no en mä ny tierä onko tuo kovin pieni mihinkää 1200 koneeseen....pappa- igor kirjoitti:puhallin koneen kylkeen vaan!! garretin kolmonen tai joku muu alhaalta ahtava pikku puhallin

Omaan pataani en tehnyt mitään muutakun hommasin kylmemmät tulpat, toisenlaisen kaasarin, puhaltimen, pakosarjan(tein itse),coolerin, ruiskun pensapumpun ja säädettävänpainesäätimen, mittareita lambdan yms pikku sälääSiperia_Motorsport kirjoitti:pääasia on se että siitä tulis sellanen suht luotettava.... ei tarttis olla koko ajan ropaamas...![]()
mut ainahan niis on joku vikana...![]()
jos sinne sais parikytä hevoosta lisää ja vääntö lisää...![]()
onko mahdollista..?
ja kuinka suurella budjetilla?
ja mitä tosiaan sinne koneeseen joutuu teherä et se kestäis.....?
no mä aikoosin remontooda tuon koneen...pappa- igor kirjoitti:Omaan pataani en tehnyt mitään muutakun hommasin kylmemmät tulpat, toisenlaisen kaasarin, puhaltimen, pakosarjan(tein itse),coolerin, ruiskun pensapumpun ja säädettävänpainesäätimen, mittareita lambdan yms pikku sälääSiperia_Motorsport kirjoitti:pääasia on se että siitä tulis sellanen suht luotettava.... ei tarttis olla koko ajan ropaamas...![]()
mut ainahan niis on joku vikana...![]()
jos sinne sais parikytä hevoosta lisää ja vääntö lisää...![]()
onko mahdollista..?
ja kuinka suurella budjetilla?
ja mitä tosiaan sinne koneeseen joutuu teherä et se kestäis.....?kyllähän sillä muutaman hyvän hevosen saa lisää ja vääntö kasvaa toosi paljon...
omaani meni rahaa joku 200 e mutta sain aika paljon osia ilmaseks
Voit toki verrata uuden gt-sarjalaisen hintaa vanhaan t03:een. Kuten sanoin niin tuota gt-sarjaakin saa pariin sataan, onko tästä muka vielä järkeä säästää?jaakko85 kirjoitti:Joo vaan vertaappas kuulalaakeriahtimen hintaa tuohon garretin to3 niin kyllä sitä hintaeroakin on. Ihan hyvä perusahdin se on, joskin ehkä liian iso johonkin 1200:seen. Tietysti pakopesän koollakin on _aikapaljon_ väliä ehkä sillä 0.36 pienimmällä pesällä vois jotenkin ehkä herätäkin, muttei nyt isompaa pakopesää ainakaan?
Diiselin ahtimen sopivuudesta pensakoneeseen voi olla montaa erimieltä...
Dieselien ahtimissa on yleensä pienemmät pakopesät, eli rupeavat ahdistamaan nopeammin mitä "bensakoneen" ahdin. Noita ahtimia vertaillessa kuutiotilavuutta parempi kriteeri on haluttavat hevosvoimat. Eli jos ahdin puskee dieselissä noin 150hv niin suurinpiirtein sama sillä irtoaa myös bensakoneesta. Mutta 2-litraisen dieselin ahdin on auttamatta pieni 2-litraiseen bensakoneeseen.jaakko85 kirjoitti:Nojoo, taitaa diisselikoneiden ahtimissa pakopesät olla erikokoa kun pensakoneisiin tarkoitetuissa + siipikoot ovat hiukka erilaiset kuin pensakoneeseen tarkoitetuissa. Liekkö sitten saavutetaan paras toimivuus ym diisselin ahtimella pensakoneen kyljessä..?
Kyllähän turbon mukaantulon pitää sitäpaitsi perseessä tuntua, esim 3000-3500 puhaltamaan lähtevä on mun mielestä vielä semmonen "alhaalta heräävä".