Oonkohan mä tähän topicciin laittanu noi kuvat tosta säädettävän panhard-tangon teosta.... voipi olla että laitoin ne vaan offipalstalle, no tässä tulee.

Elikkä siinä tarvikkeet, katkastu panhard-tanko josta laikkasin n. 3cm vielä tavaraa pois sekä M16 vaarnapultti ja pari mutteria.

Pultista kanta pois, tankoon sisälle ja mikkiliimalla kiinni.

Tangon toiseen puoliskoon mikkiliimaillaan mutteri kiinni.

Toimii.

Siistittynä ja maalia vaille valmis.
Tää "säätö" siis toimii niin että panhard otetaan toisesta päästä irti, pyöritellään oikean mittaseks ja takasin kiinni ja kiristys toisella mutterilla. Jos siitä haluais sellasen paikallaan säädettävän niin sitten tarvis kikkailla kierteitten kanssa ja kun sitä ei tarvi säätää kun sen kerran kun auton on korottanu niin enpä viittiny ruveta kikkaileen.
Ne alkuperäset tukivarret on mulla nyt kestäny ihan hyvin kun niitä aikanaan "vähän" vahvistin. Ylätukivarret tosiaan porsii niin että tanko irtoo pallosta, se "hitsisauma" on sellanen räkäpallo siinä tangon ympärillä. Ylätukivarsille en tosiaan tehny muuta kuin rälläsin sen orkkissauman vähän pienemmäks ja sulatin sitten oikeen kunnolla tangot kiinni palloihin ja pitemmältä matkalta.
Alavarret on mulla porsinu niin että putki on menny poikki, niille tein niin että hitsasin putken alapuolella 4mm L-profiilin ja samalla tavaralla yhdistin pallot kunnolla kiinni. Yläpuolella vahvistin vain sen pallon hitsauksen.

Ei tosta kuvasta kyl paljoo erota miten on tehty
Nää varret on kestäny tosiaan ihan hyvin viime keväästä saakka ja uskokaa pois ne on saanu iskuja
Panhard-tankohan on ihan samaa sontaa kuin alatukivarretkin ja se onkin mulla vääntyny useemmankin kerran.
Tällä hetkellä kun on vahvistettu taka-akseli rakenteilla (aikasempi akseli väänty niin pahasti että rupes perä paukuttaan) niin samalla muuttuu tukivarsien paikat akselilla ja tulee vahvemmat varret sekä panhardi.
Tukivarret teen ainesputkesta Ladan puslilla, laikkaan noista orkkisvarsista ne pallot irti, sovitan siihen päälle vahvemmalla seinämällä olevan putkenpätkän ja sit hitsataan varsiin kiinni. Panhardille sama homma. Täytyy vaan vielä käydä hakeen inssin siunaus omavalmistevarsille.
Noi vahvistetut tukivarret sekä säädettävä panhardi oli kiinni viime leimalla eikä inssillä ollu niistä mitään moitteen sanaa.