Kiertokanget

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Kiertokanget

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Tunnustan taas tyhmyyteni ja kysyn seuraavaa: Onko kaikissa takapotkun koneissa samanlaiset kiertokanget ? Soittivat vaan aamulla koneistamolta ja sanoivat jotta pitäisi saada yksi uusi kiertokanki. Kun yksi mäntä jää 0,8mm muiden tason alapuolelle. Lienee saannut kanki siipeensä kun männänrenkaat/männän välit tuhoutuivat aikanaan :roll:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

1.2-1.6 koneissa on kaikissa samat mutta 1.7 erilainen muut mitat samat.

Minulla oin yksi uusi kampi tuolla jemmassa, laitan sen samaan pakettiin niden nivan kumien kanssa. eli kaikki löytyy. Mitatkaa sitten niden paino ennen kasausta, voi muuten tulla rumpsrumps-kone ja kampi poikki hyvinkin nopeasti.

Mittasivatko muuten koneistamolla että heitto johtuu juuri kangesta eikä esin männästä. Joskus toverilla tuo porailu tahtoo heittää ja tuollainen 0,8mm tuollaisessa kohteessa on nitsivo problem.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Hieno hommeli :D Laita kanki kumien kanssa postiin. Täytyy vielä varmistaa että heitto johtuu nimenomaan kangesta. Mites sitten toimitaan jos mäntä onkin 0.8mm korkeampi :?: Ja puntarin kauttahan se täytyy käyttää, kun on noita vanhoja hiukka kevennetty. Mutta koneistamo ensiviikon talvilomalla, joten taas venyy aikataulu... Mutta siihen on jo totuttu :roll:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Entä mistä saisi ladaan sopivasti pidemmät veivit?

Tahtoisin pistää 1200 kampuran 1500 lohkoon (mikäli mahdollista) ja koittaa ottaa pienestä iskutilavuudesta turbon kanssa hieman kierroksia :)
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

ilkkahy kirjoitti:Entä mistä saisi ladaan sopivasti pidemmät veivit?

Tahtoisin pistää 1200 kampuran 1500 lohkoon (mikäli mahdollista) ja koittaa ottaa pienestä iskutilavuudesta turbon kanssa hieman kierroksia :)
PO-Metal riihimäellä tekee vaikka metrin mittaiset kanget haluamillasi ala-ja yläpäillä.Kts kuvat galleriasta, missä vierekkäin oma, kevennetty ja 148mm pitkä 18mm tapille.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 0206&pos=6
Intresting... paljonkos nuo maksoivat? Taitaa mennä kyllä raakasti yli oman budjetin :(

Tohon sinun myllyyn on ilmeisesti pistetty ooppelin mahlet pidemmillä kangilla. Mikäs kampiakseli ja lohko on kyseessä?

Niin ja mikäs ladan vakioveivin pituus on? Tartteis vissiin 7mm pidemmät kanget tohon meikäläisen ideaan jos vakiomäntien kanssa pelaisi. Ajattelin jos jostain autosta saisi suoraan sopivat, tai vaihtamalla ne holkit. Jos hiukan yli niin männistä voi sorvata aavistuksen.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Lohko ja kampura 2106 vakiokamaa.Opelin 1.6 16V Ecotecin männät kyseessä, aika ihanteellisen oloiset kovaankin käyttöön.5 kiertokankea maksoi 1050€, eli aika edulliset.Toivottavasti maksavat itsensä takaisin pidemmällä aikavälillä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

5 kankea 1050 ekee... Elämä on :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

mitkä pultin Toverin kevennetyissä kiertokangissa on ,jotku on kayttäny jotain jenkki pulttia tai diesel volkkarin pultteja
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

RS-autosta väitettiin, että ovat 140-volvosta, eli 3/8" pultit.Samanlaiset löytynee Saabin 1,7 kangista.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Onko 1700 Kiertokanget "uivalla" tapilla?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

[quote="miksu"]Onko 1700 Kiertokanget "uivalla" tapilla?[/quote]

Ovat
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Käykö ladan normaali tappi 1700 kiertokankeen?
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

No eikö kukaan tiedä?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

eiköhän siinä sama halkaisija oo ja pituus eri.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin