alipainekello..nappis..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

alipainekello..nappis..

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

mitä virkaa on sellaisella alipainekellolla?ja siihen menee sähkö johtoja.. sijaitsee akun vieressä..tosin minulla on se ohitettu(letkut yhdessä)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Se kuuluukin olla sillein. Tai enpä tiedä jos lie ohitettu, vaikea sanoa näkemättä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

se on sillain ohitettu et letku kiertää ympyrän kelloon..ja siihen kuuluva letku menee imusarjassa lenkin..eli mitä kello tarkkailee. :D
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

vanhaa saasteenalennus hässäkkää
poistetaan yleensä käytöstä siten että
imusarjan alipaine yhdistetään suoraa tyhjäkäyntisuuttimeen ja tuon alipainekellon letkut puolelta toiselle
Viimeksi muokannut pressa, 5.4.2006 8:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

jep..selvis..kiitos..olin jo ihmeissäni.. :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tääl jutellaa sekoja ja kaikki uppoo täysillä :shock: :wink:

toi järjestelmä on kaikissa R15/04 autoissa, US83 edellyttää sitten jo kattia ja polttoainehöyryjen talteenottoa

normaalisti jos systeemi toimisi oikein alipainesysteemi katkoisi tyhjäkäyntiä moottorin kierrosluvun ja kaasuläpän asennon tietojen perusteella, mutta yleensä systeemi ei toimi ja on jo uutena oikaistu jolloin alipaine tulee suoraa kaasuttimelle. alipainekello on sitten turhana. päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

en ole ikinä nähnyt tuota käytössä paitsi naapurin -83 vuoden 2107:ssa.
Ne on sen jälkeen ohitettu kuulemma jo "takuuna".
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

anteeksi jussi
korjasin tiedon
ja toimintahan tuossa on siten että moottorijarrutuksessa katkaisee polttoainesyötön ja kipinän
ja tyhjäkäyntiä pudottaa jättämällä kipinöitä pois tarvittavan määrän
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

pressa kirjoitti:anteeksi jussi
korjasin tiedon
ja toimintahan tuossa on siten että moottorijarrutuksessa katkaisee polttoainesyötön ja kipinän
ja tyhjäkäyntiä pudottaa jättämällä kipinöitä pois tarvittavan määrän
Minä olen kuullut sellaisenkin että kun auto sammutetaan,se sulkisi tyhjäkäyntipiirin ja pienentäisi jälkikäyntiä sitä kautta...?
Tosin nämä taisivat olla aika henkimaailman laitteita..
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä
sulkee myös sammutettuna tyhjäkäyntipiirin
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aropupu kirjoitti:
pressa kirjoitti:anteeksi jussi
korjasin tiedon
ja toimintahan tuossa on siten että moottorijarrutuksessa katkaisee polttoainesyötön ja kipinän
ja tyhjäkäyntiä pudottaa jättämällä kipinöitä pois tarvittavan määrän
Minä olen kuullut sellaisenkin että kun auto sammutetaan,se sulkisi tyhjäkäyntipiirin ja pienentäisi jälkikäyntiä sitä kautta...?
Tosin nämä taisivat olla aika henkimaailman laitteita..
joo tuo tekee sen, mutta myös muissa 1,5-1,6 kaasareissa on tyhjäkäynnin sulkuventtiili, joka siis on auki kun virta on päällä ja suljettuna ilman virtaa, sen tarkoitus on kai vain poistaa jälkikäyntiä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Lada-Jussi kirjoitti:päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.
Katsastuksen käytönaikainen päästömittaus ei tiedä juuri mitään päästöistä, kaikkia komponentteja ei mitata ja mittaustarkkuus on todella olematon. Sallitut päästöjen määrätkin on todella paljon reilummat kuin tyyppihyväksyntävaatimusten rajat. Moni asia joka siis todellisuudessa vaikuttaa päästöihin ei näy katsastuksen mittauksessa yhtään mitenkään. Selkeät viat ja merkittävästi kohonneet välittömästi haitallisten komponenttien päästöt sillä kyllä nähdään, mikä on tarkoituskin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tuomas kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:päästöihin koko järjestelmä ei vaikuta yhtään, samat rajat on saavutettu ilman sitäkin.
Katsastuksen käytönaikainen päästömittaus ei tiedä juuri mitään päästöistä, kaikkia komponentteja ei mitata ja mittaustarkkuus on todella olematon. Sallitut päästöjen määrätkin on todella paljon reilummat kuin tyyppihyväksyntävaatimusten rajat. Moni asia joka siis todellisuudessa vaikuttaa päästöihin ei näy katsastuksen mittauksessa yhtään mitenkään. Selkeät viat ja merkittävästi kohonneet välittömästi haitallisten komponenttien päästöt sillä kyllä nähdään, mikä on tarkoituskin.
eli pitäisikö R15/04 aikaisissa autoissa olla tuo järjestelmä toiminnassa, vaikka sitä ei testissä näe, mutta kuuluisi pakollisiin tyyppihyväksyntä laitteisiin? vertaa samaa US83 mallien aktiivihiili-ilmansuodattimiin, joita ei kai edes saa mistään, ei näy testeissä, mutta oikeesti kuuluu järjestelmään!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Lada-Jussi kirjoitti:pitäisikö R15/04 aikaisissa autoissa olla tuo järjestelmä toiminnassa, vaikka sitä ei testissä näe, mutta kuuluisi pakollisiin tyyppihyväksyntä laitteisiin? vertaa samaa US83 mallien aktiivihiili-ilmansuodattimiin, joita ei kai edes saa mistään, ei näy testeissä, mutta oikeesti kuuluu järjestelmään!
Näin se menee. Päästöihin vaikuttaviin laitteisiin ei juuri saa tehdä muutoksia. Noiden viimeisimpien ei-vähäpäästöisten kanssa ollaan vielä vähän vapaamielisempiä käytännössä, mutta vähäpäästöisten kanssa tulkinta on jo melko tiukkaa.
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Onko muutes mahdollista vetää suora letku imusarjalta virranjakajan alipainesäätimeen vaikuttaako vaikuttaako se päästöihin? Kun säätimistä puhutaan
Vastaa Viestiin