Valojen korkeussäädin.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Valojen korkeussäädin.
Katsastuksesta korjauskehoitus. Voiko nämä Samaran -99 mallisen etuvalojen korkeussäädön itse korjata?
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Hmm.. Joskus ovat katsastuksessa jopa vaatineet että se toimii.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
95 loppuvuodesta pakollinen, edellisestä samarasta tuli huomautus (rek 10/95), että seuraavaan leimaan pitää korjata, no ei tule seuraavaa leimaa siihen muutenkaan, nyt on 3/95 rekattu ja siinä säätö jopa toimiikin, ei ongelmaapressa kirjoitti:-96 tullut pakolliseksi varusteeksi ellei ole tasonsäätö automatiikkaa taka akselillalarssi21074 kirjoitti:Hmm.. Joskus ovat katsastuksessa jopa vaatineet että se toimii.

mitenkähän tollainen venäjän tuonti, onko siinä nesteet sisällä ja ihan yhtenä osana? miten sellasen sitten viet tulipellistä lävitte, onko sitten pakko purkaa ja sit on nesteet taas pihalla uudestakin.... joku järki tossa hommassa varmaan täytynee olla....

Näin uskon minun kohdallani olevan. Tuskin systeemi on rikkoutunut siitä, kun otin mollukan vanhasta umpiosta pois ja laitoin uuteen.Jaakkima kirjoitti:Tai sitten se säätömekanismin mollukka ei ole yhteydessä umpion heijastimeen. Eli ei ole mennyt koloonsa. Tämä vain arvailua, kun Samaran umpioihin en ole tutustunut. Takavetoisissakin ainakin kahta eri umpiomallia, ja molemmissa hieman erilainen se korkeussäätö.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Voit testata sen toimivuutta yksinkertaisesti ottamalla säätimen irti kolostaan ja pyytämällä kaveria pitämään mollukkaa kädessään ja katsomaan liikkuko se, kun vääntelet korkeussäätöhanikasta.
Siinä mollukassa on kynsi, joka lukittuu, kun se työnnetään sinne umpion sisään. Saattaa olla, että sitä piti vielä puoli senttiä vääntää myötäpäivään.
Siinä mollukassa on kynsi, joka lukittuu, kun se työnnetään sinne umpion sisään. Saattaa olla, että sitä piti vielä puoli senttiä vääntää myötäpäivään.
Ei Samarassa ole kuin yksi korkeudensäätösysteemi vaikka on umpioita on "russia ja tsekki". Se umpioon tuleva päähän lukitaan painamalla se koloonsa ja samalla kiertämällä sitä "1/4 kierrosta pohjaan". Mäntä pitää olla myös umpioon työnnettäessä "sisällä". Tarvitsijalle itsellä uusi Samaran koko valonsäätösysteemi hinta 15 euroa.(Keravalla)- Vaihto kestää noin"vajaan" tunnin, josta suurin osa ajasta wanhan systeemin irrottamiseen ja uuden systeemin asennuksessa rintapellin läpivientikumin saamiseen paikalleen.Pavlovits kirjoitti:Näin uskon minun kohdallani olevan. Tuskin systeemi on rikkoutunut siitä, kun otin mollukan vanhasta umpiosta pois ja laitoin uuteen.Jaakkima kirjoitti:Tai sitten se säätömekanismin mollukka ei ole yhteydessä umpion heijastimeen. Eli ei ole mennyt koloonsa. Tämä vain arvailua, kun Samaran umpioihin en ole tutustunut. Takavetoisissakin ainakin kahta eri umpiomallia, ja molemmissa hieman erilainen se korkeussäätö.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»