Jättääkö Lada tielle?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

[quote="pressa"]niin mikä on tielle jäämistä??
quote]

niin, voihan sitä "jäädä tielle" - eli jonkun "jalkoihinkin". hihi
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

pressa kirjoitti:niin mikä on tielle jäämistä??
jos sammuminen ja hetkenkuluttua käynnistäminen on jo tielle jäämistä niin jokainenhan on tielle jäänyt??
Sanotaanko vaikka että tielle on jääty, kun auto pysähtyy niin, että matkanteon jatkuminen edellyttää ulkopuolisen avun kutsumista tai patikointia.

Itselläni ei ole Lada kertaakaan tielle edes ryytynyt, joten eipä ole sinne tarvinnut jäädäkään.
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

pressa kirjoitti:niin mikä on tielle jäämistä??
jos sammuminen ja hetkenkuluttua käynnistäminen on jo tielle jäämistä niin jokainenhan on tielle jäänyt??
Jos sitä lasketaan noin niin Kia jätti tielle kaksi kertaa :lol: Sammui yllättäen, mut heti kun pysähtyi niin se lähti käyntiin.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Kerran Ladalla jäänyt tien päälle, tarkemmin hämeenlinnassa nesteen pihaan. Palailin -04 Etelän Lämmöstä ja hieman ennen Hämeenlinnaa irtos laturista alapään mutteri, prikat ja holkki. Eipä löytyny siihen hätää keltää osia niin eiku onnikalla Treelle ja seuraavana päivänä romareita kiertään. Ei löytyny sopivia osia, mutta Ladafarmi pelasti :)

Kerran joutunu tönään käyntiin kun startti reistas, muuten ei oo mitää kauheen ihmeellistä osunut vastaan. Ja ei, asteekki-jumalat eivät ole hyljänneet, kaasarista johtuen ei ole matka katkennut.
zetagi

Viesti Kirjoittaja zetagi »

Kerran työkaverin kanssa porhallettiin 1200 (1600) nappiksella Espoosta Varkauteen ja ihmeteltiin kun ei kulje kuin 90km/h kaasupohjassa. No ei uskallettu pysähtyä kun kerran kulki eteenpäin. Seuraavaa aamuna kokeilin käynnistää niin ei millään. Vihdoin sain käyntiin ja oli tyhjäkäynti vähän onnetonta. Eikun pellinalle ja siellähän oli noin 5cm pitkä valokaari puolanjohdon ja puolan välillä. :lol:

Toisella kertaa meinas jättää tielle kun oli jakaja ottanut vähän lämpöä ja kärkiväli oli joka pytyllä omansa. Välillä tuli liekkiä putkesta. Kyllä kylillä kattovat että mikähän peli tuo on. :shock:

Aina on päästy jatkamaan jos on meinannut meno hyytyä.
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Jättääkö Lada tielle. Kyllä jos laiminlyö halpaa autoa ja ei viitsi huoltaa sitä. Mersut ja Volvotkin pysähtyvät laiminlyönneistä. Meidän perheeseen on kuulunut kaksi Ladaa, hyviä autoja, helppo huoltaa. Tekniikka on yksinkertaista ja varmaa. Ainoastaan korinhoito tuottaa enemmän vaivaa johtuen Korimateriaalin korkeasta rikkipitoisuudesta, olette varmaan huomannut. Yli 30 vuotta autoilua takana. Vaimokaan ei pane hanttiin autojen kanssa nyhräämistä, kun se säästää pelimerkkejä tähdellisempäänkin kuin Delta-Auton tahi Auto-Salvan lasipalatsien lämmitykseen. Lada varmatoiminen käyttöauto, uskoisin nykyautojen keskimäärin enemmän jättävän tielle kuin vanhojen kantti-ladojen omana aikanaan. Moro! :wink:
Kyllä lähtee..!
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kerran on nappis tielle jättäny. Tossa viime syksynä satoi aivan kaatamalla ja olin naapurissa kaffella. Eihän se Sergei meinannut edes käynnistyä siitä pihasta. Aikani sahailtua pääsin matkaan ja ehdin etenemään 200m ja sitten se hyytyi lopunkin.
Ei muu auttanut kuin hinata lada kotia. Seuraavana aamuna lada taas kehräsi.
Pari kertaa on nappis jäänyt myös lähtöpisteeseen akun tyhjentymisen takia. Vika oli suuri, laturista yksi johto poikki :oops:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vielä ei ole 1500S jättänyt...eikä ole ollut ajossa mitään sellaista että olis ollut edes lähellä. Itseasiassa ei pienimpiäkään oireita.

Ainiin joo, sehän on vast sisäänajettu, ihan kohta 170 tkm :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ilkkaturunen
Viestit: 136
Liittynyt: 9.8.2004 15:37

Viesti Kirjoittaja ilkkaturunen »

Ei oo Lada minua tielle jättänyt, minä olen kyllä jättänyt Ladan tielle muutaman kerran :lol:
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

ilkkaturunen kirjoitti:Ei oo Lada minua tielle jättänyt, minä olen kyllä jättänyt Ladan tielle muutaman kerran :lol:
Minäkin jätin noin viikko sitten Ladan tielle kun ei mahtunut kaivinkoneen ohi ajamaan pihaan :)

Ladalla on kyllä selvitty tähän asti ongelmitta perille, ennen Ladaa jäin tielle (tai oikeastaan parkkiruutuun) kerran, mutta näin jälkiviisasteluna voi sanoa että siitäkin olisi kyllä selvinnyt hinaamatta kun olisi havainnut vian heti :)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
veljes

Viesti Kirjoittaja veljes »

Edellinen Samara ( vm 1989 ), jonka ostin käytettynä -94 , ja jolla ajoin helmikuuhun 2006 . Taisi jättää yhden kerran tielle totaalisesti ,meni laatikosta yksi laakeri jumiin. Tosin ajoa mulla ei tule kun n.10 000 km vuojes. Autoa käytettiin 12 vuojen aikana kerran merkkihuollossa venttiilien säädössä . Vaihteisto vika korjattiin nyrkkipajalla ,ja muut huollot tein pääsääntöisesti itse. Aika luotettava , vaikka huonolla pidolla .
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Eipä oo lada jättänyt, tosin alle vuoden vasta ollut ajossa.

Semmonen muistikuva on että joskus kun olin pikkunen meidän nappisfarkku ei tykänny oikeen sateesta, oltiin jossain huoltoasemalla kuivattelemassa. Mutta siltäkin reissulta lopulta päästiin kotiin.

Fiat 127 mk1 jätti kaks kertaa tielle, ekalla meni kondensaattori jakajasta(olis ollu ennakoitavissa varmaankin, tai ainakin sitä ennen oireili jo kauan silleen että välillä matka-ajossa hyyty ja nyki). Toisella kerralla loppu bensa.

Samoin 75 alfasta loppui bensa kerran. Alfasta meni myös kansipahvi mutta omassa pihassa.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vuosi 1989.....Lada 1200L.....kulmäjuotos katkojan kärkien kondensaattorissa.

Vuosi 2001...Samara 1500....hall-anturin johdon irtoaminen virranjakajassa.

Vuosi 2004.....Lada 110.....jäähdytysvesiletkun katkeaminen
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Komannen kerran jätti sitten lada tielle... Eka oli siis koneen leipominen... :oops: . Ja syy oli öljyn vähyys koneessa, tai no silloin vielä ajoin kotia, mut ku kävin paripäivää sen jälkee kaverilla ihmettelees et voiko mtn tehä, ni paluumatkalla se sitten leipo lopullisesti kiini...
Toka virran jakajan ajotuksen sekoaminen, syy pikkulohkon jakaja isolohko koneessa

Ja nyt sitten perä levisi, syy kumin poltto
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

En ole vielä kertaakaan jäänyt, tosin hyvää tuuria ollut matkassa. Laturi hajonnut muutaman kerran mutta aina ajamalla tultu kotia.. Ja muutenkin noissa axtecin sähköissä ollu viimeaikoina kaikkea ihme häröä :?
Vastaa Viestiin