lohkon madallus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

lohkon madallus

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kuinka paljon ladan 1600 lohkoa sopii madaltaa ettei se ala lämmöstä sit vetää itteensä kieroon.. jäis 5mm matalaks männät lohkon tasalta mitä kannattaa tehdä että saa puristuksia koneeseen.. :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ladaani

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Itseltä on otettu milli lohkosta ja milli kannesta ja niillä tuli 9,98 puristukset.Mutta kyllä siitä muistaakseni voi aika reilusti ottaa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Minä en uskaltaisi ottaa yli 2mm, omastani on nyt otettu 1mm ja männät jää 3.8mm alle lohkon kantena 2101kansi josta pieni siivu (en tiedä paljonko) puristukset 8.2 jos oletetaan kannentilkkeen olevan 1mm. Toimii hienosti vääntää alhaalakin ilman ahtoja paremmin kuin vakio 1.6, eli ei turbo koneessa tartte välttämättä mäntiä lohkon tasalle kunhan kanteen saa riittävän pienet palotilat.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Rohkeesti vaan tavaraa pois lohkosta.... Vaparikäyttöön voi ihan hyvin tempasta männät "dekkiin", eli lohkon tasolle.... Milläs muuten saa puristuksia riittävästi.... :?: :shock:

Mm. tuossa koneessa oli lohko laskettu mäntien tasolle, ja vieläpä 1,6:n lohko porattu Samaran männille....

http://www.hontokulmaracing.com/meb-315.php

Moottori pelastettiin vielä jatkokäyttöön, pelaa vielä tänäkin päivänä..... :lol:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: lohkon madallus

Viesti Kirjoittaja Stefa »

pappa- igor kirjoitti:kuinka paljon ladan 1600 lohkoa sopii madaltaa ettei se ala lämmöstä sit vetää itteensä kieroon.. jäis 5mm matalaks männät lohkon tasalta mitä kannattaa tehdä että saa puristuksia koneeseen.. :roll:
Mitä nyt tuossa muita lukee, niin tuohonhan jos höylää sen 2mm lohkosta, niin on jo varaa parannella palotilojakin ilman että puristukset putoavat liikaa. Mittaa palotilat ja laske sitten paljon pitää höylätä että puristukset ovat sopivat.
Vauhdin tae - alamäki
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

mickey-69 kirjoitti:Rohkeesti vaan tavaraa pois lohkosta.... Vaparikäyttöön voi ihan hyvin tempasta männät "dekkiin", eli lohkon tasolle.... Milläs muuten saa puristuksia riittävästi.... :?: :shock:

Mm. tuossa koneessa oli lohko laskettu mäntien tasolle, ja vieläpä 1,6:n lohko porattu Samaran männille....

http://www.hontokulmaracing.com/meb-315.php

Moottori pelastettiin vielä jatkokäyttöön, pelaa vielä tänäkin päivänä..... :lol:
Ihan kivaan kuntoon toi Lada meni. Onneksi ei sattunut kuskille pahemmin. :?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

toi lada meni kyl kirjaimillesesti PASKAKSI :(
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

auts siin on kuskil tuuria ollu ettei pahemmin käynny.. ja ei kyllä joka ihmisel ole omia valopylväitä!! :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Sammy -76

Viesti Kirjoittaja Sammy -76 »

Vautsi vau!! meitsin ladahan on päässyt oikein kerhon sivuille!!! Ja asiaan,kyl noista lohkoista voi aika huoletta laskea.. parhaimillaan kun kannesta ja lohkosta on otettu reilut siivut, on kannenpultit pohjannu ja on tarvinnut laittaa tupla prikat kannenpultteihin... tos mun koneessahan oli iskua 86mm eli mäntä tuli valmiiks 3mm ylöspäin, eli lohkosta ei tarvinnu paljoa höyläillä...
P.S. Noi stroukki akselit ei vaan kestä, varsinkin kun ne on kotikostein mikillä täytetty ja koneistamossa suoristettu ja hiottu... Hurjaa hommaa..
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Katos vaan, tuttujakin alkaa eksymään tänne.... :lol:

Ja kyllä "juniori" tietää.... :wink:

Joo tosiaan, tuossahan oli se stroukattu akseli...., meinaa välillä ajatus katkeilla.... Mutta onhan noita lohkon madalluksia tehty joskus "isolla" kädellä..... :roll:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

niin tarkoitus olis saada jotkut 8,5- 9 puristukset.. joudunko täyte hitsaan palotilaa kun lohkosta ja kannesta ei taida uskaltaa ottaa niin paljoa.. kone olis tulossa turbo käyttöön...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jätä vaan kansi höyläämättä ja hitsaamatta ja tee palotilaan tilaa venojen ympärille. Vahvikehitsata kannattaa, muttei kyllä täyttää. Lohkosta pois siten että puristukset osuu kohdalleen.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

en tiä uskaltaako ottaa lohkosta niin pirusti pois ettei ala lämmöstä vetää kieroon lohkon yläpäätä.. kattelin lohkon yläpääs olevia vesikanavia, niissä näkyy noin 5mm paksumpi kannas yläpääs ja veikkaan jos sitä paljon höylää niin lohko on entinen.. :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Nopeasti naputellen jos sulla on samankokoinen palotila kun turbiinilla, niin jos otat lohkosta 2mm pois niin saat 8,8 ruttua.

Tuo palotilan täyttäminen on sikäli huono, että tukkeat venttiilien virtausta sillä ja ulosmittaat sen hyödyn mitä saat korkeammalla puristuksella.

Jotenkin tuntuisi että ennen lohkoa kerkii moni asia antaa periksi.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin