Uskotko vai kuulutko muutenvaan.

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kirkkoon kuulun, olen aina kuulunut, ei siitä mitään haittaa ole jos ei juuri hyötyäkään. en noudata ainakaan tarkoituksellisesti mitään raamatun oppeja. kirkot on hienoja, mutta oikeastaan kirkonmessut on aika ahistavia, mutta ehkä se johtuu siitä että olen niin syntinen... :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
aon

Re: Uskotko vai kuulutko muutenvaan.

Viesti Kirjoittaja aon »

jta kirjoitti:Mikäli sulla on todistus tallessa siitä eroamisesta niin kävelet sen kans verovirastoon. Ei tarvii sen jälkiin kirkollisveroja maksaa.
Hm, mä saan kyllä tästä sellaisen käsityksen, että ei auta:
eroakirkosta.fi kirjoitti: Jos kuulut vuoden ensimmäinen päivä kirkkoon, maksat kirkollisveroa koko vuodelta. Vastaavasti ellet ole kirkon jäsen tammikuun ensimmäisenä päivänä, vapaudut koko vuoden veroista.

Aikaisemmin on ilmennyt jonkin verran ongelmia, ja kirkollisveroa on vahingossa peritty myös kirkosta eronneilta. Varmuuden vuoksi on syytä tarkistaa verokortti, ja tarvittaessa käydä verotoimistossa korjaamassa asia.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Piispa Huovisen saarnaa olin tänään Kallion kirkossa kuulemassa kun vaimo vihittiin tai kastettiin diakonissaksi ja parisuhteen myötä muutenkin olen tihenevästi kirkossa käynyt. Erityistä uskoa en koe harrastavani mutta kirkkoon olen aina kuulunut ja en näe mitään syytä erota vaikka tänäänkin muutamaan otteeseen lautapenkillä torkahtelin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuulun kyllä, riparia en käynyt kun ei napannut pätkääkään. Enkä muutenkaan näe mitään ideaa koko touhussa. Varmana joskus tulee ero koko kirkosta. Onneksi eivät pääse ryöväämään kirkollisveroa persaukisen olemattomista rahoista :twisted:

Lada on jumalani ja siihen uskon, se on jämpti :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
far angst

Viesti Kirjoittaja far angst »

'
En kuulu, en usko.´ Kuitenkin; kukin uskollaan autuaaksi.
.
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tuleehan sitä evlut osastolle kuuluttua... Tosin mä mitään riparia käynny......., ja muutenkin, kun emäntäkään ei kuulu kirkkoon oon ajatellu itekin erota jo taloudellisista syistä ja hittojako minkään uskomiseen kirkkoa tarvitaan.... :shock:
OSmo

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Mielestäni suomen nykyinen kirkko ei liity enää mitenkään kristinuskoon. Se on vain iso tekopyhä järjestelmä, joka vie ihmisten rahat. Suurin osa nyky-papeistakaan ei enää ole pappi kutsumuksen vaan työpaikan takia. Minun ei ainakaan tarvitse istua sunnuntai aamua kirkossa esittämässä parempaa ihmistä. Minä pystyn uskomaan ilman, että esittelen uskoani muille. Kuulun silti kirkkoon.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
jamppa110

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

mitää en usko ennenku nään :D
mut kaippa kirkkoo kuulutaa ku se pappi niin tiuhaa meillä on ravannu mukuloita kastelemassa :shock:
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

En ole koskaan uskonut ja kirkosta erosin pari vuotta sitten.
Harmittaa vaan, etten eronnut aikaisemmin :?

Jokainen saa uskoa mihin tykkää, mutta sitä muille tuputtavat voisi polkea suohon. hitsit todella paljon krapulassa herätä jonkin jehovan ovikellon soittoon sunnuntai aamuna.... Siinä on väkivaltarikos lähellä :?

...mun mittarissa kirkollisvero on yhtä hyödyllinen kuin TV-lupamaksu.
Ladisti

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

En kuulu, mutta siihen "firmaan" pääsee vaikka kuolinvuoteellaan, jos siltä tuntuu.

-ex-ladisti-
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Muutenvaan roikutaan mukana.. On kastettu ja ripari käyty ja sillee, mut ei kiinnosta. Kait sitä vois erota.
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kastettu on mutta rippikoulua en elo käynnyt ja kirkosta erosin kun täytyin 15v
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
maitomiäs

Viesti Kirjoittaja maitomiäs »

kastettu omaa tahtoa vastaan. ei riparia. en kuulu. hävetkää uskovaiset.
maurichia

Viesti Kirjoittaja maurichia »

ite en usko mutta kai se on ripari silti käytävä kun siitä saa rahaa :P
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
ilkkaturunen

Viesti Kirjoittaja ilkkaturunen »

Kyllä, olen kristitty. Jäi vaan epäselväksi Maitomiehen kommentista MITÄ MINUN PITÄISI HÄVETÄ :?: sitäkö ettei Maitomiäs kuulu kirkkoon vai sitä kun ei ole rippikoulua käynyt :?:
Vastaa Viestiin