Suolaa?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tarttee rakentaa niitä tiloja, siinä olisi rakennuspuolelle työpaikkoja tarjolla pitkäksiaikaa. oikeestaan kun nyt tehään noita yhteyskeskuksia missä on junat ja bussit ja kaikki samas paikas, niin samalla ne kaupatkin sinne, niin saa tavarat suoraa junasta kaupan hyllylle, no jooo, nää on juttu juttuja, ei tollasta muutosta yhdessä yössä rakennettais, eikä kai muutenkaan.....Nonnis kirjoitti:Junaliikenne rupee aina tökkimään kun sataa vähän enemmän lunta, rekat sen sijaan kulkee säässä kuin säässä. Toisekseen jostain niitten jakoautojen on otettava tavaransa, eikä sopivia terminaalitiloja löydy junaratojen päästä.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo syrjäkylät tyhjiksi ja ihmiset kaupunkeihin, sit voi lopettaa yksityisautoilunkinNonnis kirjoitti:^Jaa että loputkin kyläkaupat säppiin?


tota rekkaliikennettä pidetään yleisesti joustavana ja nopeana kuljetusmuotona rautateihin verrattuna. Ihmetyttää vaan onko se sitä, kun rekat seisoo raja-asemilla päiväkausia? Ja miksi jostain Taiwanista konttien pitää kiertää esim. Kotkan kautta? Eikö ne voi laivata suoraan Petteriin. Luulisi nyt vuosien saatossa Venäjän saaneen mestoja kuntoon..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
taas meni tavarajuna (jouluaattoona!!!) ohitse niin että meinas koko mökki kaatua.... ehkä sittenkin parempi että keskitytään kumipyörille....

Kyllä olikin taas kiva ajella tuolla, kun tota paskaa ovat taas kylväneet niin helvetisti pienen lumikerroksen takia. Tiet on ihan ruskeena ja lata on taas niin helvetin likainen. Pitäs taas pika pikaa pestä jottei ihan happane 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Sen takia kiertää Suomen kautta, että veljet eivät luota toisiinsa Venäjällä. Ihmettelin samaa aikoinaan ja tuttu huolitsija sanoi tuon syyn. Ja jonot seisoo rajalla kun jompikumpi tulli ei vedä. Suomen puolella lyödään laput luukulle jos Venäjän tulli ei vedä tarpeeksi nopeasti. Vika saattaa olla myös alimiehitetyssä Suomen tullissakin. Kaikki tämä rekkaralli itärajalla liittyy hetken kuluttua pidettävään Neuvosto-aikaiseen "jouluun", joka on siellä yhtä iso kulutusjuhla kuin täällä joulu. Siellä vaan lahjat jakaa Pakkasukko Joulupukin sijaan.samarai kirjoitti:tota rekkaliikennettä pidetään yleisesti joustavana ja nopeana kuljetusmuotona rautateihin verrattuna. Ihmetyttää vaan onko se sitä, kun rekat seisoo raja-asemilla päiväkausia? Ja miksi jostain Taiwanista konttien pitää kiertää esim. Kotkan kautta? Eikö ne voi laivata suoraan Petteriin. Luulisi nyt vuosien saatossa Venäjän saaneen mestoja kuntoon..
Kävinpä heittämässä tässä vielä yhdistetyn yö ja jouluajelun ja ei voi kyllä muuta todeta, kun että on kyllä woihan wanha wihtahousu kädettömiä nämä ihmiset täällä! (joo ei kaikki tietenkään) ensin: Kaupungissa joku meinas ajaa vasemmalta suoraan kylkeen. (tätäkin sattuu kaikille joskus) Poispäin kaupungista ajelessa 2 eri autoa ajoi edessä -> suoralla tiellä 60 kympin rajotuksella voinut ajaa edes 40 kymppiä
mikä siinä niin pelottaa, kun kerrankin olisi pudas lumitie eikä semmoinen loskasuolalumivesipaskaseos
Nähtävästi täällä osa kaipaa sitä harmaata shittiä tuulilasiin, että alkaa vauhtia löytyä.


Ksylitolia voi käyttää myös liukkauden estäjänä
Ruotsin tielaitos on tutkinut mahdollisuutta käyttää koivusokeria eli ksylitolia talviteiden hoidossa. Tutkimustuloksista kerrotaan keskiviikkona Jyväskylässä alkavilla Talvitiepäivillä.
Idean perustana on vähentää suolauksen ympäristöhaittoja. Lisäksi ksylitoli hidastaa jään muodostumista. Kolme talvea kestäneissä käytännön testeissä parhaaksi tielle levitettävän liuoksen suhteeksi todettiin 25 prosenttia ksylitolia ja 75 prosenttia suolaa. Suomessa ksylitolia on kokeiltu sorateillä pölynsidonnassa.
Talvitiepäivät järjestetään nyt 26. kerran. Tapahtuma tarjoaa liikenneväylien talvihoidon suurkatselmuksen lähes kymmenestä maasta tuleville alan ammattilaisille. Kansainvälisen seminaarin lisäksi kaksipäiväisillä Talvitiepäivillä nähdään muun muassa työnäytöksiä ja kone-esittelyjä.
Ruotsin tielaitos on tutkinut mahdollisuutta käyttää koivusokeria eli ksylitolia talviteiden hoidossa. Tutkimustuloksista kerrotaan keskiviikkona Jyväskylässä alkavilla Talvitiepäivillä.
Idean perustana on vähentää suolauksen ympäristöhaittoja. Lisäksi ksylitoli hidastaa jään muodostumista. Kolme talvea kestäneissä käytännön testeissä parhaaksi tielle levitettävän liuoksen suhteeksi todettiin 25 prosenttia ksylitolia ja 75 prosenttia suolaa. Suomessa ksylitolia on kokeiltu sorateillä pölynsidonnassa.
Talvitiepäivät järjestetään nyt 26. kerran. Tapahtuma tarjoaa liikenneväylien talvihoidon suurkatselmuksen lähes kymmenestä maasta tuleville alan ammattilaisille. Kansainvälisen seminaarin lisäksi kaksipäiväisillä Talvitiepäivillä nähdään muun muassa työnäytöksiä ja kone-esittelyjä.