Misha kirjoitti:Kattokaa nyt kuinka onnelliselta tuo pariskuntakin näyttää kun niillä on upouusi auto, vaikka ovat ihan eksyksissä
"Kato, tuolla toi romuttamo on! Nyt tästä päästään eroon!"
Taitaisi suurin osa heteroista miehistä olla onnessaan jos tuommoisen muijan viereensä saisivat, oli auto mikä tahansa. Minä ainakin olisin. Ei emäntä kyllä kamalasti häviäkään...
GM meni kyllä pahasti metsään Chevroletin brandin muuttamisessa... Urheilullisesta ja yleellisestä halpaan ja pieneen? Ihan hävettää tunnustaa että chevrolet-nimi on sukua omalle ajopelille
Mulla on käyttiksenä tommonen nainen tosta kuv.. tarkotan Nubira wagon ja ite suhtaudun tuohon auton merkkiin samalla tavalla kuin valtaosa joiden kanssa tuosta on tullut juteltua eli huvittaa koko homma. Hauskoja tilanteitakin on saanut aikaseksi kun on tullut kaupoille mentyä johonkin isommalle parkkikselle niin on sille vastapuolelle sanonut että "tuun semmosella mustalla farkku-letukalla" - eräskin kertoi katseella ettineensä semmoista mattamustaa lintta-Capricea mutta että tommosella sitten tulit.
Auto itessään on oikein hyvä ja noihin uudempiin Tojotiin tottuneena hyvinkin samanlainen. Nyt taitaa olla jotain kuus tonnia mittarissa että vioista ei pääse vielä sanomaan muuta kuin että vielä ei ole ollut mitään. Vähän erilaiset viikset mm. tossa on on kuin perusjapanilaisissa mutta muuten niin ihanan (tutun) turvallinen.
Näyttää ihan Ford Focukselta. Mielummin sijoitan rahat sellaiseen kuin johonkin tekoletukkaan. Jos Chevy pitää olla, olkoon aitoamerikkalainen. Kaverikin naureskeli, kun hänen tuttunsa oli tilannut "Chevrolet" Nubiran ja sanoi, että kun saa sen niin heillä on sitten kummallakin jenkit. Tottajuu...
no ei toi auto ja naineenkaa ny kovin erikoisia ole oliskohan oikein jos mä vaihtaisin chevyn merkit samaraan, ku on siinä GM:n ruiskukin ja se on tollainen pieni ja taloudellinen auto? sais vähän kunnioitusta ja ihmetystä tuolla tienpäällä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Teppo kirjoitti:GM meni kyllä pahasti metsään Chevroletin brandin muuttamisessa... Urheilullisesta ja yleellisestä halpaan ja pieneen? Ihan hävettää tunnustaa että chevrolet-nimi on sukua omalle ajopelille
Paitsi ettei se jenkkien näkökulmasta ollu, koska Chevrolet on aina ollu Jenkeissä halpismerkki. Eivät tainneet vaan hiffata, että Suomessa mikä vaan Ameriiikasta tuleva auto on ylivoimaisesti upeempi nopeempi ja kapeempi kuin mikään paikallinen.
No, joka tapauksessa, brändijutut on vaikeita. Daewoo oli ihan surkea brändi ja niiden oli pakko korvata se jollain muulla, Chevrolet tais olla ainoo tarpeeks tunnettu.
PS. mitä helvettiä, eikö lainaukset jostain syystä toimi?
Misha kirjoitti:No, joka tapauksessa, brändijutut on vaikeita. Daewoo oli ihan surkea brändi ja niiden oli pakko korvata se jollain muulla, Chevrolet tais olla ainoo tarpeeks tunnettu.
Eikös se oo niin, että länsi-euroopassa nuo on Daevoita ja itä euroopassa Chevroletteja. Suomi vaan aluksi lipsahti länsi-euroopaksi, mutta nyt se on korjattu ja täältäkin saa Chevroletteja.
Misha kirjoitti:No, joka tapauksessa, brändijutut on vaikeita. Daewoo oli ihan surkea brändi ja niiden oli pakko korvata se jollain muulla, Chevrolet tais olla ainoo tarpeeks tunnettu.
Eikös se oo niin, että länsi-euroopassa nuo on Daevoita ja itä euroopassa Chevroletteja. Suomi vaan aluksi lipsahti länsi-euroopaksi, mutta nyt se on korjattu ja täältäkin saa Chevroletteja.
,_,/ukka
eiku eikös noi GM omistuksen myötä kaikki Daewood muuttunut Chevyksi, paitsi ukrainalainen ZAZ-Daewoo, kun se on kai jollain muulla tapaa ominut tuon daewoon tavaramerkin, se tehdas ei kai GM:lle joutunut, ohan niillä kai ihan oma mallistonsakin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:
eiku eikös noi GM omistuksen myötä kaikki Daewood muuttunut Chevyksi, paitsi ukrainalainen ZAZ-Daewoo, kun se on kai jollain muulla tapaa ominut tuon daewoon tavaramerkin, se tehdas ei kai GM:lle joutunut, ohan niillä kai ihan oma mallistonsakin?
niin toi ZAZ-Daewoo merkkihän tulee ilmeisesti siitä että ZAZ osti entisen FSO:n (daewoo) ja säilyi koska GM ei taas ostanut Daewoo-FSO:ta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tietysti voi vain puhua GM:n tuotteista, mutta onhan niitä muitakin yhtymisiä tapahtunut. Jos vaikka itse Moparin tuotteen omistajana voisin aloittaa samanlaisen keskustelun Mersun ja Chryslerin liittymisestä samaan ryhmään. On se vaan mukavata, kun mersukin saa tukea ameriiiikasta.
Teppo kirjoitti:GM meni kyllä pahasti metsään Chevroletin brandin muuttamisessa... Urheilullisesta ja yleellisestä halpaan ja pieneen? Ihan hävettää tunnustaa että chevrolet-nimi on sukua omalle ajopelille
Paitsi ettei se jenkkien näkökulmasta ollu, koska Chevrolet on aina ollu Jenkeissä halpismerkki. Eivät tainneet vaan hiffata, että Suomessa mikä vaan Ameriiikasta tuleva auto on ylivoimaisesti upeempi nopeempi ja kapeempi kuin mikään paikallinen.
Onhan se halpismerkki, mutta entäs kun Cadillac on nyt oikeasti Saab, eli oikeastaan vähän kuten Opel?
Tästä tuleekin mieleen kun piti käydä vajaa pari vuotta sitten kysymässä paikalliselta GM-diileriltä moottorin lämpötila-anturia autooni. Vaikka se onkin Pontiac, on siinä Chevroletissä käytetty kone. Varaosamyyjät olivat silleen vähän hämillään, kuulemma suomesta ei saa enää varaosia kun woodoo-chevroletteihin.
AvtoZaz investoi 130 miljoonaa dollaria FSO:hon Puolassa.
Investoinnit koskee uuden Chevroletin ja Kiinassa tehdyn Cheryn kokoonpanoa. Jo ensi vuonna Varsovassa on tarkoitus koota vähintään 150 000 autoa Keski-Euroopan markkinoille.
AvtoZaz osti konkurssiin menneen FSO:n Puolan hallitukselta viime vuonna. Tällä hetkellä tuotetaan siellä n. 40 000 Daewoo Lanosta vuodessa, mistä suurin osa viedään Ukrainaan.