Ei o tainnu kovin moni saada Nivalla sitä tehtaan lupaamaa huippunopeutta
Tehdas ilmottaa sen 3400RPM vaantöhuipun mut mikä on sit todellisuus vanhalla koneella??
Tohon vääntöhuippuun vaikuttaa just nokan ajoitus ja koneen hengitys.
Pakoputki vähän isommaks, nokan ajotus aikasemmalle ja ilmanputsarin torvi vähän isommaks, noilla mä oon saanu vääntöhuippua pudotettua n. 1000RPM alemmas tehtaan arvoista. Vieläkin sais vähän alavääntöö parannettua kun pidentäis imusarjaa, vaihtais vapaammin virtaavan ilmanputsarin ja ohjais kylmää ilmaa sille keulalta mut ei tollasessa maasturissa oikein viitti niin kauheesti hipostella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)