kokemuksia liikenteestä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Viime tiistaina kävimme(Samaralla) erään tutun kartanolla pyhärannassa. (Uudenkaupungin vieres) Paluumatkalla ajoin nopeusrajoituksen mukaan 70km/h. Edessä oli loiva ylämäki joka kaartui vas, ja näkyvyys huono. Tiellä oli myös keltainen viiva mutta silti takaa tuli Mazda 6 jonka oli pakko mennä ohi. Runsaan kilometrin päässä oli liikennevalot ja siellä tämä Mazda sitten seisoi punasissa ja odotti valonvaihtumista. Me saavutimme sitten tämän Mazdan ennen kuin valo vaihtui vihreäksi. Mitähän tuon Mazda kuskin päässä on?
Tää kyllä on kumma juttu, mikähän siinä on niinJaska HKI kirjoitti: -sumuvalot on aina päällä jos sellaisia autossa on.

Sitten ihmetyttää se että kun ajelee pikku hiekkateitä vastaantulijat ei ikinä väistä kunnolla, ite saa ajella melkein penkkaan.

Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Vaan kuulkaas tätä. tuossa pari viikkoo sitten ajelin sodankylästä rolloon päin . potuttaa vieläki kun en ollu ladalla liikkeellä. alla oli siis chrysler grand voyaer 2.5 td. mutta se siitä. ajelin normaalista 80 km/h ja eiköhän ala tulla porssen takavalot vastaan ja hiljensin. porsset ajeli 60km/h hissukseen no nakkasin 4:lle ja eikun eelle siinä sitte kattelin niin olihan niitä perkule 6 kpl. ja kaikki ihka uusia vielä saksankilvissä. siinä kun vaan ois oma larpatsooni ollu alla ja kun kerta todistajiakin oli kyydissä.
että tämmöstä

Tänään oli kyllä aivan helvetin liukasta, melkeinpä pahin päivä tänä talvena. Ja mä en vieläkään ymmärrä mihin ihmeeseen noilla länsiautoilijoilla on kiire, motarilla on 80 rajoituksena (ihan tarpeeksi) ja vaikka ajaa itse reilua 90:ä niin porukka paahtaa ihan woihan wanha wihtahousu vauhtia ohi...ei mikään ihme että peltiä ryttääntyy
Tänään kyllä tosiaan Lada tuntu tehokkaalta kun kolmosellakin löi runtua
No joo tulihan sitä vähän harjoitettua ovi edellä ajamista. Täytyy vaan käydä jarruttelemaan risteyksiin jo todella kaukaa, meinas livahtaa pitkäksi jo yhdessä vaikka jarruttelin todella aikaseen 

Tänään kyllä tosiaan Lada tuntu tehokkaalta kun kolmosellakin löi runtua


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kummasti ihmiset tuppaavat liikennevaloihin jotka sijaitsevat ylämäessä, jäädäkseen tolpan juurelle sutimaan valojen vaihtuessa. Siinä voisi ennakoida ja hidastaa tai pysähtyä jo kauemmas ettei mene edes siihen jyrkkään kohtaan väkisin tyrkylle.
Liukasta oli kyllä, työmatkalla tuli vedettyä vähän pidempi luisu loivassa mutkassa 4 vaihteella, mittari näytti jotain yli 100:sen lukemia
Todellinen nopeus onkin toinen juttu.
Liukasta oli kyllä, työmatkalla tuli vedettyä vähän pidempi luisu loivassa mutkassa 4 vaihteella, mittari näytti jotain yli 100:sen lukemia

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
viime yönä kello noin 4 oli helsinki-tampere moottoritiellä varsin hiljaista, Toijala-Kalvola välillä ei näkynyt yhtään autoa missään, lunta satoi, eikä lumessa näkynyt yhtään ajouraa, eikä säkkipimeässä lumipyryssä nähnytkää minne ajoi, piti vaan tähdätä heijasti tolppien välissä, onneksi oli koko tie käytettävissä, väsymyksestä ja kelistä johtuen ei kuitenkaan pystynyt edes ajamaan nopeusrajoituksen mukaan 


- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tänään moottoritiellä joku nainen ajo Golfilla perässä ohituskaistalla, nopeutta oli jo ylirajoituksen, mutta kiire oli päästä ohi juuri kun olin aikeissa palata takaisin omalle kaistalle, täti tuuppaa oikeelta ohi. ei mitää väliä turvaetäisyydestä juuri ohitettuun autoon nähden. ite kyllä provosoiduin siitä sen verran että otin tuon Golfin jänikseksi ja seurailin sitä, ilmeisesti mittari virhe on mulla satasen vauhdissa jotain neljäkymppiä (80:ssä se on vain 10 km/h) siinä hitaampia ohittaessa vielä perään ilmesty joku vanha Corolla (ekaa etuveto koppaa) toinen ajovalo oli pimeenä ja tehosti valojen toimivuutta vilkuttamalla pitkiä.
parhaiten moottoritiellä siis pärjää kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan omalla kaistallaa ja ohittaa hitaammat silloin kun muutaman kilometrin päässä takana ei näy nopeampia, jolloin saa ohituksen suorittaa vapaasti. mut on se ihmeellistä jos nopeusrajoituksen mukaan ajaessa on jotenkin velvollinen lisäämään nopeutta tai kiilaamaan toisten eteen sen takia että jotkut saa ajaa 150 km/h talvinopeusrajoituksilla. tasaista ajonopeutta on vaikea pitää (vitosta turha käyttää
) kun kaahareille pitää olla tilaa. jos ite liittyis noihin 150 km/h ajaviin niin sitten siellä olis perkeleen hidastelijoita tiellä

parhaiten moottoritiellä siis pärjää kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan omalla kaistallaa ja ohittaa hitaammat silloin kun muutaman kilometrin päässä takana ei näy nopeampia, jolloin saa ohituksen suorittaa vapaasti. mut on se ihmeellistä jos nopeusrajoituksen mukaan ajaessa on jotenkin velvollinen lisäämään nopeutta tai kiilaamaan toisten eteen sen takia että jotkut saa ajaa 150 km/h talvinopeusrajoituksilla. tasaista ajonopeutta on vaikea pitää (vitosta turha käyttää


