Ladan myynti jatkuu edelleen?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

http://www.ladawiki.net/wiki/index.php/ ... A4r%C3%A4t

Ensirekisteröinneissä näkyy aika hurjaa piikkiä tosiaan viime vuonna loppuvuodesta... Kaiken kaikkiaan myynti kuitenkin noussut vuodesta 2004 selkeästi.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tämän vuoden alku näyttääkin sitten aika synkältä :-( yhteensä 7 autoa. Jos maaliskuun tilanne on yhtä "alakuloinen" jää kokovuoden myyntikin varmasti ed. vuosien luvuista.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

,_,/ukka kirjoitti:Tämän vuoden alku näyttääkin sitten aika synkältä :-( yhteensä 7 autoa. Jos maaliskuun tilanne on yhtä "alakuloinen" jää kokovuoden myyntikin varmasti ed. vuosien luvuista.
,_,/ukka
Joo mutta siis, kannattaa tosiaan ottaa huomioon että noi alkuvuoden autot oli jo rekisteröity viime vuoden lopulla. Vertaa marras-joulukuu 2004/2005.

Mitä tuossa mutuna nyt katselin, niin Tampereen Deltassa oli oman autoni lisäksi ainakin yksi farmari ja yksi HB luovutushuollossa (vielä kilvettöminä hallissa). Siinä olisi jo yhtä paljon autoja kuin tammikuussa. Tämä 2000 euron kampanja näyttää tuottaneen jonkinlaista tulosta, lopullinen totuus nähdään kun AKE:n luvut maaliskuulta valmistuvat.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lada käytöönotto

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Hei kyllä noihin autoihin silti saa käytöön otto päiväksi sen jona kauppa tehdään tosinsillä ei ole muuta merkkitystä kuin katsastus tulee sen mukaan 3 vuoden ja 5 vuoden päästä sekä sen jälkeen joka vuosi mutta moniko nykyautoista kestää tuota 5 vuotta..

Varsinkin tuo kestävyys on kyseenalaista länsiautoilla..[/quote]

Mikä on kaupantekopäivä? Onko se silloin, kun auto tilataan ja ostaja laittaa ensimmäisen kerran nimensä paperiin vai se päivä, kun auto luovutetaan ostajalle? Uusi autohan on harvoin hyllytavaraa ja näiden päivien välissä voi olla useampikin kuukausi. No, kyllä se varmaankin on se jälkimmäinen päivä joka on samalla auton ensimmäinen käyttöönottopäivä.

Mutta entä kun ostetaan liikkeen rekisteröimä auto. Onko käyttöönottopäivä silloin se, kun auto luovutetaan asiakkaalle, vai onko se rekisteröimispäivä?

Eipä noilla seikoilla liene paljoa kuitenkaan käytännön merkitystä.

Muuten samaa mieltä ,_,/ukan kanssa. Kyllä ne pääsääntöisesti kestävät, mutta ruostesuojauksesta kannattaa huolehtia. Myös Ladassa. Ja maanatai yksilöitä on kaikissa merkeissä. Oma lukunsa ovat sitten selvät tuotantovirheet, joita sattuu silloin tällöin. Moni autonvalmistaja kutsuu silloin autot korjaukseen tai ne hoidetaan määräaikaishuollon yhteydessä valmistajan piikkiin.

Tuo lainaus alussa oli siis Kemasalta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ :stä löytyi myyntimäärät 2002-2003:
vuosi2002 1841kpl
vuosi2003 1503kpl
Kovasti ois kirkimistä että noihin lukuihin taas päästäisiin :-( Jotakin oikeaa uudistusta kai kaivattaisiin, tai jotain?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Misha kirjoitti:Ainiin, Cerratosta vielä tuli mieleen, iskä kävi Pekingissä ja sano että kaikki taksit siellä on noita Cerratoja.
Mitäh? Onko niin kaunis ja tilava Xiali TJ 7100 hävinnyt katukuvasta? :(
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nyt näyttää pahalta..

Delta-auto on aloittanut kunnon kampanjan 110 myynnin edistämiseksi! Suoramainontaa on lisätty ja oikein julisteita teetetty.

Mutta.. Maahantuontikeskuksella ei ole enää yhtään ladaa..kaikki jaettu piirimyyjille. Toisinsanoen halutaan myydä äkkiä pois loput ladat.

Mihinkö tällä pyritään? Sitä en tiedä. Veikkaisin että joko tulee uusi malli tai myynti loppuu. Valitettavasti veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa. :cry:

Ei nimittäin missään deltan tilaisuuksissa ole edes mainittu kalinaa.. Uutta puntoakin on hehkutettu (vaikka tulee vasta keväällä) mutta ladalta ei näillänäkymin ole uutta tulossa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

IL02 kirjoitti:. Yleisesti ottaen Fiatit on paskoja. Olen omistanut monen merkkisia autoja, Volvoja, Ladoja, Saabeja, Mersuja, Kuplia yms. Kaikki nuo edellamainitut olivat autoja jotka olisivat hyvalla huolenpidolla kestaneet normaalikayttoa tarvittaessa vaikka vuosikymmenia, mutta Fiat Uno, siina oli auto jossa pellit oli ohuet ja kaikki rakenteet kevyita ja heppoisia ja se ruostui hyvasta hoidosta, ruostesuojauksesta, pesuista ja vahauksista huolimatta kayttokelvottomaksi alle 10 vuodessa.
Volvo, Saab ja Mese ovat jo kauan olleet merkkejä, joiden laatuajatteluun on kuulunut turvallisuus ja kestävyys. Ei kai kukaan tosissaan edes ajattele Unoa sama viivalle. Aiemmin ei yleensäkään panostettu hirveästi laatuun alemman hintaluokan autoissa. Kun japanilaiset alkoivat työntyä Euroopan markkinoille, joutuivat tämän mantereen autonvalmistajat paneutumaan laatuasioihen uudella tavalla. Tunnettu asia on, että Fiiat pitkitti turhan kauan laadun parannusta. Siitä huolimatta maailmalla on vielä tuhottomasti yli 10 vuotta vanhoja Unoja ja 127jakin ja Pandoja. Kupla on ihan oma lukunsa autona. Yksinkertainen ilman suurempia ruostekohtia astinlaudan seutua lukuunottamatta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
T.Ket.

Viesti Kirjoittaja T.Ket. »

larssi21074 kirjoitti:Nyt näyttää pahalta..

Delta-auto on aloittanut kunnon kampanjan 110 myynnin edistämiseksi! Suoramainontaa on lisätty ja oikein julisteita teetetty.

Mutta.. Maahantuontikeskuksella ei ole enää yhtään ladaa..kaikki jaettu piirimyyjille. Toisinsanoen halutaan myydä äkkiä pois loput ladat.

Mihinkö tällä pyritään? Sitä en tiedä. Veikkaisin että joko tulee uusi malli tai myynti loppuu. Valitettavasti veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa. :cry:

Ei nimittäin missään deltan tilaisuuksissa ole edes mainittu kalinaa.. Uutta puntoakin on hehkutettu (vaikka tulee vasta keväällä) mutta ladalta ei näillänäkymin ole uutta tulossa.
Za Ruljomin mukaan ensi kuussa pitäis kyllä alkaa Kalinan vieminen näihin "Länsimaihin" eli luultavasti ainakin Tanskaan ja ehkä myös Saksaan ja muhin maihin, joten miksei myös Suomeen.
Pitää kyllä käydä paikallisessa delttassa katsomassa tuota kampanjointia, kuhan kerkiää.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Teinpä tutkimusta - tuo minulle tuleva uusi auto on rekisteröity 30.12. 2005.

Ilmeisesti siis Euro-4 -malleja ei vielä ole Suomessa ollenkaan, vaan kaikki nyt myydyt autot ovat kolmosia.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Voihan sekin tietysti olla syynä että kaikista autoista on päästävä eroon,jos ovat euro3 malleja.

Silti hämmästyttää kummastuttaa, että raippoon ei o tilattu lisää autoja.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Jos tehtaalla ei ole niitä Euro-nelosia valmiina, sopisi syyksi. Sen mitä itse muistan menneisyydestä, jos nyt kohta ei paljon olekaan, niin Ladaa otetaan aina maahan satsi, ja niin kauan kuin autoja on maassa, niillä on tilauskielto tehtaalta.

Totuuden tietää vain Delta-Autosta joku, mutta pidän itse tätä jumalattomasti todennäköisempänä syynä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Leipzigin autonäyttelyssä AMI-2006 (1-9.4) Avtovaz esittelee yhdessä paikallisen diilerinsä LADA Automobile GmbH:n kanssa uutta luukkuperäistä Kalinaa. Muut mallit ovat 1118 sedan ja Kalina sport. Lisäksi saa ihailla 112 mallin sitä kuuluisaa "superlux"- varustusta.

Näin siis Saksassa, ilmeisesti on kohta siellä myynnissäkin?

http://www.autonews.ru/automarket_news/ ... 16/1190242
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Седан и хэтчбек семейства "Калина" будут реализовываться в странах Европы под цифровым обозначением Lada 1118 и 1119.
Tarkottaako toi juuri sitä että euroopassa Kalinat myydään nimikkeillä Lada 1118 ja Lada 1119, eikä siis Lada Kalina nimellä?

jos suomeen tulee niin täällä varmaan poiketaan kaikista säännöistä ja koko mallisto tulee olemaan jotain Lada 116 tms
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
Седан и хэтчбек семейства "Калина" будут реализовываться в странах Европы под цифровым обозначением Lada 1118 и 1119.
Tarkottaako toi juuri sitä että euroopassa Kalinat myydään nimikkeillä Lada 1118 ja Lada 1119, eikä siis Lada Kalina nimellä?

jos suomeen tulee niin täällä varmaan poiketaan kaikista säännöistä ja koko mallisto tulee olemaan jotain Lada 116 tms
niin, mitä sitten tarkoitetaan tässä Euroopalla, pelkästään Saksaa? Venäjähän ei juuri muita maita noteraa "Euroopan politiikassaan". :wink: En tiedä, onko sitten jotain "cilin-colin" viittavaa tossa Kalina nimessä, ettei sitä kaikissa vientimaissa käytettäisi? Eikös toi "kalina" suomeksikin tarkoita hampaiden ääntelyä kovassa pakkasessa? Pitäisi varmaan kirjoittaa "Galina" :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin