1600 Lada viritettynä ja kierrosalue

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ei o kun vakio pakosarja ja sekondaarit. Sekondaareihin vaihdettu kollektori 2" lähdöllä. Olisko se vakio pakosarja niin ahdas? Tekis kyllä mieli kokeilla peltisarjalla.
Mulla oli joskus 1600TC 304 asteen nokilla ja tuplilla, ja vakiopakosarjalla se oli just sellainen, että 4500-6000rpm kone veti. Sen yläpuolelle ei mennyt itkemälläkään, ja kiihtyvyys oli alle 4500 olematonta. Vaihdoin siihen kakslitrasen vakio sekondaarit, niin vehje kiersi sen jälkeen iloisesti 8000, eikä puhettakaan että vaihtaessa olis enää tippunut tehoalueelta :wink:

...tosin pakosarjan ei pitäis niin paljon vaikuttaa alle 300 asteen nokilla.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Pistä se peltisarja vaikka vaan ihan kokeilun ilosta... :roll: Väittäisin et auttaa..?
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ittellä oli vielä viime talvena 18-satasessa tc:ssä 34/34mm weberi ja meinasi turhankin hanakasti kiertää päälle 7krpm. Tuossa oli lähes vakio pakosarjakin vielä tuolloin, tosin tuo tc:n sarja ei ole mikään huono.

Vaikuttaisi kyllä että joku ahdistaa tuolta yläpäästä, kaasutin se ei kyllä varmaankaan ole, että melkein pakosarjaa voisi veikata.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Hmm, tota pakosarjaveikkausta vois muuten tukea se, että 1200 lada kiersi ihan homona tuollaisella 34/34 kaasarilla, vaikka oli muuten vakio. Tosin se edellytti, että pakoputkeen paloi ennen vakioänkkäriä putken halkaisijan kokoinen reikä!
Sensijaan vakio pakoputken korvaaminen hyvin hengittävällä ei 1600:ssa tuntunut auttavan mitään. Isompi kone ja sama pakosarja, niin voipi ahdistaakin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin