No täällä helsingin tienoilla 110:ä on kyllä tarjolla runsaastikkin ja taitava tinkaaja tiputtaa pyyntihintojakin vielä reippaasti. Omalta osaltani voisin sanoa että 110 on ollut ihan hyvä ostos ainakin 8v tekniikalla,hyvin on toiminut ja samaraan verrattuna ei natise eikä nitise yhtä paljon,myös äänieristys on selvästi parantunut.
Kai mäkin oon tullut vanhaksi kun oon jopa 110:ä harkinnut. Vetotapa on väärä, mutta lähinnä vaunun vetoa ajatellen. Muuten koko lailla sama mistä ruopii kunhan ruopii . Kyllä mä työni puolesta saan takavedoilla varmasti päästellä lopun ikäni.
Nonnis kirjoitti:Vetotapa on väärä, mutta lähinnä vaunun vetoa ajatellen.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että tuollaisen 110:n hinnalla saa parempiakin vetoautoja. Ok, ovat vanhempia ja enempi ajettuja, mutta silti paremmin vetoautoiksi soveltuvia. Bensaakin vievät monta litraa enempi 100km:lle, mutta tuollainen 1600cc reilun 1000kg painava etuvetoauto ei vaan voi olla hyvä vaununvetohommissa, merkistä riippumatta. Auto käyttötarkoituksen mukaan.
omasta mielestäni 110:ä riittää voima varmasti vaunun vetoon mikäli vaunu ei ole mikään yli 1000kg vaunu.Itsellä oli aikoinaan pallas5000 merkkinen vaunu joka painoi noin 740kg ja sitä tuli vedeltyä enimmäkseen 900 saabilla mutta myös 1300 samaralla,uskokaa tai älkää mutta se tuli perässä myös sillä samaralla. joten kyllä tulee varmasti myös 1500 ruisku ladan perässäkin. Ja vielä jos löytää sopivasti sen 16v version,siinähän on heppojakin jo noin 90hv. Tottakai tietysti samaan rahaan löytäis parempiakin vetureita mm.mersu,volvo,saabi mutta ei parempaa autoa myös muuhunkin käyttöön.
Nonnis, sullahan on tuollagalleriassa tuo vaunu 626:n perässä. Minkälainen sillä oli vetää? Sitä voisi kai verrata aika suoraan 110:n veto-ominaisuuksiin, tehoa ja painoa sunnilleen saman verran.
,_,/ukka kirjoitti:Nonnis, sullahan on tuollagalleriassa tuo vaunu 626:n perässä. Minkälainen sillä oli vetää? Sitä voisi kai verrata aika suoraan 110:n veto-ominaisuuksiin, tehoa ja painoa sunnilleen saman verran.
,_,/ukka
No kyllä se Masan perässäkin tuli, ehkä se jopa jaksoi pikkasen paremmin kuin 2105 1500S, mutta meno oli kyllä epävakaampaa. Tai vaikee sanoo, kun vaan yhtenä viikonloppuna sillä mentiin joten vaikuttaa tuuliolosuhteetkin ja se että ekaa kertaa vaunua kiskoin. Mutta kyllä mä melkein uskaltaisin sanoo, että 1500S:llä meno on ollut tasaisempaa, ei heijaa niin.
,_,/ukka kirjoitti:Sama kai tuolle kytkimelle, mutta tuo myyjän nimi ei oikein edes houkuttelis lähtä kahtomaan
,_,/ukka
Sama kai jos paperit on kunnossa ja soittaa vielä jonnekin akelle tms.
Ja jos kytkin onkin paskana, niin paljo välii jos osaa itse laittaa uuden, kuitenkin auto on 2.8 litran 6 diesel koneella, takavetonen ja hinta 300€. Luulisi kärryn tolla liikkuvan..?
Ja jos oikeen tinkaa, niin voi saada vielä hevosen kaupan päälle..
No toi kyllä vetää vaunua,mutta on siinä kova diesel verokin,kyllä ajoa pitää olla aikapaljon muutakin kuin vain vaunun vetoa.
ei se siltä vaikuta että myynti jatkuisi. Kävin vuorostaan Hyvinkään Deltassa pyörähtämässä, josko siellä olisi nähtävän uusi Lada, mutta eipä löytynyt. Olisi ihan harrastemielessä kiva tietää mitä muutoksia on edellisvuotiseen malliin. Takavalot on kai nyt erimalliset? ilmeisesti uutta kojetaulua ei olla saatu vieläkään? autot taitaavat kaikki olla U51 142 versioita?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
no löytyipäs Malmin Deltasta hieno musta 21114-U51-142 eli ihan tän vuoden mallia, mitään eroa ei äkkiseltään viime vuotiseen ohjaustehostimella varustettuun malliin nähden ollut.
outoa että autot on saanut uuden variaation, ihan Venäjältäkin katsoin. eli aiemmet 00 STD, 01 Norma, 02 Lux onkin nyt 50, 51 ja 52 (tai siis oikeestaan standart varustelulla ei taideta enää valmistaa), venäläisillä kai kuitenkin on jo europaneelia ja muuta hienoa noissakin malleissa, olisko vientimalli sitten riisutumpi?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)