Jussi osui asian ytimeen. Mä mieluiten kierrän moottoritiet kaukaa. Jos sinne joudun, niin ajan n. 85 km/h eli raskaan kaluston nopeutta myös Ladalla. Tällöin ei tarvii ohitella ketään. Toinen vaihtoehto on ajaa kovempaa kuin kaikki muut. Tällöin kukaan ei ole torpedoimassa ohituksia. Joskus tätäkin vaihtoehtoa tulee harrastettua, saapahan karstat kyytiä.
Reippaina käymme rekkain alle 

Tänään tein lamppuhommia traktoriin kiinnitetyllä nostokorilla.Eräässä ylämäessä jokin nuori mies veti herneet nenään perässäni ajamisesta ja lähti ohittamaan ylämäessä näkyvyyden ollessa olematon.Kyllähän se 4-veto Subaru hyvin kiihtyy mutta fysiikan lait niitä koskevat hidastumisessa kun vastaan tulee vanhan korisarjan 123 Mersu.Oma vauhtini oli ehkä 25km/t.Nopeusrajoitus 40km/t."Läheltä piti tilanne"
Suomessa ei tietääkseni ole se moottoritien vasen kaista mikään ohituskaista, vaan kyllä sielläkin saa ja pitää ohitus saattaa kunnolla loppuun. Mikään pakko ei ole kiihdyttää jos takana vilkutellaan, etenkään jos rajoituksia joutuisi rikkomaan. Kyllä liikenteessä on paljon asennevikaisia kaahareita ja vilkuttelijoita. Tuossa taannoin nuoruudessa kun taajamassa ajeli auto peräpeilissä kiinni, oli pakko pudottaa nopeutta. Perustelin sitä sillä että kun ajaa noinkin lähellä, niin törmäyksen vaara kasvaa ja joudun minimoimaan riskiä hiljentämällä vauhtia. Nykyään en ehkä niinkään enää provosoidu.Lada-Jussi kirjoitti:......
parhaiten moottoritiellä siis pärjää kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan omalla kaistallaa ja ohittaa hitaammat silloin kun muutaman kilometrin päässä takana ei näy nopeampia, jolloin saa ohituksen suorittaa vapaasti. mut on se ihmeellistä jos nopeusrajoituksen mukaan ajaessa on jotenkin velvollinen lisäämään nopeutta tai kiilaamaan toisten eteen sen takia että jotkut saa ajaa 150 km/h talvinopeusrajoituksilla. tasaista ajonopeutta on vaikea pitää (vitosta turha käyttää) kun kaahareille pitää olla tilaa. jos ite liittyis noihin 150 km/h ajaviin niin sitten siellä olis perkeleen hidastelijoita tiellä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kokeilin nyt kahteen otteeseen tuota, ajoin rekkojen imussa koko 70 km, nopeutta oli siinä 80 km/h, meno oli todella rauhallista ja tasaista, pystyi ajamaan jopa vitosellaNonnis kirjoitti:Jussi osui asian ytimeen. Mä mieluiten kierrän moottoritiet kaukaa. Jos sinne joudun, niin ajan n. 85 km/h eli raskaan kaluston nopeutta myös Ladalla. Tällöin ei tarvii ohitella ketään. Toinen vaihtoehto on ajaa kovempaa kuin kaikki muut. Tällöin kukaan ei ole torpedoimassa ohituksia. Joskus tätäkin vaihtoehtoa tulee harrastettua, saapahan karstat kyytiä.

Tänään sattui hassu tapaus kun olin tulossa Mobiliasta Pravdoja viemästä. Lääkärinkadun liikennevaloissa kun olin pysähtyneinä punaisiin, havahduin puhelustani kun joku koputti oveen. Täti-ihminen seisoi siellä kaistojen välissä, avasi oven ja kysyi kiihtyneenä pystynkö mä todistaan. Ihmettelin mitä, sillä en huomannut mitään kolaria tapahtuneen. "No kun tuo yksi kaahasi kuin hullu". Ihmettelin edelleen että mikä, jolloin akka kertoi että expressbussi oli heittänyt kurat heidän uudelle autolleen ja mun pitäisi todistaa
.
Valot vaihtui vihreelle, sanoin äkkiä joojoo että pääsisin lähteen ja akka poistuisi vaarantamasta liikennettä ja henkeään. No eikös se vielä olisi halunnut puhelinnumeron. "No ota rekkari ylös", tiuskasin ja nostin kytkintä. Saa nähä soitteleeko firmalle sitten.
Siis uskomatonta
. Vai että kurat uuden auton päälle
. Eihän tuolla kura muuten lentänytkään. Eikä expressbussin ajotavassa mitään ihmeellistä ollut. Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään 

Valot vaihtui vihreelle, sanoin äkkiä joojoo että pääsisin lähteen ja akka poistuisi vaarantamasta liikennettä ja henkeään. No eikös se vielä olisi halunnut puhelinnumeron. "No ota rekkari ylös", tiuskasin ja nostin kytkintä. Saa nähä soitteleeko firmalle sitten.
Siis uskomatonta



Reippaina käymme rekkain alle 
