Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kisoihin
Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kisoihin
Eli omassa on nyt 5 vaihteinen ja olen miettinyt olisiko jotain merkittävää eroa jos vaihtaisin 4 vaihteiseen? Tietysti yksi vaihde vähemmän mutta sitä ei tossa touhussa tarttekkaan. Eli olisiko välityksissä niin paljoa eroa että kannattaisi vaihtaa!?
Samalla kysyisin että onko normaalia että heittää vaihteen pois? Kyse ei ole tilanteesta jossa ylitetään vaihteelle asetettu max nopeusraja lähinnä röykyissä ilmenee tätä! Tietysti voiko sanoa normaaliksi ajoksi mutta toisessa ladassa ei ole tätä tehnyt!!
Samalla kysyisin että onko normaalia että heittää vaihteen pois? Kyse ei ole tilanteesta jossa ylitetään vaihteelle asetettu max nopeusraja lähinnä röykyissä ilmenee tätä! Tietysti voiko sanoa normaaliksi ajoksi mutta toisessa ladassa ei ole tätä tehnyt!!
Lada infoa nopeasti selasin niin 2106 laatikko vaikuttais parhaimmalta, eli siis nelonenhan on kaikissa suora mutta 2106 laatikossa on muut nopeampia eli siis pykälät lähempänä toisiaan. Kanttilamppuisis on on kaikissa muissa samat välitykset riippumatta vaihteiden määrästä lukuun ottamatta 1200s mallia jossa siis 2101 loota. 2106 lootaa ei taas ilmeisesti ole kuin tuplapyöreälamppuisessa 1600 mallissa ja nivassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
Re: Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kiso
Onkos sulla vakiot koneen ja v.laatikon kiinnityskorvat,tai paremminkin niitten kumit?Esto_r kirjoitti:
Ladassa on aikasta pieni reikä vaihdekepille siinä kardaanitunnelissa ja se kone/v.laatikko paketti heiluu aika paljon niillä vakiokummeilla röykytyksessä ja hylkii pykäliä kun (keppi ottaa kiinni reijän reunoihin

Se ei skulaa joka skagaa
Onkos sulla vakiot koneen ja v.laatikon kiinnityskorvat,tai paremminkin niitten kumit?
Ladassa on aikasta pieni reikä vaihdekepille siinä kardaanitunnelissa ja se kone/v.laatikko paketti heiluu aika paljon niillä vakiokummeilla röykytyksessä ja hylkii pykäliä kun (keppi ottaa kiinni reijän reunoihin Laughing )
No tolla on ajettu aikasemminki ni oli ottanu just siihe koppaa kiinni ja moottorin kumit iha sökönä... Tais ollu öljypohja hakannu siihe etupalkkiiki... ja vaihekepin luona oli hakannu tunnelii!
Nyt on moottorinkumit nivasta (uudet) mutta tuntuu että ne olis aika löysät! voin tietysti kuvitella. Vaihelaatikon kumi on vanha vakio.

Riippuu perästä ja siitä millanen kone sulla on että paljonko kiertää veto päällä ja paljonko on voimaa.
Ittellä on lähes kaikissa jokkis ladoissani välitetty 4 vaihteinen loota, yleensä pikkasen pidennetty ykkönen oma kakkonen ja tiputettu yläpää, farmarin perällä.
niin ja on mulla yhes jokkis ladas kyl läpivälitetty 5 vaihteinen suorakytkentä loota 5.3 perällä. On aika kiva ajaa.
Mut jos meinaat iha normaali laatikolla ajella niin suosittelen 4 vaihteista, ihan jo senkin takia ettet vaihda vahingossa vitoselle kun pitäis vaihtaa kolmoselle.
Ja omakohtainen kokemus on että 4 vaihteiset laatikot ovat kestävämpiä.
Ittellä on lähes kaikissa jokkis ladoissani välitetty 4 vaihteinen loota, yleensä pikkasen pidennetty ykkönen oma kakkonen ja tiputettu yläpää, farmarin perällä.
niin ja on mulla yhes jokkis ladas kyl läpivälitetty 5 vaihteinen suorakytkentä loota 5.3 perällä. On aika kiva ajaa.
Mut jos meinaat iha normaali laatikolla ajella niin suosittelen 4 vaihteista, ihan jo senkin takia ettet vaihda vahingossa vitoselle kun pitäis vaihtaa kolmoselle.
Ja omakohtainen kokemus on että 4 vaihteiset laatikot ovat kestävämpiä.
Laitan nyt samaan topiciin:
Eli 5 pykäläinen loota mikä oli ladassa sylki 3 pois... No kouvolan kisoissa alkoi temppuilee enemmän eikä pysynyt vaihe enää ollenkaan ja jouduin ajamaan toinen käsi kepillä ja toinen ratissa... Eikä tuntunut ottavan vastaan edes vaihteita! ja rupesi sylkemään 2 vaihettakin. Mites noitten vaihteiden max nopeudet? eikös jos huudattaa sitä maximia tai yli sen niin heitä vaihteen ulos?
Haluaisin vaan selvittää missä oli vika? Oliko käyttäjässä, vai oliko ennestään saanut vanhalla omistajalla itseensä ku työ ja pääsylkky oli loppu?
Nyt olen laittamassa sitä 4 lovista kiinni enkä haluaisi vaihtaa joka kisan jälkeen lootaa...
Onko nopeusmittarin sisään tulolla jotain muuta merkitystä? Eli voiko sen huoletta poistaa? 5 lovisessa otettiin pois ja tehtiin laippa tilalle, toivottavasti tuosta ei ollut haittaa?
Jos jotain pystytte kommentoimaan mun hieroglyfeihin niin ois ihan jees ennen kuin laitan laatikon kiinni...
Eli 5 pykäläinen loota mikä oli ladassa sylki 3 pois... No kouvolan kisoissa alkoi temppuilee enemmän eikä pysynyt vaihe enää ollenkaan ja jouduin ajamaan toinen käsi kepillä ja toinen ratissa... Eikä tuntunut ottavan vastaan edes vaihteita! ja rupesi sylkemään 2 vaihettakin. Mites noitten vaihteiden max nopeudet? eikös jos huudattaa sitä maximia tai yli sen niin heitä vaihteen ulos?

Haluaisin vaan selvittää missä oli vika? Oliko käyttäjässä, vai oliko ennestään saanut vanhalla omistajalla itseensä ku työ ja pääsylkky oli loppu?
Nyt olen laittamassa sitä 4 lovista kiinni enkä haluaisi vaihtaa joka kisan jälkeen lootaa...

Onko nopeusmittarin sisään tulolla jotain muuta merkitystä? Eli voiko sen huoletta poistaa? 5 lovisessa otettiin pois ja tehtiin laippa tilalle, toivottavasti tuosta ei ollut haittaa?
Jos jotain pystytte kommentoimaan mun hieroglyfeihin niin ois ihan jees ennen kuin laitan laatikon kiinni...

Toivottavasti näin olis!mulla on ainaki kestänyt noi 4 vaihteiset laatikot paljo paremmin ku 5 vaihteiset.. 4 vaihteisella saa ainaki vaihdettua kaasu pohjas kakkoselta kolmoselle ku vaan vähä näyttää kytkintä mut sit jos 5 vaihteisella yrittää pykältää lipu laattias niin aina löytyy sorsia laatikosta.. Laughing

Otettii äsken simpukka pois ku oli klappia aikas mukavasti ni osoittautu et oli murtunu ja muutenki väljää oli ja ku kääns ni oli semmone iha ku huonoa laakeria pyörittelis...