Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mulla on pelannu muuten hyvin mutta peltotiellä täräytin ölypohjan kiveen oikeen kunnolla. Pihassa hitsasin pohjaan kiinni mukuttimen ja vetäsin öljypohjan suoraks, mutta vauriota oli tullu ja öljynpaineen merkkivalo palo tyhjäkäynnillä koko ajan . Sitten joku perjantai ilta sain torilla ladalla pyörimaan rinkiä ja kasia nii nätisti että en malttanu lopettaa ja kone sano kaput kanpiakselin laakerit leikkas kiinni . Sen jälkeen autoon vaihettiin 2.0 TC.
tuli viikonloppuna ajeltua orkkisklassikolla eli Lada 2107 -90:llä noin 550 km. Sekalaisessa ajossa tavaratila täynnä romua ja lähes koko ajan vähintäänkin tyhjä peräkärry perässä oli kulutus 9,4 litraa/100 km. matkanopeus kyllä pysyi melko matalana, ei juuri yli 60 km tunnissa ajeltu paitsi moottoritiellä 80 km/h. nopeusmittarikin tuli testattua näyttötaulussa. 70 km/h mittarissa on oikea nopeus 65 km/h.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
eka kerta jäällä 1700iillä no kylmänä ryki mut sit ku lämpes ni ei enää pahasti ja sit ku se ei lataa ni paskaimaista sitte loppujen lopuks sammuili vaa ja kokoaja piti antaa lisä virtaa ni hinaatti sit pois jäält ja 1200L varma peli viiän eli nyt yritetää saaha toi 1700i lataamaan...
eli mikä mun 1700i LADAA VAIVAA?!?!mitä epäilette
tulpat vaihetaa ainaki jos vaik pysyis sit käynnis ja ei rykis
Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Enpä oikein usko että öljyillä tuosta paranisi, nuo synteettiset on sen verran arvokkaatkin ettei niitä varmaan raaski ottaa pois ihan kokeilumielessä..
Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.
Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
Ladassa pahentunu toi vaihdeongelma?
Ehkä aavistuksen...tekstistä saa ehkä vähän väärän kuvan. Kakkoselle täytyy vaan vaihtaa äärimmäisen hitaasti, samalla kuitenkin pitää käyttää voimaa suht paljon, kumpaankin suuuntaan vaihdettaessa Kaksoispoljentaa tulee käytettyä kylmänä ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa, jolloin menee ihan hienosti tupaan.
Stefa kirjoitti:Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.
Jep, näin se on tehtävä. No ajetaan vaan hissukseen ja kattellaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa...
Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa...
Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy.
No sepä se...pysyykö edes hyvässä akussa latinki kun ajaa alta 10 km päivässä
Siihen -10 asti ei oo mitään ongelmia, mutta sen jälkeen jo laiskistuu ja -15 on jo ihan hilkulla.
Laitoin tuon keksinnön lämmitykseen, täytyy joskus tunnin päästä käydä heittämässä vähän lenkkiä ettei huomenna jäädä kotipihaan kun pitäs lähtä asioille
kautta profeetan parran
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Minä laittaisin akkulaturin lohkon kanssa samaan johtoon siten että lataus toimii samalla kuin lämmitys. Laittaa jonkun laturin kiinteästi konepellin alle siten että akun latausta ohjataan releellä, joka taas saa ohjauksen laturin käynnistyttyä. Eli kun laturi rupeaa lataamaan, se yhdistää releen avulla esim. + navan laturilta akulle. Tämä estää laturia tyhjentämästä akkua silloin kun lataus on pois päältä.
Hyvinhän tuo taas hyrähti tulille kun oli ollut 1½ lämmityksessä...ei mitään ongelmia. Mylly kyllä kuulostaa näillä pakkasilla ihan hirveältä, venttiilit naputtelevat viimisiään ja jotain kumman helinää kuuluu välillä Myllyn perussoundi on muuttunu pikkuhiljaa entistä enemmän kilkatuksen ja naputuksen sekaiseksi konsertoksi...toivotaan ettei hajoa mikään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
ei saatu ladaa käyntiin tänää apuvirralla ja vedettiin mut nii jäykkä et tuli vaan nahkoneen.. nyt se makaa keskellä peltoa kun ei käymääkää ruennu.. kyseessa ventiilivikanen 1200...