4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
eihän se orkkis näköön vaikuta....ei muutaku paukkua pellin alle!!!
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
Ei muuta kun ahdin tekniikkaa pellinalle vaan... :lol:
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Toivottavasti tuo 1600 SL pääsee vielä joskus takaisin liikenteeseen, onhan se kuitenkin yksi niistä alkuperäisistä Konelan turboista :?
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

ite en tarvitse tota pakoputki tunnelia kun sovellan tota ahdinta ja pakosarjaa semmoseen paikkaan.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

oisi aika hieno vak-10 nappis look kulkee ja menee ja viel ladan turbotetulla koneella 8) ooh i like that
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Jokos Turbiini on löytänyt uuden ahtimen Ladaan?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

En oo edes ettiny, pitää ensin kori rakentaa Eli toden näköisesti ostan 2102 ladan jonka korinvahvike hitsaan ja teen pakoputken tunnelin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Voi siinä olla kanssa-autoilijoilla ihmetelemistä kun ei nappiscombista pääse ohitse :lol:
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

uppia :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mites turbiini noi vesikanavat hitsasit? iha vaan umpeen ja sitten poraten joku 5mm reikä? porasitko reiän keskelle vai reunaan? siis kun tuo hitsattava reikä on tuollainen pitkula.. minkäs takia ne kannattais muuten hitsata pienemmäksi?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ne kanavat on hitsattu tukkoon ja kiinni siinä yläpuolella olevaan pako/imukanaviin ihan sen takia ettei kansi joustaisi niin paljoa, eli tiivisteen kestoa haettiin ja onnistuttiin ei yhtäkään ole enää tuhoutunu. reiät on porattu vinosti tiivisteen reikien kohdalta molemmin puolin pako/imukanavaa. eikä muistaakseni ollu ku 4mm terä. Eli tiivisteessäoli pienet ptöreät reiätmuissa paitsi 4sylinterissä johon sitten tehtiin reiät sen alkuperäisen pitkulaisen reunoista.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Olis kiva jos joku selittäisi vähän tarkemmin tätä kannen kanvien hitsaamisen ideaa. Mut ymmärrän kyllä jos vähän hiljasta on..
Tarkoituksena on vahvista kantta.
Ja niinkuin Turbiinikin jo kirjoitti ylempänä:"Ne kanavat on hitsattu tukkoon ja kiinni siinä yläpuolella olevaan pako/imukanaviin ihan sen takia ettei kansi joustaisi niin paljoa, eli tiivisteen kestoa haettiin"...
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

onkos turbiinillakin konela turbo? mites tossa keräily säiliössä on noi letku lähdöt? monta alhaalla ja monta ylhäällä?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

eikös tuo vesikanavien hitsaus sitten vaikuta jäähdytykseen?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin