tuli vaan mieleen, että eikös toi ole hihnalle tuleva kombi ole sama, jota Ruotsissa jo "myydään" Tarkemmin kun tota ruotsalaista ilmoitusta luki, niin yhtään Kalinaahan ei ole vielä Ruotsissa asti....myyntihalut on silti kovat.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
,_,/ukka kirjoitti:Ja vety tehdään vedestä sähköllä, joka taas tuotetaan, öö, millä? Eli sähkö/vety autot ei suoraan vähennä saastumista, ne vaan siirtävät saastelähdettä.,_,/ukka
Jossain vaiheessa on kai ihan vakavasti suunniteltu, että vety tuotetaan Saharassa aurinkoenergialla ja johdetaan rannikolle putkistoa myöden, josta se kuljetetaan edelleen laivoilla. En nyt muista enään tarkasti, mutta joka tapauksessa kysymyksessä olisi valtava tuotantolaitos. Miten se vesi sitten sinne kuljetetaan, siitä ei muistaakseni ollut mainintaa. Putkissa varmaankin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
28.6.06 valmistui 50 000:s Kalina. Pieni määrä tehtaan 24 miljoonan tuotetun auton määrässä mutta kuitenkin merkkipaalu uusien haasteiden kanssa painivalle tehtaalle. Tässä (heinä)kuussa pitäisi tulla myös se kombi myyntiin. Työt jatkuvat myös Prioran kanssa.
Huikee, oikeen huikee. Ladan rekisteröintimäärä kesäkuussa lähes sata kappaletta: http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensireki ... u+2006.htm
Ensimmäisen vuosipuoliskon rekisteröinnit tämän loppukirin ansiosta yli 200kpl ja myyntitilastoissa nousu sijalle 28.
Uuden ladan menekki on surkea. Asiaa ei yhtään auta, jos Lada-kerhon jäsenetkin mollaavat uutta Ladaa: (tämän päivän Ilkka, juttu ladaharrastajasta) "uutta ladaa, sitä 110-mallia, Mahlamäki ei huoli, vaikka olisi kuinka ilmastoitu ja ohjaustehostettu. - SE ON RUMA, EIKÄ SIITÄ SAA VIIDEN VUODEN PÄÄSTÄ MITÄÄN.
Jos ladakerholainenkin on uudesta Ladasta tätä mieltä, niin mitä mieltä luulette ns. Corolla kansan olevan ladoista!
Itse olen sitä mieltä, että ns, ihanat " nappisilmät"ovat helvetinmoisia luonnon saastuttajia verrattuna uusiin Ladoihin jotka täyttävät tiukat EU:n saastutuksen ehkäimisen direktiivit.
edellisen kirjoittajan kommentti on tyypillinen. Ennustan että Ladan myynti loppuu Suomessa lähiaikoina kysynnän puutteessa. Noh, sitten kun hallituksen suunnittelema rankaisuvero katalysaattorittomille autoille toteutuu, niin vain sitkein nappisilmä fani maksaa 2000 euroa autonsa saasteveroa. Siinä vaiheessa 110-Ladan kysyntä hieman nousee, mutta niitä ei ole paljoa suomessa.
<- vetää väärästä päästä mutta muuten helkutin hyvä
ja vaikka mahlamäellä ei ole realiteetteja hankkia uutta satakymppiä
niin itse kuitenkin ajan sellaisella kuin jollain bemulla tai jakella
kyllä minäkin olin vielä joskus alla 25 vuotiaana varma siitä että takaveto on ainoa veto, mutta kyllä se on vaan sellaista nuoruuden huumaa, kun pitää päästä sladissa vetää heti kun lunta vähän tulee, kyllä silloin vaikutti niin tyhmältä jollain käsijarrulla kikkailla etuvetoisella.
iän myötä sitä tulee hankkineeksi kuitenkin auton mikä vastaa aivan oikeita tarpeita, eli on mukava ajaa, kuluttaa vähän polttoainetta, on edullinen ylläpitää ja omistaa. Kyllä silloin jää museoautot historiaan ja on ajettava niillä mitä saa. harrasteautot sitten erikseen, mutta niillä ajetaankin vain tavittaessa.
itsekään en uutta 110:ä vielä oikein ymmärrä kun käytettyjä Samaroitakin saa ja ne on hyviä. Hintaeron etuja en ole vielä löytänyt, vaikka näitä teknisiä eroja on, ei ne vielä palvele tarvettani tarpeeksi. Monelle edullisen uuden auton ostajalle kyllä suosittelisin uutta 110 Ladaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Itselle ei takapotku käy missään rakkauvessa kuin vain paketti/kuorma-autossa. Takavetoista henkilöautoa en kyllä suostuisi ostamaan oikeastaan mistään hinnasta. Takapotkut on vain amiksille ja musiksille.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Käytettyjä 110:a ei oo. Tai, noh, keskimäärin yksi myytävä yksilö 300km säteellä. Sekin yleensä jossakin Delta-autossa raskaasti ylihinnoiteltuna. Lisäksi Lada kanta pienenee koko ajan, että saako normi varaosaliikkestä kohta varaosiakaan?