Kaasuautoja rakentelemaan

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Kaasu Lata.

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Juu, en aio itse rakentaa osia, mutta kaasu Ladan aion vakavissani toteuttaa. Kyselin jo osia tuolta trukki-liikkeistä ja hyvältä näyttää toistaiseksi.
Hyvä homma, että lehdessänne tulee juttua tästä asiasta. Olikos se lehden nimi Pravda vai? Ja saako sen mistä ostettua?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Lehtihän on LadaPravda ja se tulee jäsenille automaattisesti, mutta lehteä ei voi mistään ostaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

[]

ei ole tullu vielä lehteä missä on rakennus ohjeet, nii ja sit ei viitti enää rakentaa kun tylsä valmiista ohjeesta alkaa hommaan. :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tulevassa Pradvassa ei ole asennusohjeita, koska kaasulaitteiden asennukseen vaaditaan lupa ja vähän niinkuin kiinteistön sähköasennuksissa.
Mistään vanhoista trukeista ei mielestäni kannata alkaa väsämään, kun valmiita asennus paketteja on saatavilla Ladaan. Tulevassa Pradvassa on kaasu laitteiston hinnatkin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

[e]
kohta varmaan täytyy virtsaamiseenkin olla joku lupa, hyvin toimis sellainenkin että ite voi asentaa, mutta joku vaikka tarkastaa, että asennus on turvallinen ja oikein. maksaa sekin, mutta kuitenkin vähemmän
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Jaakkima kirjoitti:Lehtihän on LadaPravda ja se tulee jäsenille automaattisesti, mutta lehteä ei voi mistään ostaa.
eikös mobiliassa ole irto numeroita myynnis :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

vanhoja numeroita voi tiedustella lada shopista
tosin vain joitain numerita jäljellä ja tämänvuotisia ei vielä myynnissä
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Jussille tiedoksi, että jos ei tarvittaisi lupaa, niin minulla olisi ollut jo viime syksynä KaasuLada. Siis olisin itse asentanut ja ohjeet saan Venäjältä. Tietysti jokainen voi asentaa itse omalla luvalla mutta katsastukseen ei sitten voi mennä ja jossain tehoratsiassa tai kolarissa jos huomataan, että autossa on kaasulaitteisto, niin mitä siitä sitten seuraa. Mutta nämä on niitä loputtomia määräyksiä mitä Suomi on täynnä.
Tällä hetkellä ei ole asennusliikettä Suomessa. (AKE:n tietoa)
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Kaasulata

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Lada-Jussi kirjoitti:[e]
kohta varmaan täytyy virtsaamiseenkin olla joku lupa, hyvin toimis sellainenkin että ite voi asentaa, mutta joku vaikka tarkastaa, että asennus on turvallinen ja oikein. maksaa sekin, mutta kuitenkin vähemmän
No, eipä estä vielä mitkään tirektiivit lopputyönä rakennettavaa kaasuladaa. Jos vain kaikki menee ok, niin syksyllä lähtee projekti käyntiin ja valmista pitäisi olla keväällä 2007. Ja ihan ite aion asentaa omalla luvalla ja vieläpä ilman asentaja koulutusta :wink:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ONNEA!! 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

http://www.lo-gas.com/Products.html

Kysymys lienee hybridi bensa-kaasu asennussarjasta. Yksi työkaveri suunnittelee asennusta Alfaan heti, kun sarja saa hyväksynnän. Kaasun toimintasäde kun on pienempi, niin autoa voisi käyttää kaupunki- ja työmatkaliikenteessä kaasulla ja matka-ajossa bensalla.

Kouvolassa on uusi kaasutankkauspiste.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Voi tankata samanlaisesti, kuin bensa-autoakin.
Länsi Suomessa ei ole tankkausasemia. Hesassa on muutama ja kohta muuallakin mutta länsirannikkolle ei tule ainakaan tänävuonna.
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Eipä tuossa euro-pravdassa kovin kaksista juttua ollut. Kaaviokuvakin oli nuhruinen..
Jos venäjältä kaasulaitteistoja löytyy niin meikä on vapaaehtoinen ostamaan. Mikä estää asentamasta ahdinta vanhempaan autoon kompensoimaan tehon alenemista?

Saako tuon kaasulaitteiston asennuksen tehdä kuka tahansa kaasualan ammattilainen, siis henkilö joka kokoaa esim. happi-asetyleenipulloja?

Moniin yrityksiin ainakin täällä tampereen seudulla tulee maakaasulinjat. Kuinkahan suhtautuvat tankkaajiin..?

Tsemppiä vaan kaasuautojen rakenteluun!
Neste ja muut rättipäiden rahastuslaitokset saa painua hevonkuusen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo olisi voinut siinä pravdan kuvassa olla ainakin kuvatekstit selventämässä asioita. mutta mitäpä noista jos jutun lopussa kuitenkin todetaan ettei nykyään saa vielä autoja muuttaa kaasukäyttöisiksi, eli turha niitä kai sitten on vielä rakennella.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Mutta tuo euro4-vaatimus kaasuautolta on laiton ey:n mielestä ja sen pitäisi poistua tai suomalaiset saavat maksaa lisää sakkoja.
Ainakin tuosta tuulilasin jutusta sai tuon kuvan, ja jossain muuallakin on ollut siitä puhetta.
Olisi kiva nähdä alkuperäinen lakiesitys tai laki, finlexsistä en sitä löytänyt. Kukaan ei oikein tunnu tietävän millainen laki on tulossa ja milloin. Tietoyhteiskuntaa pitäisi kai kehittää vähän vielä.

Taas nähtiin että suomalaiset poliitikot jakavat rahaa mieluummin ey:n loputtomaan persläpeen kuin omalle väelle. Olisi sille miljardille, ja nyt näihin viimeistä bensanhinnan nousua vastaavalle rahakasalle varmaan ollut parempaakin käyttöä täällä suomenmaassa.
Viimeksi muokannut rotsi4, 19.7.2006 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin