köyhiä patentteja?
Luistava kytkin:
Liimamaiset aineet,jotka perustuvat sokeroituviin hiilihydraatteihin lämmetessä:
-Coca -Cola,siirappi,tiivistemehu,hillot ja soseet laimennettuna,vaahterasiirappi.
Harsit.Erinomainen kitkanlisääjä.Annostelu vaatii kokemusta.
-kuusen ja männyn pihka.
Mekaaniset partikkelit.Hiekka jota voidaan valuttaa sormien välistä.Polttoleikkauskuona,ruostepöly.sinkohiekka (masuunikuona)ehdoton ykkönen.
Hapot.Toiminta perustuu kytkinlevyn pehmittämiseen.Omenaviinietikka,etikka,akkuhappo.Mitä väkevämpi,sen parempi.
Saatavuus:
-Hakkuuaukeat,soramontut,oman auton akku,R-kioskit ja ruokakaupat,terässulatot,autopurakaamot jopa oman auton kynnyskotelo.
Annostelu:
-kytkinkoppaan poratusta reiästä auton ollessa tyhjäkäynnillä.
Annostelu järjestys:
-Ensin hapot ja hiilihydraatit sitten mekaaniset partikkelit tai ensin harsit juoksevassa muodossa ja sitten mekaaniset partikkelit.
Muuta huomioitavaa:
-Rauhallinen kiihdytys,ajo pienillä vaihtailla kohtuullisilla kierroksilla,ennakoiva ajotapa.
Takuu:
-Niin kauan kuin perävalot vilkkuu.
Liimamaiset aineet,jotka perustuvat sokeroituviin hiilihydraatteihin lämmetessä:
-Coca -Cola,siirappi,tiivistemehu,hillot ja soseet laimennettuna,vaahterasiirappi.
Harsit.Erinomainen kitkanlisääjä.Annostelu vaatii kokemusta.
-kuusen ja männyn pihka.
Mekaaniset partikkelit.Hiekka jota voidaan valuttaa sormien välistä.Polttoleikkauskuona,ruostepöly.sinkohiekka (masuunikuona)ehdoton ykkönen.
Hapot.Toiminta perustuu kytkinlevyn pehmittämiseen.Omenaviinietikka,etikka,akkuhappo.Mitä väkevämpi,sen parempi.
Saatavuus:
-Hakkuuaukeat,soramontut,oman auton akku,R-kioskit ja ruokakaupat,terässulatot,autopurakaamot jopa oman auton kynnyskotelo.
Annostelu:
-kytkinkoppaan poratusta reiästä auton ollessa tyhjäkäynnillä.
Annostelu järjestys:
-Ensin hapot ja hiilihydraatit sitten mekaaniset partikkelit tai ensin harsit juoksevassa muodossa ja sitten mekaaniset partikkelit.
Muuta huomioitavaa:
-Rauhallinen kiihdytys,ajo pienillä vaihtailla kohtuullisilla kierroksilla,ennakoiva ajotapa.
Takuu:
-Niin kauan kuin perävalot vilkkuu.
Kahvikeitin patentteja:
-lasikannu rikki....otetaan kannu toisesta keittimestä
-suodatinteline hukassa....otetaan toisesta keittimestä.Jos ei mahdu niin madalletaan rautasahalla.
-virtakytkin rikki.....ohitetaan
-lämpösulake rikki....ohitetaan....palovaara!
-termostaatti rikki ...ohitetaan......keitin sammutattaan kun vesi on tullut läpi.Muuten keitin sulaa ja sytytttää tulipalon.
-tippalukko ei toimi...poistetaan.
-keitintä ei saa pohjasta auki erikoisruuvien takia.Porataan ruuvinpidikkeistä pohja auki.Liimataan korjauksen jälkeen esim. saniteetti silikonilla.
-keittimen voi puhdistaa myös etikalla.
-talouspaperia voi myös käyttää suodattimena.
-lasikannu rikki....otetaan kannu toisesta keittimestä
-suodatinteline hukassa....otetaan toisesta keittimestä.Jos ei mahdu niin madalletaan rautasahalla.
-virtakytkin rikki.....ohitetaan
-lämpösulake rikki....ohitetaan....palovaara!
-termostaatti rikki ...ohitetaan......keitin sammutattaan kun vesi on tullut läpi.Muuten keitin sulaa ja sytytttää tulipalon.
-tippalukko ei toimi...poistetaan.
-keitintä ei saa pohjasta auki erikoisruuvien takia.Porataan ruuvinpidikkeistä pohja auki.Liimataan korjauksen jälkeen esim. saniteetti silikonilla.
-keittimen voi puhdistaa myös etikalla.
-talouspaperia voi myös käyttää suodattimena.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
90-luvun puolivälissä omistin fiat unon jonka etuiskareille oli käynyt vähän hassusti; öljyt olivat vuotaneet pois ja tilalle oli päässyt vettä. Noh, oli tammikuun pakkaset ja leimasta alkoi loppua virta, pakko katsastaa. Ainut ongelma oli vaan se, kun iskareissa oleva vesi oli jäätynyt ja etupää ei joustanut milliäkään. Ei muutakun auto Seinäjoen torikeskuksen lämpimään parkkihalliin sulamaan. Viiden tunnin kuluttua iskareissa oleva vesi oli sulanut ja etupään juositus toimi taas. Äkkiä näyttämään Fiiua katsastuskonttorille ( se oli sitä aikaa kun iskareita ei testattu koneellisesti ). Läpi meni, vähän inssi valitteli heikkotehoisia etuiskareita, mutta meikäläinen selitti niinkuin Ruuneberi että kyllä ne vielä eilen toimivat, mutta kun oli kova pakkanen ja ajoin monttuun, niin olisivatkohan ne mahdollisesti jotenkin vaurioituneet?? Pääasia oli, että leima tuli!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Vanhojen sandaalien pohjat näyttivät uhkaavia kulumisen merkkejä.Nyt Juhannuksena löysin eräästä risteyksestä jotain roiskeläppäkumia,jonka otin talteen.Leikkasin kumista kaksi kappaletta suunnikkaita,joiden toisen puolen karhensin liimausta varten.Appiukko antoi puoli tuubia Bostikkia liimaamista varten.Kontaktiliimaa molempiin pintoihin.Liiman kuivuttua painetaan yhteen ja puukolla leikataan ylimääräiset pois.Sitten otetaan kaksi kappaletta 30cm lautoja ja maalarinteippiä.Teipataan laudat kenkiin kiinni siten että laudat tulevat kenkien päälle.Kengät laitetaan tasaiselle asfaltille ja ajetaan auton etupyörät lautojen päälle.Seuraavana aamuna kengät on käytettävissä.Hyvin pohjat ovat pysyneet
Rikkoutuneen jäähdytysvedenlämpömittarin korvaaminen vanhalla kiinalaisella yleismittarilla:
Otetaan lämpötilan anturi ja akku autosta irti ja viedään keittiöön.Lainataan keskusämmityskattilasta elohopeamittari,joka viedään myös keittiöön.Kattilaan laitetaan vettä johon viskataan anturi sen jälkeen kun mittari on kytketty tasajännite +15 volttia alueelle.Akulta tulee miinus anturin runkoon.Plus tulee anturin abikoliittimeen.Mittarin miinus akun miinukseen ja mittarin plus abikoliittimelle.Kytketään liesi päälle...lämpötila nousee....merkittään tussilla mittarin lasiin lämpötilat 10 asteen välein elohopeamittaria tarkasti seuraten.Annetaan veden kiehua..se on sata astetta.Lopuksi irroitetaan mittarin muovilasi ja siirretään viivat mittarin asteikolle.Tussin jäljet mittarin lasista putsataan pirtulla.Liimataan mittarin lasi paikoilleen.Viedään anturi ja akku autoon takaisin.Irroitetaan auton mittaripaneeli.Läpömittarille tulevat johdot jatketaan.Istutetaan "uusi" mittari kojelautaan kaksipuoleisella teipillä.
Otetaan lämpötilan anturi ja akku autosta irti ja viedään keittiöön.Lainataan keskusämmityskattilasta elohopeamittari,joka viedään myös keittiöön.Kattilaan laitetaan vettä johon viskataan anturi sen jälkeen kun mittari on kytketty tasajännite +15 volttia alueelle.Akulta tulee miinus anturin runkoon.Plus tulee anturin abikoliittimeen.Mittarin miinus akun miinukseen ja mittarin plus abikoliittimelle.Kytketään liesi päälle...lämpötila nousee....merkittään tussilla mittarin lasiin lämpötilat 10 asteen välein elohopeamittaria tarkasti seuraten.Annetaan veden kiehua..se on sata astetta.Lopuksi irroitetaan mittarin muovilasi ja siirretään viivat mittarin asteikolle.Tussin jäljet mittarin lasista putsataan pirtulla.Liimataan mittarin lasi paikoilleen.Viedään anturi ja akku autoon takaisin.Irroitetaan auton mittaripaneeli.Läpömittarille tulevat johdot jatketaan.Istutetaan "uusi" mittari kojelautaan kaksipuoleisella teipillä.
Entinen vääpeli piti alokkaille oppituntia kertoen veden kiehumispisteen olevan 90 astetta. Eräs alokas rohkeni epäillä asiaa, mutta vääpeli pysyi kannassaan. Seuraavalla oppitunnilla vääpeli oikaisi asian:"Alokas oli oikeassa. Veden kiehumapiste on 100 astetta, Se on suorakulma, joka on 90 astetta"
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
isosta akusta tehty työkalulaatikko Volgan kontissa
tässä Volgassa näkyy olevan myös muitakin patentteja
http://photofile.ru/users/andrewr/1369776/
tässä Volgassa näkyy olevan myös muitakin patentteja

http://photofile.ru/users/andrewr/1369776/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Köyhdytin kahvapatenttia leikkaamalla 3 litran pakkasnestekanisterista yläosan kahvoineen ja naulasin sen kellarin välioveen. Kanisterin alaosaa voi käyttää esimerkiksi lankadipolin syöttöpisteen suojana. Leikataan pöntönpohjan reunoihin viillot, joihin dipolin viikset sopivat. Syöttöpiste baluneineen koaksiaalikaapeliliitoksineen on sitten tämän hatun alla säältä suojassa.Jaska HKI kirjoitti:-rikkoutuneen muurarin kauhan kun ampuu hiltillä vajan oveen niin siinäpä kätevä ovenkahva.Kahvan kallistuskulman voi valita mieleisekseen.
