Ladan palotila

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Ladan palotila

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Minkäs verran on vakio Ladan kannen palotilan koko? Siis se pelkän kannen osuus?

Jäi tossa kantta vaihtaessa sellainen mörkö myöskin kummittelemaan mieleen, että kun en löytänyt mistään etummaista kannen keskittävää holkkia, että jospa se onkin jossakin sopivasti nokkaketjun välissä...
Sen näkee sitten kun pyörittelee konetta.
Väsäsin jostakin kupariputken pätkästä, joka sattui olemaan sopivaa halkaisijaa sinne keskitysholkin.
Kansi myöskin kiikkui noitten holkkien kohdalla, varmaankin sen takia, että siinä kannentiivisteessä oli liian pienet reiät. Kiristäessä kuitenkin näytti kaikki menevän ihan ok, eli toivottavasti en ole sen tilanteen edessä, että kun kaadan syyläriin nesteitä, niin ne valuvat koneen kyljestä pihalle...

Muuten meni ihan hyvin. Auto ajosta talliin, ja neljä tuntia hommia, niin uusi kansi oli paikallaan ja kiristetty momenttiin. Onneksi en vielä kiinnittänyt uutta nokka-akselia, koska sen olisi joutunut ottamaan heti pois uudestaan. Joku on vääntänyt venttiiliensäädön lukkomutterit niin lujaa kiinni, että kiintoavain antaa periksi. Pakko avata ne 6-kulma hylsyllä!
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
leksa

moro

Viesti Kirjoittaja leksa »

32ml !!!!!!!!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kiitoksia. Ei näemmä sitten puristussuhde nousekaan vakiosta yhtään :(

Kantta laskettiin 1,2mm, mutta se näemmä sitten ainoastaan kompensoi palotiloista viritysoperaatiossa poistuneen materiaalin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Täytös

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Vaikka et puristuksia nousemaan saisikaan niin kyllä suuren hyödyn palotilojen muotoilusta saat. Sylinterin täytös paranee huomattavasti kun esim. venttiilin ympäristössä on riittävästi virtauspinta-alaa. Kun täytös paranee niin silloinhan puristuspaineet kasvaa vaikka puristussuhde pysyy samana.

Mutta laskeskelin tuota alkuperäistä palotilan kokoa ja sain palotilan tilavuudeksi 35,5ml ja näin 32ml mukaan puristukseksi tulisi tasan 9.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

että kuparia?

Viesti Kirjoittaja Jusu »

NesteHukka kirjoitti:Väsäsin jostakin kupariputken pätkästä, joka sattui olemaan sopivaa halkaisijaa sinne keskitysholkin.
Tuli tuossa mieleen, että eikös kupari ole myrkkyä alumiinille? :?
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: että kuparia?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

jusu kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Väsäsin jostakin kupariputken pätkästä, joka sattui olemaan sopivaa halkaisijaa sinne keskitysholkin.
Tuli tuossa mieleen, että eikös kupari ole myrkkyä alumiinille? :?
Saattoipa ollakin, mutta eikös ole ihan teräskin?
Toisaalta, eipä se paljon tuhoa tuossa kohtaa pysty saamaan aikaan. :)
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Täytös

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jankos kirjoitti:Vaikka et puristuksia nousemaan saisikaan niin kyllä suuren hyödyn palotilojen muotoilusta saat. Sylinterin täytös paranee huomattavasti kun esim. venttiilin ympäristössä on riittävästi virtauspinta-alaa. Kun täytös paranee niin silloinhan puristuspaineet kasvaa vaikka puristussuhde pysyy samana.

Mutta laskeskelin tuota alkuperäistä palotilan kokoa ja sain palotilan tilavuudeksi 35,5ml ja näin 32ml mukaan puristukseksi tulisi tasan 9.
Kurkkaapa Nivan viritys threadi, laitan sinne väliraportin, kone nimittäin on taas koossa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin