nappiksen madallus!!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
nisse

Viesti Kirjoittaja nisse »

kyllä se on melko vekkulia ladan vakio alustalla ajella jäällä tai soralla. Kyllä se ladan pohja kestää pientä kopinaakin.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

NKS tiimi kirjoitti:kyllä se on melko vekkulia ladan vakio alustalla ajella jäällä tai soralla. Kyllä se ladan pohja kestää pientä kopinaakin.
No toisaalta tuo on kyllä totta... Mutta vastaavasti saadaan aina hyvät naurut kun kuskin paikalla olevalta kuuluu se kuuluisa *hups*, kun taitetaan mutkaan :D :D
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Noista jousien katkomisesta. Olettekos kattoneet "jousikuppia" katkotuilla jousilla ajamisen jälkeen? Mulla oli etujouset katkottu, autolla ajeltiin kax vuotta katkomisen jälkeen. Nyt irrotin jouset ni "jousikupeista" oli jäljellä vaan ranka. Eli kun jousi katkaistaan ni se ottaa vaan vähäiseltä kohdalta "jousikuppiin" kiinni ni se syö ja ruoste raiskaa loputki siitä "kupista".
tiemu

Viesti Kirjoittaja tiemu »

mitenkäs toi jos katkoo jousia niin lasketaanko se yksi kierros jousesta siitä alkamis kohtaan vai miten?? kun ei oikein ymmärrä :?
juice2106

takomolle!!

Viesti Kirjoittaja juice2106 »

proidin kaveri teetti vallilan takomolla jouset, laitto kuulemma vakio jouset sinne jossa ne puristettiin kasaan, lämmitettiin ja karkastiin. olikohan se 10-20€ per jousi. hyvä tuli. täytyy iteki koittaa
KGBMafia

Viesti Kirjoittaja KGBMafia »

eimuutaku kaikki rälläkällä poikki mitä näkyy ni onhan se komee!mut ei kovin hyvä ajaa;)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Eli farkku latan takajouset patkittyina taakse nii ois jonkulainen ajaa? Ja eteen nuo mersun vipstaakkelit?

Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?

Kun tuota ladaa laitellaan kunnolla, ja rahalla, niin kylla kunnon alusta sais olla.

Ja saako ladaan suoraan myos pusla sarjaa, mieluiten paremmilla (jamakammilla) puslilla ku vakiot? Voihan tota sorvailla ittekki, mutta helpommin ku jostain valmis sarja kanttilamppuun...
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:Eli farkku latan takajouset patkittyina taakse nii ois jonkulainen ajaa? Ja eteen nuo mersun vipstaakkelit?

Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?

Kun tuota ladaa laitellaan kunnolla, ja rahalla, niin kylla kunnon alusta sais olla.

Ja saako ladaan suoraan myos pusla sarjaa, mieluiten paremmilla (jamakammilla) puslilla ku vakiot? Voihan tota sorvailla ittekki, mutta helpommin ku jostain valmis sarja kanttilamppuun...

Farkkuladan taka jouset on ihan hyvät takana vähän lyhennettynä.. mutta mersun jousi ei oikeen istu ladan jousikuppeihin... ladas sisähalkasija 9cm ja mesen jouses 8cm :roll: en mä tiiä mutta mä lykkäsin omaani ainakin mesen jouset mutta saa nähdä mitä sanoo leimamies jos huomaa.... kun jousi ei oo ihan paikallaan... mukavan jäykkä tuli :wink: koni tekee ainakin 124 fiiuun taka iskareita:)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

IlkkaHe kirjoitti:Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?
Kyllä Koni mun mielestä tekee ladoihin iskareita ja onhan uusiin ladoihin KW:lta rosteri tolppaisia coilover alustojakin :)
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

[/quote]koni tekee ainakin 124 fiiuun taka iskareita:)[/quote]
fiiussa on iskarit jousien sisällä.
21013 2300tic
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

onko farkkuladan jouset paljonki jäykemmät ku "vakiot"
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

mower kirjoitti:onko farkkuladan jouset paljonki jäykemmät ku "vakiot"
no eine ihan kakkosnelosien tasoa joustavuudessa oo :D

kyllä ne vissiin vähän jäykymmät on kun nuo ralli ja virittely porukka niistä puhuu
jäykkyydestä on paha sanoo että onko ne sopivat tuohon tarkoitukseen
koska kuka tykkää mistäkin :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Lada Scandinavia kirjoitti:Perustelkaa minulle, miksi Ladaa tai autoa pitää yleensäkin madaltaa, jos auto on normaali käytössä. Eikö helpoin madallus olisi, kun vaihtais jonkun japsiauton tuolit, niin sitten istuisi ainakin alhaalla.(lattialla)
No autossa ei ehkä niin tärkeetä, mutta ainakin Ladassa madallus on mun mielestä ihan jees. Se kun on melkonen maasturi vakiona.. Ja ei kai madalletut autot ookaan "normaalikäytössä".. :) Madallus + parempien iskarien vaihtohan lisää urheilullisia ajo-ominaisuuksia (ainakin kovalla alustalla ajettaessa). Tietysti alusta pitää valita käytön mukaan, "mettässä" ajettaessa vakioalusta voi ollakin ihan hyvä, huonoille teille toi vissiin on suunniteltukin.

En ymmärrä mitä pahaa madalluksessa on, kun Ladassakin se luultavasti näkyy jo huomattavasti huippunopeudessa ja taloudellisuudessakin! :D Lisäks se kaiketi lisää turvallisuuttakin, kun auto ei kaadu mutkissa.. Tietysti madallus kannattaa toteuttaa huolellisesti, itellänikään ei ehkä paras mahdollinen toteutus oo.

Mitä tohon ajoasennon "madallukseen" tulee, kai sekin olis paikallaan, mutta ekana kannattaa varmaan pistää auton alusta kondikseen. :D
Vastaa Viestiin