Nappi startti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Nappi startti

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

osaisko joku sanoo et miten noo piuhat menee ja et mistä sais tarpeeksi kestävän virta katkasijan?
(<-- tulee tohon) tarkotus ois tehä alumiinista levy tuhkakupin paikalle mihin ne tulee.
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Tarpeeksi virtaa kestävän katkaisijan päävirralle löysin itse HongKong tavaratalosta. Sellainen pieni kokometallinen kytkin minkä paketissa luki HEAVY DUTY. Starttinapinkin löysin sieltä, silloin ostin sellaisen pienen nyt oikein virallisen starttinapin nykyiseen Corollaani. Johdoista en enää muista, sen verta on aikaa kun Ladaan on tullut tehtyä nappistartti eikä ole enää pitkään aikaan ollut sitäkään Ladaa että voisi edes katsoa.

Jos kunnon päävirtakatkaisijan haluaa niin osta sellainen jota käytetään Jokkis-autoissakin, punainen iso nuppi. Noita saa jostain netistä tilattua. Tais maksaa jotain 20€->. Tuollainen Honkkarikatkaisin oli noin 5€.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jos siellä on starttirele paikoillaan, niin eipä se kovin kummosta nappia tarvitse.Virta vain parikymmentä milliampeeria!?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

ei sieltä napin kautta tosiaan mene ilman relettäkään kauhiasti virtaa, silä kyseesä on startin heräte virta eikä pää virta.. Tavis rele ja mikä tahansa nappi riittää!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

Toveri Sladimir kirjoitti:Jos siellä on starttirele paikoillaan, niin eipä se kovin kummosta nappia tarvitse.Virta vain parikymmentä milliampeeria!?

OSmo kirjoitti:ei sieltä napin kautta tosiaan mene ilman relettäkään kauhiasti virtaa, silä kyseesä on startin heräte virta eikä pää virta.. Tavis rele ja mikä tahansa nappi riittää!
joo kiitos tiedoista!
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

osaisko joku viel sanoo et miten noo piuhat mennöö?
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Ota startin herätä johto irti ja varmista ettei se ota maahan kiinni. Tämän jälkeen otat ratin alasuojamuovin irti, näät virtalukon pohjassa kiinni olevan liittimen. Sitten katsot esim. valokynällä, että mihin johtoon tulee virta vain startatessa. Irroitat kyseisen johdon liittimestä ja liität sen uuden nappulasi toiseen jalkaan. Sitten katsot sen valokynäsi/yleismittarin kanssa, että mihin johtoon tulee katkeava virta siinä virtalukonpohjan liittimessä. Kun löydät äsken mainitun johtimen, niin ryöstät sieltä parhaaksi katsomallasi tavalla sähkön nappulasi toista liitin jalkaa varten. Sitten eristät ammattimaisesti kaikki litoksesi ja niputat johdot. Kinnität ratin alasuojamuovin takaisin paikoilleen ja muistat kiinnittää startin heräte johdon paikoilleen, minkä irroitit tehtävän alussa. Käännät avaimesta virrat päälle, painat hienoa nappulaasi ja odotat pelon sekaisin tuntein savua. Jos savua ei näkynyt ja autosi käynnistyi hienosti, onnistuit tehtävässä suorastaan loistavasti! Sitten vain leveä hymy ja kaupungille naisia bongailemaan! :D
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

no mitä järkee laittaa nappi startti jos joutuu laittaa avaimet virtalukkoon :D
miten muuten saa rattilukon rikki ?
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..

Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..

Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
ok kiitos informaatiosta
vois olla aika helmi kauhee rivi päävirtä kytkimiä koelaudassa jos jaksais vaa. en tiiä hyvin toi virtalukkokin passaa :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Niin ja ohjauslukkohan taitaa olla pakollinen varuste eli pitää olla kunnossa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

larssi21074 kirjoitti:Niin ja ohjauslukkohan taitaa olla pakollinen varuste eli pitää olla kunnossa.
eipä pellolla :wink:
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

'aatee' kirjoitti:no mitä järkee laittaa nappi startti jos joutuu laittaa avaimet virtalukkoon :D
miten muuten saa rattilukon rikki ?
ei rattilukkoa rikkoa tartte ku se poistuu ku ottaa virtalukon irti :idea: ja se on helppo irroittaa: virtalukko nolla asentoon (avain tällöin vaakatasossa) ja sitten kaksi pientä ruuvia virtalukon alapuolelta irti sitten painat virtalukon alta sitä sellaista klipsiä ja vedän pois sen virtalukon. helppoa eikö
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

LADA-POWER! kirjoitti:
OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?
vähän meinasinkin että yhdellä kytkimellä, eli onnistuu.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Vastaa Viestiin