Starttiongelmia
Starttiongelmia
Elikkä multa meni tosta kuvan ladasta ensin solenoidi startista. Vaihdoin uuden eikä startannu silläkään ku noin joka viides kerta. Eli startti pyörähti joka kerta mutta ei pyöräyttänyt vauhtipyörää, kun ilmeisesti tökkäsi kuluneen hammastuksen laitaan.
Aloin tutkiin autoa tarkemmin ja huomasin että startti oli syönyt vauhtipyörän hammastuksen laidasta noin pari milliä pois. Startin hampaat näyttivät erittäin hyviltä.
Eli mitä tehdä. Ei ois opiskelijabudjetilla hirveesti vara laittaa uusia osia, mutta voiko esim. pelkän hammaskehän vaihtaa vauhtipyörään vai meneekö koko vauhtipyörä uusiksi??
Jos vaihdan koko vauhtipyörän, niin miten saan helpoiten edellisen irti ja uuden tilalle kotikonstein montun päällä?
Kiitos jo etukäteen.
Aloin tutkiin autoa tarkemmin ja huomasin että startti oli syönyt vauhtipyörän hammastuksen laidasta noin pari milliä pois. Startin hampaat näyttivät erittäin hyviltä.
Eli mitä tehdä. Ei ois opiskelijabudjetilla hirveesti vara laittaa uusia osia, mutta voiko esim. pelkän hammaskehän vaihtaa vauhtipyörään vai meneekö koko vauhtipyörä uusiksi??
Jos vaihdan koko vauhtipyörän, niin miten saan helpoiten edellisen irti ja uuden tilalle kotikonstein montun päällä?
Kiitos jo etukäteen.
Ei siinä vauhtipyörän vaihdossa mitään erikoisuuksia ole.. Vaihdekeppi pois, kardaani pois, maajohto laatikon kyljestä irti, kytkin sylkky irti, laatikko kannakkeistaan ja moottorista irti, kytkin pois. Näiden jälkeen saatkin jo vauhtipyörän pois. En tiedä onko hammaskehä vaihdettavissa, mutta jos on, niin lämmität hammaskehän kuumaksi pillillä ja naputtelet sen irti vauhtipyörästä. Uusi hammaskehä täytyy myös lämmittää hehkuvaksi, jonka jälkeen se menee paikalleen ilman hampaiden kiristelyä! Joa vaihdat koko vauhtipyörän, niin vanhan pois otettuasi laitat uuden paikoilleen. Pultit piukkaan ja loppujen hilujen kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Sitten kannattaa tarkastaa samalla kun startti on irti,että onko se oikeanlainen.Jos vaikka käynnistysratas tulee liian vähän ulos niin vauhtipyörän hampaat on silloin rasituksella ja nehän sitten kuluu nopeasti.
Ei kait ne oikein muuten kulu noin,paitsi jos sitten on materiaalivika.
Mulla kuitenkin 164t ajettu ja hyvät hampaat vielä.
Ei kait ne oikein muuten kulu noin,paitsi jos sitten on materiaalivika.
Mulla kuitenkin 164t ajettu ja hyvät hampaat vielä.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Mulla nykyisin Volvo 340 vm.-88, 1,7 koneella. Sama ongelma. Startti vaihdettiin uuteen ja piti ylimääräistä ääntä startatessa. Sanoi asentaja, että hammaskehällä on kulumia ja arveli, ettei uusi pelaa ongelmitta. Näinhän siinä kävi. Onkohan kuinkakin kalliit osat, elikkäs se hammaskehä vai joutuuko vaihtamaan koko vauhtipyörän. Onko muuten vauhtipyörässä hammaskehä mukana. Itte en paljon muuta osaaja ymmärrä kuin tankata ja öljyt vaihtaa. Niin ja ajaa. Autolla ajettu vain 127.000 kilometriä.
Täyty kysyä tällä palstalla, kun tuolla vulva puolella ei oikein vastaukset lentele.
t. ex-ladisti
Täyty kysyä tällä palstalla, kun tuolla vulva puolella ei oikein vastaukset lentele.
t. ex-ladisti
Sain tossa sitten sen vauhtipyörän vaihdettua. Oli hieman ongelmia muutaman vaihdelaatikon pultin kans mutta muuten kohtuu helppo homma.
Nyt sitten asiaan:
Eli ei auttanu tuo vauhtipyöränkään vaihto siihen starttiongelmaan. Heti kun sain vauhtipyörän vaihdettua lähti startista hyvin käyntiin. Kokeilin noin kymmenen kertaa. Ei ongelmia. Illalla yritin uudelleen ja ei käyntiin. Startti pyörähtää ja pentex toimii ilmeisesti oikeen, ainakin toimi kun startti oli irti ja kokeilin sitä. Starttasin aika monesti, välillä pyöräytti vauhtipyörää oin puoli sekuntia ja sitten startti hyppää pois päältä. Vaihdoin siis uuden solenoidinkin, et se toimii.
Mikä voi olla vikana???
Pitääkö vaihtaa koko startti? Voiko vika olla startin johdoissa tai releessä???
Auttakaa.... Alkaa jo meneen hermot....
Nyt sitten asiaan:
Eli ei auttanu tuo vauhtipyöränkään vaihto siihen starttiongelmaan. Heti kun sain vauhtipyörän vaihdettua lähti startista hyvin käyntiin. Kokeilin noin kymmenen kertaa. Ei ongelmia. Illalla yritin uudelleen ja ei käyntiin. Startti pyörähtää ja pentex toimii ilmeisesti oikeen, ainakin toimi kun startti oli irti ja kokeilin sitä. Starttasin aika monesti, välillä pyöräytti vauhtipyörää oin puoli sekuntia ja sitten startti hyppää pois päältä. Vaihdoin siis uuden solenoidinkin, et se toimii.
Mikä voi olla vikana???
Pitääkö vaihtaa koko startti? Voiko vika olla startin johdoissa tai releessä???
Auttakaa.... Alkaa jo meneen hermot....