Lada kuluttaa ihan hombrena!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Lada kuluttaa ihan hombrena!

Viesti Kirjoittaja Misha »

Helvetti kun alkaa slerban kulutus nyppiä. Toki ajan lyhyttä kaupunkiajoa ja kylmäkäynnistän paljon, mutta kamoon! Kun 10 egeä menee parissa päivässä Turun seudulla vaihtelevassa ajossa, niin alkaa jo ottamaan kaaliin!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
pressa
Viestit: 10497
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »


10e= 8litraa
kaupunkiajo 10L/100KM = 80km-tyhjäkäynti ja startit = 50km/2pv= 25km/pv
ihan normaalia jos 25km päivässä tulee ajoa
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jos ajat vaan enimmäkseen lyhyttä kaupunkiajoa niin onko oman auton käyttö muutenkaan järkevää? Kone karstottuu ja bensaa palaa
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kympin nämä tuppaavat syömään talvisin, mikä on mun mielestä ihan kohtuullista ja normaalia, varsinkin kun tota kaupunkipyöritystä tulee paljon, ainakin minulla...ja kaasujalkakaan ei ole kauhian kevyt.

Eli jos nyppii niin osta joku 1.3 korolla niin ei syö paljon.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Mielestäni ruiskunappis vie jopa vähemmän bensaa mitä 2107 1700i. Nappiksella tulee nykyään polteltua karstojakin useammin, ja silti kulutus on kovin maltillista. Ihan iloinen yllätys kyllä, kaasarivehkeillä tuollainen 10l on ihan tavallinen kulutus talvella ja kaupungissa.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Normaalia tai ei, voihan se silti nyppiä. Jos ajoa tulee paljon(vuositasolla) niin kannattaa kyllä vaihtaa autoa. Pienempiruokaisia saman kokoluokan autoja on maa pullollaan, tosin saman hintaisia ja kuntoisia voi olla vaikea löytää.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kannattaa vaihtaa Samaraan ruisku sellaiseen, se kuluttaa aina vähän. Toisaalta toi kaupungissa lyhyitä matkoja ajelu on aina kuluttavaa, kuten edellä todettiinkin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Lada-Jussi kirjoitti:kannattaa vaihtaa Samaraan ruisku sellaiseen, se kuluttaa aina vähän. Toisaalta toi kaupungissa lyhyitä matkoja ajelu on aina kuluttavaa, kuten edellä todettiinkin.
Nojoo, makuasiat on henkilökohtaisia juttuja, mutta mä kyllä yritän pysyä kaukana samaroista, kuten myös talboteista ja muista etuvetoisista miniautoista.

Vai että kulutus jurppii. Laskeppa huviksesi saatko koskaan sitä erotusta takaisin, jos ostaisit uuden auton ja selviäisit 2-3 litraa pienemmällä keskikulutuksella. Muistuu mieleen yhden uudehkolla Volvolla ajaneen sanat kahvipöydässä kun iltasanomissa oli käytettyjen autojen hinnat: "eipä näytä mun volvonkaan arvo laskeneen kun 20 000 euroa". Sillä saa aika paljon bensaa muutamaan vuoteen. Tyypillä oli ennen Corvette ja se oli varmasti halvempi pitää - ajamisesta ei voi samaa sanoa.

Mulla näyttää menevän Fierolla nyt talvella sekalaisessa ajossa 10-14 litraa, kesällä sitten kympin molemmin puolin. Eihän se oikeastaan ole mitään kun voisi viedä 25 satasellekin :)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Teppo kirjoitti:Eihän se oikeastaan ole mitään kun voisi viedä 25 satasellekin :)
Niinpä :cry: kyllä liikkuu pienellä noi takapotkut!!

Nojoo... pääsin määkin viime tankillisen just karvan alle 20l/100 kun niissä kilsoissa oli yks mettäreissukin!
Kuva
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Reilumman kulutuksen korvaa halvat vakuutukset ja varaosat.
Avatar
CuoreV6
Viestit: 153
Liittynyt: 3.9.2005 15:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CuoreV6 »

Oliko tämä jonkin sorttista sarkasmia? :lol:
"Pari päivää" ei oikein kerro kilometrillisiä määriä, mutta meikäläinen olisi onnellinen jos 10 €uron bensoilla ajaisi edes puoli päivää. :lol:

Noilla kuutoskoneisilla Alfoilla ajelee suurin piirtein bensajakajalta toiselle tuolla summalla.
Toki onhan kyseessä hieman erilaiset autot, mutta kuitenkin.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minun satakymppi menee maantiellä kuuden pintaan.Eihän se paljon ole,mutta kun laskee vakuutukset,kaskot,renkaat,öljyt,huollot,sijoitetun pääoman "tuotto :lol: :lol: :lol: "....niin eipä tule halvaksi tämäkään.Onhan siinä kuitenkin 3-tie katalysaattori,niin maailma pelastuu :wink:
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Pakkas keleillä ja mun ajoilla menee tuossa 1200s:ssä tommonen 11-12l/100km, mutta jos järjestelee ajot niin, ettei tarvi ajaa ku 70km, niin pääsee 7,7-8,4Litralla. Vielä ku vihtii edes osan ajella polkupyörällä niin kulutus tippuu jopa viiten litraan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Kylmätolosuhteet nostaa kulutusta reilusti. Täs kokemuksellisia neuvoja miten kulutusta pienemmäksi. Jäähdyttimmen eteen pahvia ja jätetään toisesta reunasta noin 6-7 centtiä auki.(Hetkellisten sään lämpenemisen johdosta) Se puoli jossa kaasutin, niin se puoli täysin umpeen ja myös kaikki kaasuttimen puoleisen etuvalon ympäriltäolevat reijät. Moottorin päälle jotain taipuisaa huopaa tms. Näin pyritään pitämään kaasutin kokonaisuudessa lämpimässä tilassa. Öljypohjaan estetään tuo ajoviima, eli jatketaan sitä moottorin alasuojapeltiä. Myöskin muut reijät tukitaan jos siellä on. Rengaspaineet nostetaan 2,3 kiloon, näin vierintävastus pienenee. Turhat kiihdytykset pois, pyritään käyttämään ajossa mahdollisimman pieniä kierroksia. Näillä neuvoilla taatusti tippuu kulutus.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja kovilla pakkasilla vieläkun tuo vaihdelaatikko tuppaa oleen varsin jäykkä. Vieläkun sais pysyyn pakkasellakin öljyt notkeana tuolla (ilman nuotiota auton alla) niin putoais tuonkin puolesta kulutus.
Vastaa Viestiin