Rallilada
-
-
Kyllähän nyt osaava jokkisvelho loihtii tolla1150 eskolla ihan kelvollisen kyläkisa kilpurin,eri juttu sitten nää SM tason kilpurit.ladaracing pori kirjoitti:Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut![]()
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...
Empä kyllä pida tota rallitouhuakaan niin halpana jos sitä autoa ihan tosissaan rakennetaan ja sitten kartturin suusta kuuluu se legendaarinen oho eiku!
Tai tietty saahan siitä pienen pesämunan uutta autoa varten,kun myy ne kaikki paskaksi menneet sikamaisen kalliit racing osat vaikkapa kuusakoskelle.

Eikä tietty kukaan aja mitään jokkista minkään rikastumisen toivossa,ja kaikki harrastaminen maksaa.
Se ei skulaa joka skagaa
Kyllä se jokkis autonkin kone kestää ajaa. Liigassa ajoin lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä 6 lähtöä ja huonoimmillaan olin 3 yks lähtö noin 4 kilometriä. Sieltä auto meni kaupaks ja sen jälkeen ajettu ilman remonttia nuorten sm neljä lähtöö ja naisten sm kisoissa 6 lähtöö eikä vieläkeen hajoomisen merkkiä. Koneen rakentaminen makso noin 700 ekua

Onko ladaracingilla tietoo mitä toi sytkän ennakko pitää olla, kun ei oleladaracing pori kirjoitti:Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut![]()
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...
alipaine käytössä. Olen koittanut normaali ennakkoa 8 ast. mutta sitten
katoo tehot yläkierroksilla. Siellä on nyt ennakkoa ainakin 20 ast. tehot
häviää sitten alakierrosilla, vai onko noita virikoneita tarkotettukaan
toimiin alakierroksilla.

Tässä taas katoaa ajatus siitä mikä on "Virikone" ja mikä ei?Kovat äänet,peltisarja,tuplakaasarit ja joku rajuksi kehuttu nokka ei tee vielä ankaraa moottoria.sytyn säätäminen juuri tiettyyn koneeseen netissä on pirun vaikeaa.Koti konstein auttaa aika useasti ajotus lampun lisäksi useita kertoja kiihdytetty sama matka kelloa vastaan,ei nollasta sataan vaan samalta kierrosluvulta tiettyyn maali pisteeseen.toki pitää muistaa perus sääntö jota ei kannata ottaa liian vakavasti,silloin kun nakuttaa niin siitä 2astetta takaisin päin ja siinä sytty hyvä!! 

Loud&Fast
-
[quote="nitro"][quote="ladaracing pori"]Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut
[/quote]
Onko ladaracingilla tietoo mitä toi sytkän ennakko pitää olla, kun ei ole
toimiin alakierroksilla.
[/quote]
Pistin yv:llä sulle tuon tiedon
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut

Onko ladaracingilla tietoo mitä toi sytkän ennakko pitää olla, kun ei ole
toimiin alakierroksilla.

Pistin yv:llä sulle tuon tiedon
Joopa joo.... Ei pitäis yleistää, mut kyllä noi roskapönttö luokan hommat on vähän noita höpöhöpö touhuja.... Sivusta monia vuosia seuranneena mm. erään suht tuoreen SM-hopeamitalistin kalustoa, voin sanoa että suurin osa noista jokkis moottoreista ei ole nähnykkään kilpa-auton konetta... Rallimoottoreilla ajetaan sentään useampi kisa jossa ek:ta on jopa yli 70km ja siirtymät päälle joita on parhaillaan ollu jopa 200km ja tietty testaamista lisäks, joten monikohan jokkis kyhäelmä tulee saman matkan perässä... Vain pieni prosentti on niitä rahalla tehtyjä pelejä joita jemmataan liiga finaaliin asti....lärssön kirjoitti:Kyllä se jokkis autonkin kone kestää ajaa. Liigassa ajoin lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä 6 lähtöä ja huonoimmillaan olin 3 yks lähtö noin 4 kilometriä. Sieltä auto meni kaupaks ja sen jälkeen ajettu ilman remonttia nuorten sm neljä lähtöö ja naisten sm kisoissa 6 lähtöö eikä vieläkeen hajoomisen merkkiä. Koneen rakentaminen makso noin 700 ekua![]()
Pikku pointti, rallissa otetaan vanhanaikaisista työntötanko moottoreista jo yli 200hv tehoja.... (Starlet 5k)...

Ei voi kyllä kun ihailla noita 5k moottoreita,onneksi on saanut itse ajaa ja omistaa ko.moottorilla olevan f-ryhmän starletin,voi pojat että oli hyvä peli!tollaset jokkis miesten huippu moottorit on yleensä mitä olen nähnyt/kuullut sellasia max.muutaman lähdön koneita ja sitte tunnit täynnä ja savu valtava.minun mielestä ralli moottoria ei voi koskaan verrata jokkis koneseen.
Loud&Fast
hyvästä neuvomis topicista menikin sitten turhanpäiväiseen väittellyyn..
Tämä on sinänsä harmi koska itsestä oli mielenkiintoisia neuvoja ja ennen kaikkea hyödyllisiä!
Ja vaikka otsikko onkin rallilada niin minusta voisi kirjoitella neuvoja autourheiluun liittyen eikä supistaa aihetta... kumminkin samasta autosta kyse ja muistin virkistämiseksi autohan oli LADA 

1300 ladan kone, 40 weberit, peltisatsi, B-ryhmä kansi+ muuta, 140 hp =J-Tech kirjoitti:Tässä taas katoaa ajatus siitä mikä on "Virikone" ja mikä ei?Kovat äänet,peltisarja,tuplakaasarit ja joku rajuksi kehuttu nokka ei tee vielä ankaraa moottoria.sytyn säätäminen juuri tiettyyn koneeseen netissä on pirun vaikeaa.Koti konstein auttaa aika useasti ajotus lampun lisäksi useita kertoja kiihdytetty sama matka kelloa vastaan,ei nollasta sataan vaan samalta kierrosluvulta tiettyyn maali pisteeseen.toki pitää muistaa perus sääntö jota ei kannata ottaa liian vakavasti,silloin kun nakuttaa niin siitä 2astetta takaisin päin ja siinä sytty hyvä!!
VIRIKONE, 1500 lohko.

Viimeksi muokannut nitro, 23.9.2006 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.