Mikä kytkinkoppa sopii ??

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Umpivintti

Mikä kytkinkoppa sopii ??

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

Mulla tulee 2.0 TC perään ladan suorakytkentä laatikko, mikä fiatin laatikon kytkinkoppa sopii suoraan ladan askiin. Kun olis tarkoitus käyttää fiatin omaa vauhtipyörää, eikös fiatin ja ladan laatikon kytkinakselin boorit ole samat, kun aattelin sit käyttää myös fiatin kytkinlevyä. Eikös niitäkin levyjä ole eri kokoisija.
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Mun muistaakseni noiden vanhempien esim. 124/125:n Fiuden kaula, missä startti on oikealla puolella, niin pitäis käydä.... Joo kytkimiä on 200mm, eli kuten Ladassa ja 215mm... Turbo Cromassa jopa 230mm... :shock: Booritus on sama...

Stefalla taitaa olla paremmassa muistissa noi sopivuudet joten hän korjatkoon, jos siltä näyttää..... :roll:
Umpivintti

Jos jollain sattuu lojumaan tällainen koppa niin olisin kyllä halukas ostamaan.
E__R

Viesti Kirjoittaja E__R »

Umpivintti kirjoitti:Jos jollain sattuu lojumaan tällainen koppa niin olisin kyllä halukas ostamaan.

Minulla on ylimääräisenä/myytävänä 2kpl fiatin vaihteistoja.

Toisessa on muistaakseni startin paikka oikealla ja toisessa askissa vasemmalla.

Tuo vaihteisto jossa startti oikealla on ollut meillä ladassa kiinni Ladan koneessa 1600:ssa.

Myisin kyllä mielellään koko vaihteiston kerralla, mutta laitappa vaikka s-postia niin jutellaan.
argus81@netti.fi
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei korjaamista, mutta lisäillä voin vähän jotain.

Eli käypäisiä kytkinkoppia löytyy "luuranko" -mallisista fiiujen lootista ja noita on tehty kummankin puoleisilla starteilla. Näitä ovat jotkut käyttäneet startin siirtämiseksi pois korventumasta peltisarjan alta.

Turbo croman kytkin on tarkkaan 228mm ja löytyy myös lancioista ja alfoistakin tuota. Itsellä myös moinen turboon menossa, kestää kuulemma vakio massalevyllä noin 350Nm.
Vauhdin tae - alamäki
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Joo, kyllä toi iso levy kestää..., mul on 155:ssa toi 228 tai kuten tarvikekuvastot ilmoittaa, 230mm levy... Orkkis levy on juurikin tuo 228mm, jos tarkkoja ollaan....
Umpivintti

kiitoksia kaikille, en tarvitse enää koppaa päätin laittaa ladan kopan ja ladan vauhtipyörän sekä 200mm kuparikytkimen luulis pitävän.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo ladan vauhtis ei sitten käy 2l tc:n perään suoraan koska pultit ovat isommat ja isommalla kehälläkin. Näin muistelisin. Sen fiiun vauhtiksen saa kyllä mahtumaan ihan ladan kytkinkoppaan pienellä työllä, olen jopa kuullut että menisi suoraan :?

Kertoile tuosta sopivuudesta jos tuota kokeilet. Ite en ole yhtään 2l tc:tä ladan laatikkoon laittanut :(
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin