Lada-Jussi kirjoitti:2103:ssa on paksummat kromipeilit kuin 2101:ssä
Ok, ei muutakun metsästämään....
Lada-Jussi kirjoitti:mulla saattaa olla yksi ylimääräinen -74 painettu omistajan käsikirja, minkä saattaisin vaikka vaihtaa venäläiseen, jos kiinnostaa.
Voisi kiinnostaakin... jos vaikka pääsisi jossain miitissä vaihtelemaan.
Lada-Jussi kirjoitti:kannen vaihdon jälkeen ei pitäisi mennä museorekisteriin ja ei siinä tuunaamisessa muutenkaan ole järkeä. vanhat kannet voi olla vaikeasti saataviakin.
Näin ajattelinkin, kunhan heitin ilmoille ajatuksen. Kunnossa tuo ainakin tuntuu ja näyttää olevan.
Lada-Jussi kirjoitti:kromikaarilla tarkoittanet lokasuojan kaarien listoja. ne pitäis olla sisämarkkinamalleissakin ei pelkästään vientiautoissa. ilmeisesti maalauksen yhteydessä ne on jätetty pois ja reijät peitelty. museorekisteri varmasti vaatii ne kromilista ja tuohon autoon muutenkin runsaine kromeineen ne varmasti sopii hienosti.
Juuri niitä tarkoitan. Ne on kyllä hankittava.
Lada-Jussi kirjoitti:kromiset tuuletusritilät oli myöskin perustavaraa 2103:ssa ja 21011:ssä mutta ne muuttui jo 1976 mustiksi, kuten 2106:ssa oli heti alusta alkaen. ritilät oli kuitenkin metallia, muuttui ilmeisesti vasta 80-luvun puolella muovisiksi?
Tuo kromipintainen miellyttäisi omaa silmää enemmän, mahdollisesti ne laitan... muistin vaan ehkä väärin missä malleissa olen niitä nähny
Lada-Jussi kirjoitti:Muutoin voisi vielä ihmetellä, pitääkö auton olla suomen mr:ssä Suomalaista autoa vastaavassa kunnossa vai kelpaako sellaisena kuin se on kotimaassaan ollut kun ensikertaa käyttöön otettu? Äkkiseltään tuli ainakin mieleen, että kaikissa suomi-autoissa taisi tuolloin olla takalasinlämmitin se taas oli ihan Export varustelua.
Jah, lämppäri puuttuu takalasilta... MR:n juuri sellaisessa kunnossa kun on tehtaalta tullut, ei vaikuta Suomi-varusteet. On myös mahdollista muuttaa Suomi-mallia vastaavaksi, mutta siihen en lähde kuitenkaan.
Lada-Jussi kirjoitti:Kivan näköinen auto, suht paljon noita 2103 Ladoja näkee, mutta -76 on ehkä vähän harvinaisempaa vuosikertaa. suurin osa mitä olen ite bongannu on ollut -74 tai -77 mallia. -78 vuosikertaa ei muuten olis yhtään rekisterissä tällä hetkellä!
Harvassa ne täällä on

Eestissä näkee vielä runsaastikin. 1976 muuten taisi muuttua tuulilasin pesuneesteen käyttökytkin, tuossa on vielä poljettava, eli ei siis ehtinyt siihen muutokseen. Mutta valmistunut se onkin (tai otettu käyttöön) 1.2.1976...

Flekti on kumminkin jo sähköohjattu, tietääkö joku tarkkaa lämpötilaa jossa sen kuuluu kytkeytyä?
Museointi on kuitenkin vielä aikojen päässä, sillä aikaa voi autosta muokata itseään miellyttävän. Ei mitään radikaalia kuitenkaan, ei pelkoa

Värin muuttaminen saattaa olla mahdollista, ehkä jokin Ladan oma väri vuodelta 1976 tai sitten ei, jos tulee erikoisempi, voi MR:n unohtaakin, katsotaan nyt ja tutustutaan tulokkaaseen, ajan kanssa päätetään. Oliko tuon ajan Suomi-malleissa muuten jo rullavyöt?
Kiitos vastauksista.