Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kantavan venttiilin säädön jälkeen on ruisku kulkenut kuin unelma, vielä pitäisi säädättää loputkin venttiilit, niin olisi just eikä melkein. Pieni puristuspaine vajaus ykkösessä ei tunnu paljon haittaavan menoa.

näin kevään tullen Samarani kyllä erottaa tuolla liikenteessä, moottoritiellä joka auto oli viimesenpäälle pesty ja puunattu ja kiiltävät aluvanteet alla lähes kaikissa. mun samaraa ei ole pesty koko talvena ja alla on peltivanteet.

tuunasin tossa säätöjen ohessa Samaraa hieman. Kesärenkaissa on italialaiset vanteet (tosin näitä kai konela laittoikin näihin jo uutena), ruman eurosamara maskin otin pois ja laiton ex-Juha combista irrotetun teini-/eurotuning ritilän tilalle. vähän saisi olla korkeempi, mutta kyllä se siellä pysyy ja huippunopeus kasvoi varmasti ainakin 20 km/h :lol: (kuva löytyy galleriasta)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

[quote="Lada-Jussi"]

näin kevään tullen Samarani kyllä erottaa tuolla liikenteessä, moottoritiellä joka auto oli viimesenpäälle pesty ja puunattu ja kiiltävät aluvanteet alla lähes kaikissa. mun samaraa ei ole pesty koko talvena ja alla on peltivanteet.[quote]

Köyhät ne vaatteilla koreilee :wink:

No hieman noi ruosteosiot ottaa jo omassa silmään.. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kerrankin olen saanut jopa jotain aikaankin....

tein ruiskusamaran vuotaviin takajarrusylinterihin remontin nollabudjetilla ja hyvä tuli. varaosina olevasta Samarasta olin jo aiemmin irrottanut takasylinterin ja kengät, vanhat oli ihan liuenneet jarrunesteissä. Rummun putsailin rätillä nesteistä ja laitoin osat kasaan. Onnistuin irrotaan sylinterit ilman katkomatta putkia. jarrunestettä oli hommaa varten sopivasti, kun ollut täyttöpullot autossa, kun tuppas nesteet valumaan ulos jarruista.

lopputuloksena todella hyvät jarrut, ilmauskin onnistui hyvin, koskaan ennen mun autot ei ole jarrutanut noin tehokkaasti..... kuinkahan kauan kestää....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Juu kyllä tuossa ainakin 5 euroa säästi ja koskahan remontti menee uusiksi.

Etkö sä uskonut ettei käytettyjä jarruosia kannata laittaa :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Juu kyllä tuossa ainakin 5 euroa säästi ja koskahan remontti menee uusiksi.

Etkö sä uskonut ettei käytettyjä jarruosia kannata laittaa :roll:
pitää olla vähän köyhäilyhenkeä ja parempihan se jos niitä useammin korjailee, pysyy pultit ja ilmausruuvit herkkinä eikä jää jumiin. Olisko mun sitten pitäny varaosa-autosta heittää osat kaatopaikalle, mieluummin heitän noi pilalle menneet osat.....toisaalta eikös noita jarrusylintereitä voi korjatakin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jarrujen kunto koskettaa muitakin kuin sitä kuljettajaa, joka säästää sen 5 euroa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Jarrujen kunto koskettaa muitakin kuin sitä kuljettajaa, joka säästää sen 5 euroa.
no mutta jarrut on nyt paremmat kuin ennen ja itseasiassa noin hyviä jarruja mulla ei ole aikoihin ollutkaan!! sun autoissa on varmaan kans käytetyt jarrut, sun pitää päivittäin vaihtaa ne uusiin ettei kukaan kuole :lol: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei nyt niuhoteta. Jos jarruista tuli hyvät, rahaa säästyi, kierrätystä harrastettiin, auton omistajalle tuli hyvä mieli, niin asiathan ovat kaikin puolin hyvin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Ei nyt niuhoteta. Jos jarruista tuli hyvät, rahaa säästyi, kierrätystä harrastettiin, auton omistajalle tuli hyvä mieli, niin asiathan ovat kaikin puolin hyvin.
Jarruista tuli varmasti loistavat ja rahaa säästyi niin, ettei Lada-Jussi enään p****lle taivu.
Hienoa, että kierrätys on näin lähellä Ladaharrastajan sydäntä, kyllä maailma
nyt pelastuu. :D
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:toisaalta eikös noita jarrusylintereitä voi korjatakin?
kyllä niitä hoonailla voi, mutta pitää olla jo aika harvinainen(kallis) työsylinteri, että se kannattaa. Ja hyvin syöpyneestä sylinteristä ei saa enää kalua millään.

Olen itsekin noissa remonteissa aika "köyhäilijä", mutta tässä tapauksessa olisin itse vaihtanut uuden. Oletettavasti siinä "wanhassa uudessa" on kuitenkin jo syöpyminen hyvässä alussa..voi tietysti kestää vuotamatta paalausvaiheeseen asti, mistä sen tietää..

mutta se, että jarrut toimii ja sai hyvän mielen remontista..muulla ei kai nyt tässä vaiheessa ole paljon väliä.. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ladoihin en ole yhtään vanhaa osaa laittanut. Aina uutta rikkoutuneen tai vioittuneen tilalle. Minulla on varaa eikä tarvitse siis köyhäillä.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Ladoihin en ole yhtään vanhaa osaa laittanut. Aina uutta rikkoutuneen tai vioittuneen tilalle. Minulla on varaa eikä tarvitse siis köyhäillä.
Samalla tavalla olen koittanut toimia, vaikka varaa ei aina tuntuisi olevankaan. Eipä tarvitse korjata samaa kohdetta uudelleen seuraavaan 20 vuoteen.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Niinpä. Säästö tulee pitkässä juoksussa. Joten nämä ns budjettiratkaisut sopii silloin kun on autoa joko myymässä tai katsastamassa em varten.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

motonetissa:
jarrukengät 13,29e
asennussarja 4,50e

ihan äkkiä kattomalla siellä edes ole noita takajarrusylintereitä, kyllä kannatti :D siitä tosiaan ei ole takuita mun käytössä, että kuinka kauan auto on enää käytössä, eli ei kannata hirveesti uutta laittaa. Nyt kun on vielä toi arveluttava tilanne tuon venttiilihomman suhteenkin. Nyt kuitenkin säästän jarrunesteen kulutuksessa, verrattuna siihen että en olisi korjannut ollenkaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

eiköhän se sylinteri ole tämä, vaikka tossa otsikossa "hämäävästi" puhutaan tosta /tiivistesarjasta:

JARRUSYLINTERIT/TIIVISTESARJAT LADA SAMARA
Hinta / 1 kpl
Samara Ø20,64 Sylinteri. . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-4043 7.40

käsitykseni mukaan tarkoittaa "täydellistä sylinteriä mäntineen ja kumeineen". Pelkkiä kumeja noihin ei varmaan edes Suomessa myydä. :roll:

Kaiken kaikkiaan Jussille täytyy nostaa hattua - "Oikea Ladamies" korjaa itse autonsa, yleensä halvalla ja valitsemallaan metodilla. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin