Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

sakke kirjoitti:
kapa kirjoitti:
sakke kirjoitti: Onkos kukaan tamperelainen käyny vilkaseen tota että missä kunnossa se on ja sillee!?
Mä kävin tuota katsomassa tossa tammikuun ekoina päivinä, oli silloin tosin yksityisellä myynnissä. Tiiä sitten miten on tonne liikkeeseen päätynyt. Koriltaan ihan ok kunnossa, pieniä ruostekukkia mitä yleensäkin näissä vaaleissa ladoissa on, ei kuitenkaan mätää. Kytkimessä mun mielestä oli jotain outoa, mutta se oli seisontavakuutuksessa niin ei sillä paljon uskaltanut siellä kaupungissa ajaa. Ja vähän käynnissä jotain häikkää, tietty voi olla että kun se oli seissyt kuulemma jonkun aikaa niin sen takia. Ehkä liittimien ym. puhdistelua niin olisi auttanut, ei tullut vikakoodeja katottua olisko sieltä ilmennyt jotain. Pieni sellainen patenttisäätäjä vaikutelma autosta tuli, oli edesmennyt omistaja kuulemma ollut sellainen TeeSeItse-mies.
Kiitosta!

Mietin tässä juuri että lähtisköhän tosta hinnasta puolet pois jos oikein kerjäämään kävis. Tuskinpa, mutta yrittänyttä ei panna vai miten se meni.

Paljon muuten oli silloin yksityisellä pyynti?
En usko että siitä puolta saa pois. Pyynti oli 5500, 4500 olisi lähtenyt. Mutta jotenkin vaan ei musta tuntunut ihan senkään arvoiselta, tai tietty jos olisi ollut sen verran ihan löysää rahaa niin kyllä sen varmaan olisin ostanut, ei noita kuitenkaan ole tarjolla paljoa. Jotenkin siitä vaan tuli sellainen vähän nuhjuinen yleisvaikutelma, ei ollut mikään papan silmäterä jota on pesty ja vahattu joka ajon jälkeen.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Nivaismi
Viestit: 174
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Bilteman isoimmat lumiketjut sopii Nivan normaalin kokoisille renkaille. Hintaa ketjuparilla on 16,90 e ja pidon parantuminen oli HUOMATTAVAA. Millään muulla tapaa yhtä halvalla ei saa yhtä radikaalia muutosta aikaiseksi.

Ketjut eivät ole kaikkista vankimman oloiset, mutta eiköhän ne silti käyttöä kestä ja oletettavasti hyvät ja kestävät kalleimmat samankokoiset lumiketjut maksavat muistaakseni 144 e. Sillä hintaa saa aika monta bilteman ketjua.
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Suomeen tuoduista ruisku-Nivoista on jo 8% nettiautossa myynnissä tällä hetkellä.
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

sakke kirjoitti:Suomeen tuoduista ruisku-Nivoista on jo 8% nettiautossa myynnissä tällä hetkellä.
No nythän noita ruisku-Nivoja tulee myyntiin kuin sieniä sateella.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

paljon kiinostaa nuo myynnissä olevat nivat ,tämä oli/on hyvä topikki nivan rakentelusta ,eikö voitaisi pitää se sellaisena :?: ja hoitaa tuo "kaupan olevat nivat" + ym. paskanjauhanta jossain muualla, poistaa joutais mokomat viestit :x
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Ei kai sitä nyt kannata silti suuttua. Jos sakke vaan halusi ilmaista että noitakin on tarjolla, siitä jollekkin sitten rakentelua.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Pahoittelut omasta puolestani että olen osallistunut tämän topicin sotkemiseen...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

onkos kukaan laittanut nivaan ohjaustehostinta??
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Siitä ja tästä

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Kannattaa varoa lumiketjujen kanssa ajoa. Olen nähnyt, että henkselipojat ajaa nelivedoilla ketjut etupyörissä, mikä onkin se oikea tapa saada auto menemään lumessa. Kellä on lukko takana, niin saapi varoa, kun kettinki ottaa kiinni johonkin, kun takapyörät lyö joutavaa, niin vahvat pitää olla vetovehkeet, ettei paikat mene rikki. Auto on tosi tiukoilla ketjujen ja rämäpää kuskin yhdistelmässä.

Jos etsitään prasta aihiota maasturiksi, niin ennen vuotta 1978 rekistöröidyt ovat oikeita vehkeitä. Jos vielä on muutoskatsastettu 39" renkaat, niin sellasen löytäessä tursahtaa moiveet punttiin.

Mulla oli Wagoneer, joka oli laitettu rekisteriotteeseen käyttöönotetuksi 1.1.1978. Katastuksessa oli ilo säätää auton päästöt läpimenokuntoon ja taas sen jälkeen entisille säädöille. Valojen kahdennus kiellettiin noita aikoja, mutta Wagoneerissa ne vielä sai olla. Sitä on tullut kaikkea soopaa vuosien varrella haittaamaan rehellistä maastoautoilua, mutta onhan se kestettävä. Vai pitäisiköhän päivittäin jäädä istumaan kiikkustuoliin lukemaan uusinta Jallua, kun siinä on niin luontoaiheisia kuvia.

Jyrki-boy
poro

Viesti Kirjoittaja poro »

mistä saattais löytää Nivaa uudet ylikoko männät mieluiten 0.40-1.00 ylikokoo
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

poro kirjoitti:mistä saattais löytää Nivaa uudet ylikoko männät mieluiten 0.40-1.00 ylikokoo
Pistäs tonne ostetaan osastoon,ni eiköhän joku Venäjältä tommoset tuo.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

PÄÄVIRTAKYTKIN

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Onko kukaan tehnyt päävirtakytkintä Nivaan? Ite oon katellu paikkaa apukuskinpuolelta kojetaulun päältä. Siihen kytkin ja miinuspuoli poikki kytkimellä.
Kaveri putosi kalliolta autollaan pers edeltä. Pysähtyi kiveen, jolloin Optima merkkinen akku irtosi suhteellisen vankoista kiinnityksistä. Kojetaulusta ja konepellin alta nousi vankka sauhu. Sisällä olleesta pääkytkimestä virrat poikki. Auto saatiin hinattua ylös ja ensin kokeilivatten valoja, jotka toimi ja sen jälkeen auto käyntiin, akku irtohihnoilla kiinni ja menoksi.
Ilmeisesti joku muu kuin keltainen optima olisi pamahtanut paskaksi.
Jos auton sisällä ei olisi ollut päävirtakytkintä, niin hankalaa olisi ollut.
Onko kenelläkään kokemuksia?

Jyrki-boy
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Jakolaatikon heiluminen

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Onko muilla aiheuttanut ongelmia jakolaatikon keinuminen. Omasta jakolaatikosta tuli ylimmäisen akselin laakeri läpi päätypalasta. Onkos tuohon ongelmaan joku kehittänyt ratkaisua, eli lisännyt jakolaatikkoon ylimääräisiä kumityynyjä/kiinnikkeitä takapäähän tämä ratkaisu ainakin lopettaisi tuon keinumisen. Mutta onko jotain haittavaikutuksia, jos jakolaatikko ei pääse keinumaan?
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

En o nähny itte vielä tarpeelliseks kun kaikki kumit jakolaatikon ympäriltä on vielä kunnossa mutta pari kertaa oon törmänny kuviin joissa jakolaatikko on pohjassa kiinni neljällä puslalla.

EDIT: jotakuinkin noin:

Kuva
Kuva
apriliaman

Viesti Kirjoittaja apriliaman »

Kuva

Kuva Joustoja..???
Vastaa Viestiin