-rikkoutuneesta hehkulampusta ja jatkopistotulpasta voi tehdä jatkoroikka-adapterin.Rikotaan lampun lasi.Hehkulangan pidikkeisiin tinataan johdot,jotka menevät jatkorasialle.Jatkorasian vedonpoistimen alle laitetaan puutikku.Puutikku ja lampun hehkulangan pidikkeiden lasiputki teipataan sähköteipillä tiukasti yhteen.Laitteella voi ottaa virtaa sähkötyökalulle hehkulampun kannasta.LAITE EI OLE MAADOITETTU!
Löysin ehjän 500 watin hehkulampun.Ongelma oli siinä miten voisin hyödyntää lamppua kun itse lampun kanta on suurempi kuin tavallinen E27? Aikani mietittyä tein tällaisen ratkaisun.
....Otetaan tyhjä kaljapullo,johon laitetaan pultti sisälle.Hölskytellään niin kauan että pohja putoaa pois.Sitten otetaan roikanpätkä pistotulppineen ja työnnetään pullo roikkaan siten että pullon kaula tulee pistotulpaa kohti.Kuoritaan roikan virtajohdot paljaiksi.Jos kevi on niin se leikataan pois.Tinataan johdonpäät suoraan kantaan kiinni.Vedetään kaljapullo lampun kierreosan ja kaulan pälle.Vedetään roikkaan solmu niin kaljapullo ei karkaa lampun päältä.,Laitetaan kattoon roikkumaan.Kotia sitä ei voi laittaa.....no ehkä traktoritalliin kun tarvitsee kirkasta valoa.Työstämiseen meni vajaa 10 minuuttia
....Otetaan tyhjä kaljapullo,johon laitetaan pultti sisälle.Hölskytellään niin kauan että pohja putoaa pois.Sitten otetaan roikanpätkä pistotulppineen ja työnnetään pullo roikkaan siten että pullon kaula tulee pistotulpaa kohti.Kuoritaan roikan virtajohdot paljaiksi.Jos kevi on niin se leikataan pois.Tinataan johdonpäät suoraan kantaan kiinni.Vedetään kaljapullo lampun kierreosan ja kaulan pälle.Vedetään roikkaan solmu niin kaljapullo ei karkaa lampun päältä.,Laitetaan kattoon roikkumaan.Kotia sitä ei voi laittaa.....no ehkä traktoritalliin kun tarvitsee kirkasta valoa.Työstämiseen meni vajaa 10 minuuttia

Jotain tuollaista isoa lamppua (taisi olla 1kW) muistan pidetyn jossain sulakekannassa, taisi kyllä kanta olla vähän liian iso eli ripustaa ei olisi voinut mutta virta kulkiJaska HKI kirjoitti:Löysin ehjän 500 watin hehkulampun.Ongelma oli siinä miten voisin hyödyntää lamppua kun itse lampun kanta on suurempi kuin tavallinen E27? Aikani mietittyä tein tällaisen ratkaisun.

Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
"Kätevän" Hitsauskoneen saa tehtyä auton akusta ja vanhasta apuvirtakaapeleista
eli laitetaan kaapelit akun napoihin kiinni laitetaan toiseen kaapeliin hitsauspuikko kiinni ja toinen kaapeli kiinnitetään hitsattavaan peltiin kiinni sitten painetaan puikko peltiin ja aletaan hitsaamaan
HUOM EN SUOSITTELE KENENKÄÄN KOKEILEVAN TÄTÄ KOSKA AKKU SAATTAA RÄJÄHTÄÄ OIKOSULKUUN JOUTUESSAAN!!!!!
en ole itsekkään tätä kokeillut mutta tuskin tällä saa peltiä liitettyä
AVOT HARASOO
eli laitetaan kaapelit akun napoihin kiinni laitetaan toiseen kaapeliin hitsauspuikko kiinni ja toinen kaapeli kiinnitetään hitsattavaan peltiin kiinni sitten painetaan puikko peltiin ja aletaan hitsaamaan

HUOM EN SUOSITTELE KENENKÄÄN KOKEILEVAN TÄTÄ KOSKA AKKU SAATTAA RÄJÄHTÄÄ OIKOSULKUUN JOUTUESSAAN!!!!!
en ole itsekkään tätä kokeillut mutta tuskin tällä saa peltiä liitettyä
AVOT HARASOO