Uskotko vai kuulutko muutenvaan.
- Lada Scandinavia
Hyvä Ilkka. Tosiaan ei meidän uskovaisten tarvii mitään hävetä, päivastoin olla ylpeitä siitä, että meille on luvattu iankaikkinen elämä, tämän elämän jälkeen. Maitomiäskin vois miettiä, että jos kaikki ihmiset olis kristittyjä ja ei silloin tarvittaisi lukkoja, kun kukaan ei varasta. Pankin ulko-oven edessä voisi nojata pihaharja se kertoisi, että pankki olisi kiinni. Sitten ei tarvittaisi vankiloita, kun kukaan ei tekisi rikoksia, eikä kenenkään tarvisi pelätä, että ryöstetään, kun pikkutunneilla tulee jostakin kotiin. Kirkotkin saisi olla rauhassa tuhopolttajilta, Autoissa ei tarvitsisi olla keskuslukitusta, eikä ajonestolaitteita. Eduskunnassakin oli puolet vähemmän pohdittavaa.
huoh turhaa lööperiäLada Scandinavia kirjoitti:Hyvä Ilkka. Tosiaan ei meidän uskovaisten tarvii mitään hävetä, päivastoin olla ylpeitä siitä, että meille on luvattu iankaikkinen elämä, tämän elämän jälkeen. Maitomiäskin vois miettiä, että jos kaikki ihmiset olis kristittyjä ja ei silloin tarvittaisi lukkoja, kun kukaan ei varasta. Pankin ulko-oven edessä voisi nojata pihaharja se kertoisi, että pankki olisi kiinni. Sitten ei tarvittaisi vankiloita, kun kukaan ei tekisi rikoksia, eikä kenenkään tarvisi pelätä, että ryöstetään, kun pikkutunneilla tulee jostakin kotiin. Kirkotkin saisi olla rauhassa tuhopolttajilta, Autoissa ei tarvitsisi olla keskuslukitusta, eikä ajonestolaitteita. Eduskunnassakin oli puolet vähemmän pohdittavaa.

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Kirkko on merkittävä työnantaja, ylläpitää historiallisesti korvaamatonta rakennuskantaa/kulttuuria ja on hyväntekeväisyys järjestö. Vaikka ei uskoisikaan, niin vero ei mene kokonaisuutenaan "turhuuteen". Mieluummin jättäisin valtion verotuksesta maksamatta tuon kirkollisveron osuuden, jos se olisi mahdollista.
Vastaus: Kuulun, mutta en usko.
,_,/ukka
Vastaus: Kuulun, mutta en usko.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kirjastosta saa lainattua tieteiskirjoja mitkä kumoaa aikalailla Raamatun kertomuksia yms. tarinoita ja leffa da vinci koodiha tehtii sen takia että ihmiset oivaltais jutun idean huomattavasti paremmin noin kuin jonku kajahtaneen näkösen tyypin tyrkyttämässä torilla ja keskustassa kirjojansa omasta näkökulmasta (tosin en tiedä muualla mutta täällä päi) .
Mutta kyllähä siihe elokuvaa on lisätty tiettyjä tapahtumia mitkä tekee siitä vähä monipuolisempaa katottavaa.
Mutta toiha on iha kumman "polun on valinnut kävelläksee"
onha se kyllä hienoa että joku suhtautuu asiaa toisin päin kuin muut ja semmosta ja varsinkii että osaa omaa mielipiteensä levittää jne. Se o moro tää vaavveli lähtee vällyjen välii...
Mutta kyllähä siihe elokuvaa on lisätty tiettyjä tapahtumia mitkä tekee siitä vähä monipuolisempaa katottavaa.
Mutta toiha on iha kumman "polun on valinnut kävelläksee"

-
Kirkko eroon valtiosta
Eipä ole tullut maksettua kirkolle kymmenyksiä 40 vuoteen olen tehnyt sellaisen sopimuksen että kirkko ei tarvitse minua enkä minä kirkkoa .
Olen siis periaatteellinen ateisti vapaaajattelijoihin kyllä kuulun ja sinne maksan pienen jäsenmaksun.
Olen siis periaatteellinen ateisti vapaaajattelijoihin kyllä kuulun ja sinne maksan pienen jäsenmaksun.
- LamaAjanElvis
Uskon, mutta:
-En lue raamattua.
-Kiroilen
-Juon viinaa
-Harrastan aviotonta seksiä (silloin kun saa)
-En ole käynyt riparia
-Periaatteessa voisin erota kirkosta, mutta olen liian laiska. (Verot ja kirkko. Kai voin uskoa ilmankin maksua.)
-En näe mitään väärä tekemisissä jotka eivät vahingoita ketään, kuten edellä mainitut asiat jne...
