
4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa
Voi woihan wanha wihtahousu joulu. Auto on muuten valmis mutta perästä puuttuu vielä tuo takakansi, eikä mikissä ole kaasua ja sitä ei saa ainakaan ennen tiistaita mistään. Kaasulla vois tietysti kokeilla juottaa mutta messinki juotettakin on vain puolikas langanpätkä joten ei piisaa. 

Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Nyt on tullut pariina päivänä käytyä töissä ladalla. R0akenteli turbo ruuvin, kun rupes tuntumaan 1bar liian pieneltä nyt 1.4bar ja rupeaa jo voimaa löytymään. Vielä pitäis hieman lisätä mutta olkoo nyt kesään asti pikku paineilla kun ei pitoa löydy nytkään. Ahtoputkisto pitäis rakentaa uusiksi kun tuo väliaikainen on vähän pientä, samalla sitten vaihdan vakio muotoisen 2105 konepellin eli pääsee tuosta kaasarista muistona olevasta korokkeesta eroon.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
tuota noin täs nyt tulee kaiken näkösiä kysymyksiä... nii juttua kun luin niin vakio kanteen ei tarvii hitsailla lisää tiiviste pintaa jos on vapari käytös..? ku ideana on ollu muhimassa liikenne ladaan 4-pisteruisku ja peltipakosarja ja sit kantta vähä parantelis.. hiois röpelöt pois ja oikasis sen yms. pientä.. auto on 1500s -91 ei katalysator.. eli mitä pitäis huomioida ton rekentelus??
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Juu vakiokanteen jää vielä 1mm leveydeltä tiivistepintaa suuttimien kohtaankin joten luulisi pitävän vaparissa hyvin liimattuna. Jos megasquirtillaruiskuttaa niin ei siinä kovin suuria ihmettelyjä tarvitse suutimet kannattaa hommata korkeaohmiset eli yli 10ohmia, ja jos ei tarvetta ole yli 300cc/min suuttimiin niin ei kannata suuremia käyttää. Mulla on 417cc/min suuttimet ja alkaa joutokäynnillä megan säätötarkkuus loppua.
Niin ja pensan saanti kannattaa varmistaa keräily säiliöllä. Toinen pumppu puskee tankista keräily säiliöön ja siitä varsinainen pumppu koneelle, koneelta taas takaisin keräily säiliöön ja sen ylä osasta paluu tankkiin näin pää pumppu ei imaise ilmaa vaikka kuinka tankissa pensa hölskyisi.

Niin ja pensan saanti kannattaa varmistaa keräily säiliöllä. Toinen pumppu puskee tankista keräily säiliöön ja siitä varsinainen pumppu koneelle, koneelta taas takaisin keräily säiliöön ja sen ylä osasta paluu tankkiin näin pää pumppu ei imaise ilmaa vaikka kuinka tankissa pensa hölskyisi.

Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kyllähän se on näin että mitä enemmän tehoa ni se perä kestää paremmin.. koska joku vakio lada joutuu oikeen väänättämään sitä perää koska ei ole tehoa.RussianTUNER kirjoitti:nää ladojen perät ei vissiin oo mitää kestävimpiä mahdollisia? mulla meni peltovehkeestä 1,5vuoden ajon jälkeen perä ku repisin asvaltilla.. mut joskus oon juttuu kuullu et Ladan perii oltais käytetty ralli Starleteissa, pitääkö paikkansa?
Eipä tuosta kopasta hienoa enää saa, ruoste ja se kaato on tehny tehtäänsä. Eli jos hyvä kuntoinen kori vm86 tai vanhempi tulee vastaan niin saattaa tekniikka vaihtaa autoa, mutta ei ihan lähi tulevaisuudessa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Eihän tuon saaminen toiseen koppaan ole kuin muutoskatsastus tehotodistuksen kera, ei pitkään tartte läppäriä naputella kun tehot on alle 100 heppaa. Tarvittaessa voi pistää vaikka koelautaan lkollisen katkaisijan josta saa rata säädöt avainta kääntämällä 
Ja jostarkkoja ollaan niin ei tuon kopan luvat sen kummempaa muutos työtä mahdollista laillisesti, tuollaista erikois mallia kun ei saa mitenkään virittää. Tuo teho rajattomuus harhakäsitys johtuu pitkälti siitä että, rekisteri otteeseen ei ole merkitty juuri mitenkään millä osilla se on alunperin tehty joten muutoksia on virkamiesten vaikea todistaa, mutta laillisia muutokset ei silti ole.

Ja jostarkkoja ollaan niin ei tuon kopan luvat sen kummempaa muutos työtä mahdollista laillisesti, tuollaista erikois mallia kun ei saa mitenkään virittää. Tuo teho rajattomuus harhakäsitys johtuu pitkälti siitä että, rekisteri otteeseen ei ole merkitty juuri mitenkään millä osilla se on alunperin tehty joten muutoksia on virkamiesten vaikea todistaa, mutta laillisia muutokset ei silti ole.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
No nyt on parina päivänä säädeltyä ruiskua ratapäiviä ajatellen, eli alakierroksille seos reippaasti rikkaammalle syötön katkaisu pois ja sytkää kokoalueelta 2 astetta myöhäisemmälle että kestää kuumanakin nakuttamata. Myös kiehuminen on estetty lisäämällä paine korkin alle kasa rikkoja joten pitäis kestää liki 140 astetta kiehumatta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
No tuo alhaalla seoksia rikastettiin matkaajo säätöihin nähden eli siis vieläkin on lambda hieman yli 1 jos on alipainetta imusarjassa ja 0 paineilla on lambda 1 ja sitten paineilla rikkaalla. Moottori jarrutuksessa sitten menee tosi rikkaalle, ja nämä säädöt vain turbonlämpöjen laskemiseksi (meinaa katusäädöissä hehkua)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Nyt rupes sitten megasquirtti häröilemään, aluksi pätki ahtojen noustessa 2bar tienoille. sitten rupesi sammuilemaan ahtojen noustessa 2bar lähistölle, käynistyi kun heti kun käytti virrat pois ja takaisin. Lopuksi sotki megan softan onneksi oli läppäri mukana niin sai ajettua ne uudellee, tämän jälkeen jo luulin että rupes toimimaan kun nykimiset jäi pois mutta sammuihan se jo melko pian. Lopuksi rupesi oireilemaan jo 1bar paineillakin. Syksyllä se teki samaa ja silloin jänniteregun vaihto auttoi, ilmeisesti tuo bosch 0 281 002 576 map/imulämpöanturi on suurempi virran kuluttaja ku megan alkuperäinen ja tuhoaa regun, teoriaa tukis sekin kun alipaineilla kyllä toimii mutta ahdoilla ei kierrokset ja kaasun asentotieto ei ainakaan vaikuta (kokeiltu ilman kaasupotikkaa ja isoilla kierroksilla ilman ahtoa).
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Ruisku korjattu, nyt ihmetyttää tehopula joka on vaivannu koko kevään. Olen kuvitellu että se vaan tuntuu laiskalta hiluxin jälkeen, muttaei pääse ohi vakio dohc civikistä, joka nyt tietysti on kevyempi korinen mutta silti molemmissa 1.6 konen ja mulla 2bar enemmän ahtoa. Pitää varmaan ottaa venakoppa auki ja kääntää nokkaa aikaisemmalle, jos se herätäis turbon alempaa ja sais edes alas lisää vääntöä. Toisaalta vääntöä kyllä tunuu olevan koska sintteri luiskahtaa välillä kesken kiihdytyksen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa