Suolaa?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Teiden suolaus?

Lisää suolaa!
3
4%
Nykyisellä tasolla piisaa
7
10%
Vähentääkin vois
21
30%
Ilmankin pitää pärjätä
39
56%
 
Ääniä yhteensä: 70

Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Junaliikenne rupee aina tökkimään kun sataa vähän enemmän lunta, rekat sen sijaan kulkee säässä kuin säässä. Toisekseen jostain niitten jakoautojen on otettava tavaransa, eikä sopivia terminaalitiloja löydy junaratojen päästä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

no tarvitaan sitä raskasta liikennettä mutta kyllä hitsit ajella rekka jono vierellä henkensä uhalla ja HYVÄT JOULUT kaikiille ja joulu mieltä :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Junaliikenne rupee aina tökkimään kun sataa vähän enemmän lunta, rekat sen sijaan kulkee säässä kuin säässä. Toisekseen jostain niitten jakoautojen on otettava tavaransa, eikä sopivia terminaalitiloja löydy junaratojen päästä.
tarttee rakentaa niitä tiloja, siinä olisi rakennuspuolelle työpaikkoja tarjolla pitkäksiaikaa. oikeestaan kun nyt tehään noita yhteyskeskuksia missä on junat ja bussit ja kaikki samas paikas, niin samalla ne kaupatkin sinne, niin saa tavarat suoraa junasta kaupan hyllylle, no jooo, nää on juttu juttuja, ei tollasta muutosta yhdessä yössä rakennettais, eikä kai muutenkaan.....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Jaa että loputkin kyläkaupat säppiin? :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:^Jaa että loputkin kyläkaupat säppiin? :?
joo syrjäkylät tyhjiksi ja ihmiset kaupunkeihin, sit voi lopettaa yksityisautoilunkin :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

tota rekkaliikennettä pidetään yleisesti joustavana ja nopeana kuljetusmuotona rautateihin verrattuna. Ihmetyttää vaan onko se sitä, kun rekat seisoo raja-asemilla päiväkausia? Ja miksi jostain Taiwanista konttien pitää kiertää esim. Kotkan kautta? Eikö ne voi laivata suoraan Petteriin. Luulisi nyt vuosien saatossa Venäjän saaneen mestoja kuntoon..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

taas meni tavarajuna (jouluaattoona!!!) ohitse niin että meinas koko mökki kaatua.... ehkä sittenkin parempi että keskitytään kumipyörille....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä olikin taas kiva ajella tuolla, kun tota paskaa ovat taas kylväneet niin helvetisti pienen lumikerroksen takia. Tiet on ihan ruskeena ja lata on taas niin helvetin likainen. Pitäs taas pika pikaa pestä jottei ihan happane :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

samarai kirjoitti:tota rekkaliikennettä pidetään yleisesti joustavana ja nopeana kuljetusmuotona rautateihin verrattuna. Ihmetyttää vaan onko se sitä, kun rekat seisoo raja-asemilla päiväkausia? Ja miksi jostain Taiwanista konttien pitää kiertää esim. Kotkan kautta? Eikö ne voi laivata suoraan Petteriin. Luulisi nyt vuosien saatossa Venäjän saaneen mestoja kuntoon..
Sen takia kiertää Suomen kautta, että veljet eivät luota toisiinsa Venäjällä. Ihmettelin samaa aikoinaan ja tuttu huolitsija sanoi tuon syyn. Ja jonot seisoo rajalla kun jompikumpi tulli ei vedä. Suomen puolella lyödään laput luukulle jos Venäjän tulli ei vedä tarpeeksi nopeasti. Vika saattaa olla myös alimiehitetyssä Suomen tullissakin. Kaikki tämä rekkaralli itärajalla liittyy hetken kuluttua pidettävään Neuvosto-aikaiseen "jouluun", joka on siellä yhtä iso kulutusjuhla kuin täällä joulu. Siellä vaan lahjat jakaa Pakkasukko Joulupukin sijaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Kävinpä heittämässä tässä vielä yhdistetyn yö ja jouluajelun ja ei voi kyllä muuta todeta, kun että on kyllä woihan wanha wihtahousu kädettömiä nämä ihmiset täällä! (joo ei kaikki tietenkään) ensin: Kaupungissa joku meinas ajaa vasemmalta suoraan kylkeen. (tätäkin sattuu kaikille joskus) Poispäin kaupungista ajelessa 2 eri autoa ajoi edessä -> suoralla tiellä 60 kympin rajotuksella voinut ajaa edes 40 kymppiä :evil: mikä siinä niin pelottaa, kun kerrankin olisi pudas lumitie eikä semmoinen loskasuolalumivesipaskaseos :evil: Nähtävästi täällä osa kaipaa sitä harmaata shittiä tuulilasiin, että alkaa vauhtia löytyä.
LadaArttu

Viesti Kirjoittaja LadaArttu »

Suola vain ruostuttaa autoja. :(
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Ksylitolia voi käyttää myös liukkauden estäjänä

Ruotsin tielaitos on tutkinut mahdollisuutta käyttää koivusokeria eli ksylitolia talviteiden hoidossa. Tutkimustuloksista kerrotaan keskiviikkona Jyväskylässä alkavilla Talvitiepäivillä.

Idean perustana on vähentää suolauksen ympäristöhaittoja. Lisäksi ksylitoli hidastaa jään muodostumista. Kolme talvea kestäneissä käytännön testeissä parhaaksi tielle levitettävän liuoksen suhteeksi todettiin 25 prosenttia ksylitolia ja 75 prosenttia suolaa. Suomessa ksylitolia on kokeiltu sorateillä pölynsidonnassa.

Talvitiepäivät järjestetään nyt 26. kerran. Tapahtuma tarjoaa liikenneväylien talvihoidon suurkatselmuksen lähes kymmenestä maasta tuleville alan ammattilaisille. Kansainvälisen seminaarin lisäksi kaksipäiväisillä Talvitiepäivillä nähdään muun muassa työnäytöksiä ja kone-esittelyjä.
Vastaa Viestiin