-Ajattelen oman nuppini mukaan kaikkien hyväksi enkä jonkun Jeesuksen.
-Jos minua kusetetaan kuollessani, joku saa turpaansa. Se on ainoa väkivaltainen tekoni.
-En lue raamattua.
-Kiroilen
-Juon viinaa
-Harrastan aviotonta seksiä (silloin kun saa)
-En ole käynyt riparia
-Periaatteessa voisin erota kirkosta, mutta olen liian laiska. (Verot ja kirkko. Kai voin uskoa ilmankin maksua.)
-En näe mitään väärä tekemisissä jotka eivät vahingoita ketään, kuten edellä mainitut asiat jne...
-Ajattelen oman nuppini mukaan kaikkien hyväksi enkä jonkun Jeesuksen.
-Jos minua kusetetaan kuollessani, joku saa turpaansa. Se on ainoa väkivaltainen tekoni.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Lada-poliisi
Kuulun ja Uskon
Ja vaikken olekaan mikään äärilaidan kiihkomieliortodoksiluterilainen, olen silti huolissani kirkon kehityksen suunnasta. Ei olisi tarpeen pyrkiä lähenemään maallistuneen maailman väljähtynyttä moraalikäsitystä, vaan pikemminkin pitää kiinni siitä saavutetusta (toivottavasti ei vielä kokonaan menetetystä) tiukahkosta kristillisestä linjasta, joka kirkolla on useimpiin nykyajan hengellisiin kriisikysymyksiin ollut.
On parempi mielestäni pitää kiinni todellisista kannattajistaan kuin mielistellä suuria massoja sillä seurauksella, että saavutetaan hurlumhei-meininki ja väenpaljous kirkkoon, mutta uskovaiset perustavat pettyneinä oman seurakuntansa.
Esimerkiksi en kannata homoseksuaalisuuden (siis ilmiönä) sallivaa asennetta kirkossa. On näet eri asia hyväksyä ihmiset henkilöinä kuin asia ilmiönä. Siis ei mitään adoptio-oikeutta tai kirkkoavioliittoa tms. hompsuille. Siltikään en kannata Vanhan Testamentin ajatusta homojen kivittämisestä, sillä yhtäkaikki lähimmäistä pitää rakastaa ja synti on jokaisen oma valinta. Mutta silti - kirkko joka luopuu pyhän kirjansa opinkohdista, on turha kirkko.
Sen sijaan hyväksyn naispappeuden, koska naisen vaikenemista seurakunnassa vaatinut pätkä Paavalin kirjeissä, on aukottomasti osoitettu myöhemmäksi lisäykseksi. Se ei siis sisälly vanhimpiin tunnettuihin Uuden Testamentin alkuteksteihin. Kohta lienee keskiajan alkupuolen tuotosta.
Ja vaikken olekaan mikään äärilaidan kiihkomieliortodoksiluterilainen, olen silti huolissani kirkon kehityksen suunnasta. Ei olisi tarpeen pyrkiä lähenemään maallistuneen maailman väljähtynyttä moraalikäsitystä, vaan pikemminkin pitää kiinni siitä saavutetusta (toivottavasti ei vielä kokonaan menetetystä) tiukahkosta kristillisestä linjasta, joka kirkolla on useimpiin nykyajan hengellisiin kriisikysymyksiin ollut.
On parempi mielestäni pitää kiinni todellisista kannattajistaan kuin mielistellä suuria massoja sillä seurauksella, että saavutetaan hurlumhei-meininki ja väenpaljous kirkkoon, mutta uskovaiset perustavat pettyneinä oman seurakuntansa.
Esimerkiksi en kannata homoseksuaalisuuden (siis ilmiönä) sallivaa asennetta kirkossa. On näet eri asia hyväksyä ihmiset henkilöinä kuin asia ilmiönä. Siis ei mitään adoptio-oikeutta tai kirkkoavioliittoa tms. hompsuille. Siltikään en kannata Vanhan Testamentin ajatusta homojen kivittämisestä, sillä yhtäkaikki lähimmäistä pitää rakastaa ja synti on jokaisen oma valinta. Mutta silti - kirkko joka luopuu pyhän kirjansa opinkohdista, on turha kirkko.
Sen sijaan hyväksyn naispappeuden, koska naisen vaikenemista seurakunnassa vaatinut pätkä Paavalin kirjeissä, on aukottomasti osoitettu myöhemmäksi lisäykseksi. Se ei siis sisälly vanhimpiin tunnettuihin Uuden Testamentin alkuteksteihin. Kohta lienee keskiajan alkupuolen tuotosta.
Miliisi-henkinen Ladisti