla ku pitäs päästä ajaa
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

rottarauta kirjoitti:nyt tarvitaan apua.. mikä on kun laitoin weberin (escortin vanha 32/32 oisko ollu ) kun laittaa käyntiin toimii hetken normaalisti ja ottaa kiekkaa mut hetken päästä alkaa rököttää ja sammuu bensan pinta on kohillaantyhjäkäynti suuttimet jotai 70 ja lisä ilma 190/200 . suuttimet kaasarin päältä vaihettavat ja kurkut pyöreät. auto on 1500 koneella eikä oo imuvuotoja pää suuttimista ei saanu selvää mitkä on
Selvitä nyt mitä osia siellä oikeasti on, näillä on paha auttaa... Villi veikkaus vois olla vuotava neulaventtiili, mutta onko sekään jos bensapinta on kohdillaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu :lol: Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella.. :oops:

1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin. :)
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).

Mulla sama setuppi muuten että TK suuttimet on 50/80. Kaasarin päällä vv-suodin.
Sitä kyselisin että mikäs auttais kaasarin "miettimiseen", eli kun polkasen n.30km/h vauhdissa reilummin kaasua että lähtis kuin raketti. Mutta kaasari miettii hetken ja sitten lähtee vetämään pikkuhiljaa. Pitäisikö kakkoskurkun pää/ilma suutin vaihtaa, veikkaisin kokoa pienempään/suurempaan. Pieni smooaus effekti nyt.
Ja sytkän säädin ensin 10ast, mutta päätin hieman nostaa sitä käynnin parantamiseksi. Ehkä noin 11-12ast. Tuskin tuosta on mitään haittaa, melkein päinvastoin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Todennäköisesti veli samaralla on kiihdytyspumpussa vikaa. Iskua pitäisi säätää niin että ihan vain imaginäärisestikin kaasuläppään koskemalla pitäisi kiihdytyspumpusta tulla bensaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt TK:t 60/80, hieman parani. Mutta oliko teillä minkälainen ilmansuodatin kaasarin päällä. Kun mieleen tuli että johtuiskohan se siitä että kone saa kuumaa ilmaa?
Nyt laitoin letkun keulasta putsarille niin sekin paranti hieman tuntumaa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Voi panna kakkoselle huoletta vaikka 100 suuttimen. Plussia rutkasti enemmän kuin miinuksia.

Ilman saanti voi aiheuttaa ongelmia kanssa. Ei ole haittaa letkustakaan varmaan.

Mutta paljonkos sulla on kierroksia kun polkaset, matalilta kierroksiltahan sen kuuluukin hiukka miettiä. Kaasari on kumminkin vain kaasari, vaikka W onki.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kiitos vinkistä. Kierroksista en tiedä, mutta arviolta 3tuhatta kun polkasen
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt on työnalla ja säädettävänä 1300 hihnakone, jossa nivan nokka. Päällä 32/36 DGV, jossa 26/27 sisäkurkut. On ihmeen tarkka suuttimista. Nyt on kiinni seuraavat

Sekoittimet 3,5/4,5
seosputket F50/F6
tk:t 65/100
päät 140/140
lisäilmat 180/190

Alipainesäätimen vuoto sotki kohtalaisesti säätöä, mutta noilla se nyt pelaa kun laitoin sen kuntoon. Tämä siis persdynosäätö, illalla koitan laittaa laajakaistan putkeen ja kattoa menikö edes liki. ykkösen 65 tk on ainakin liki kun häkä oli päästömittarissa 2,8 ja HC 180. 60:selläkin vielä nyki kun kun ajoi pintakaasulla kolmoselle 45 km/h.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin