Kimmo86 kirjoitti:Täysiä No en tiiä ku en oo vielä kokeillu, muuten ku että kolmosella ottaa helposti 120 lasiin. Ainakin vielä tuossa vauhdissa oli vakaata menoa, johtuneeko kaasuiskareista
Perkeleesti äijä kehtaa kepittää Mulla ei kyllä oo kanttia vetää noin pitkälle kun tuo kone on mitä on, kuulostaa että se tulis hyttiin justiinsa kun on edes satku lasissa kolmosella
Eikös joku täältäkin ollut vetäny 140 mittariin kolmosella...voi helvetti
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tulipa kokeiltua Sepen liikkuvuutta kun ajoin yöllä Haminasta kotiin. Mittarin mukaan mentiin tasaisella 165 km/h, todellinen vauhti vajaa 10 km/h vähemmän. Vielä pystyi jopa radiota kuuntelemaan eli ei ollut meteli kabiinissa hirmuinen. Meno oli myös vakaata, johtuen varmaankin uudehkoista kaasuiskareista.
Lemmellä olen muistaakseni saanut tasaisella suht tarkan mittarin mukaan kulkemaan n. 140 km/h, eikä tälläkään ajo ollut kovin kiikkerää. Melu kyllä oli melkoinen.
1300S kerran ohittaessa mittari kävi jossain 165 (virhe ~15), en tiedä olisiko kiihtynyt vielä kun löysäsin kaasua kun pääsin mersun eteen (kummasti muuten kiihtyi rintteri).
Myöhemmin taas ajoin tyhjällä suoralla kaasu pohjassa eikä yli 160 sitten millään. Olisiko ohittaessa riittänyt paremmin soppa, kun tuli taas vedettyä ensin kolmosella loppuun ja sitten vaihdoin suunnilleen kaasua nostamatta...?
Nappiskombilla (1200) ajoin toissasyksynä useamman kilometrin kaasu pohjassa eikä se yli 150 (virhe ~10) ottanut tauluun millään opilla.
Nyt muistu mieleen et vanha omistaja oli vedettäny kolmosella 130 tolla mun Ladalla. Mittari kusee noin 10km/h. Itte oon ajanu tossa Garpintiellä (meiltä 200metrii tietä mummulan peltoon ) joku 80km/h kakkosella eli noin 70km/h.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Tänään koitin ottaa vähän huippuja, 3 henkeä+jonkun verran kamaa kyydissä, noin 145 sai pidettyä mittariin tasaisella lasissa, loivassa ylämäessä kyllä laski jo alle 140.
Aika tuskasta menoa oli kyllä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
no veljen 1200s kulki motarilla 147 tasasella mittarin mukaan ja ei se varmaa paljoo kusennu mittari ku ajettii 120 mittarin mukaa ja muutki ajo sitä vauhtii et varmaa melkee oikeinnäytti...
Pitihän sitä taas kokeilla, kakkosella melkein 80 mittariin, ihan suht nätisti veti, mutta kulku ei kyllä parane liikoja tuosta 65 eteenpäin vaikka ei mennä edes huipputehon kierroksilla. Ihan turhaa hommaa kyl nämä huippujen hakemiset, nyt saa riittää
Meteli oli kyllä infernaalinen
Mittarista loppuu lukemat 160 jälkeen, neula törmää tappiin jossain ehkä 170 - 180 kohdalla ja kierrokset jatkavat nousua silti. Tarpeeksi tuolle alustalle, etupää vetelee melkoisesti ja on aivan liian löysä.
Toista se oli ennen 1200 moottorilla, jos sen 140 sai lasiin niin oli säädöt kohdallaan..
Joo kulkeehan se lada kovaa... Eilen tuli mentyä kouvolaa kohden 160 alamäkeen ja sitte tasasella vielä jatkoi kiihtymistä... Eli 165 mittarin mukaan...
Ja toissa talvena tuli pellolla olleella jääradalla suditettua muttari pohjaan... Että kyllä välitykset 5-lovisessa ritttää vaikka mihin...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Tuplalamppusella en ole koskaan ajanu 120 kovempaa... Punanen viisyliyliysi kulkee aika kovaa, mittarin tappiin ja vieläkinon varaa. Katotaan kun san 5 vaihteisen askin ja sisäänajot ajettua
Tänään päätin koittaa huippuja kun olin yksinäni liikkeellä, viisarinleveyden verran yli 150 tasaisella, eli mittarivirheen huomioiden juuri ja juuri 140 todellista...siinä on tappi, koska yhtään ei enää kiihtynyt vaikka piti lusikkaa lattiassa aika pitkään. Meteliä oli yllättävän vähän, mutta voi prkl miten eturenkaat ravistivat vaikka ovat uudet ja tasapainotettu, rattia piti puristaa rystyset valkoisina ja yrittää samalla taistella sivutuulen kovia puuskia vastaan...pelottavaa kyytiä
Eli Ladalla ei saa vahingossa korttia pois moottoritiellä, tiukkaa tekee myös satasen alueella
Itse en ole vieläkään kokeillut mitä tuo kulkee, mutta kerran sahasin 150:n asti ja olis menny siitä vielä ylikin Sitten piti hiljentää kun joku nissani tuli perällä edellä kohti kovaa vauhtia