1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mulla on 40-138. Kytkin on kuulemma korjattu ihan korjaussatsilla ja painelaakerikin melko varmasti vaihdettu samalla.Lada-Jussi kirjoitti:nii joo toi onkin -97 eli tota viimeistä vuosikertaa takavetoa. noissa on toi äänenvaimennus ilmanputsari ja 2105 peilit. onkohan toi peilihomma sitten jotain säästöä, kun on jouduttu lisää laittaa rahaa äänieristykseen. onkos tossakin varustekoodi 142 niinkuin jaakkimallakin taisi olla, eli auton koko versiokoodi lienee 21073-40-142?
onkohan noi kytkimet korjattu eriparia olevalla laakerilla ja asetelmalla, silloin kykimen käyttöliike jää vähän erikoisen alas
Kohta pitänee mennä puunaamaan larssia, on se prkl kyllä likainen ja törkynen...ohan siellä vedetty körssiäkin joskus, mutta wunderi auttanee tähän(kin)
Tänään taas kaahasin 1500S:llä ja ai helevetti että siinä onkin makeat pakoäänet. Kyllä tuohon isolohkoonkin semmoiset täytyy saada. Voin kyllä suositella Marteliuksen perus läpivirtaavia vaimentimia! Ja paukkuukin vielä mukavasti...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Kyllä ne Marteliuksen tavarat on hyviä, on se sentää laitilalainen firma.Jokari kirjoitti:Tänään taas kaahasin 1500S:llä ja ai helevetti että siinä onkin makeat pakoäänet. Kyllä tuohon isolohkoonkin semmoiset täytyy saada. Voin kyllä suositella Marteliuksen perus läpivirtaavia vaimentimia! Ja paukkuukin vielä mukavasti...
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Nyt on pari tuntia vietetty ladan parissa, ensin pesin sen perusteellisesti, jonka jälkeen putsasin kumimatot vedellä sekä imuroin sisustan läpeensä. Auton omistajana on kai ollut orava jossain vaiheessa, sillä lata oli täynnä pähkinöitä
Loppuun vielä roudasin 1500S:stä kamoja nollaseiskan konttiin ja samalla huomasin että oikea jarruvalo ei pala.
Piirilevy irti ja kyllähän sen taas tiesi mitä odottaa; parkkien&sumuvalon kanta liimalla kiinni ja tippumaisillaan, sama juttu jarruvalon kanssa. No nehän taas tunnetusti levisivät kuin jokisen eväät, joten 5 kg tinaa ja taas kaikki valot toimivat
Uudet piirilevyt kylläkin hakusessa.
Samalla otin pois käytöstä tuon naurettavan ajovaloautomatiikan. Ei kyllä mitenkään hyvä edes kesällä että valot senku palavat käynnistettäessä
Eikä sekään hyvä että automatiikka kytkettynä pitkät eivät jää päälle, vain vilkku toimii.
Jalkatilan läppä ei mene jostain syystä kiinni kokonaan, ja tuulilasille tulee vain naurettava lehmänhenkäys. Täytyy katsoa sitäkin...
Samalla huomasin että kuskin oven stoppari/mikälie pysäytin ei pelitä eikä ovi siis jää auki ollenkaan. Eikä kuskinovessa pala se hieno valo koska jännitteet näyttävät olevan kadoksissa.No pientä laittoa se vaatii vaan...
Joku kerta täytyy kyllä koittaa putsata konetilaa sekä puhdistaa huolellisesti kaikki ovien aluset, takalokarien kaaret oven alla yms.
Nyt Lada pestynä kyllä tajuaa mitä tuli ostaneeksi. Kannatti kyllä maksaa vähän epäladamainen hinta tuollaisesta huippuyksilöstä, yhtään kehumatta
Piirilevy irti ja kyllähän sen taas tiesi mitä odottaa; parkkien&sumuvalon kanta liimalla kiinni ja tippumaisillaan, sama juttu jarruvalon kanssa. No nehän taas tunnetusti levisivät kuin jokisen eväät, joten 5 kg tinaa ja taas kaikki valot toimivat
Samalla otin pois käytöstä tuon naurettavan ajovaloautomatiikan. Ei kyllä mitenkään hyvä edes kesällä että valot senku palavat käynnistettäessä
Jalkatilan läppä ei mene jostain syystä kiinni kokonaan, ja tuulilasille tulee vain naurettava lehmänhenkäys. Täytyy katsoa sitäkin...
Samalla huomasin että kuskin oven stoppari/mikälie pysäytin ei pelitä eikä ovi siis jää auki ollenkaan. Eikä kuskinovessa pala se hieno valo koska jännitteet näyttävät olevan kadoksissa.No pientä laittoa se vaatii vaan...
Joku kerta täytyy kyllä koittaa putsata konetilaa sekä puhdistaa huolellisesti kaikki ovien aluset, takalokarien kaaret oven alla yms.
Nyt Lada pestynä kyllä tajuaa mitä tuli ostaneeksi. Kannatti kyllä maksaa vähän epäladamainen hinta tuollaisesta huippuyksilöstä, yhtään kehumatta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Asiallisen oloinen peli, onnea vaan hankinnan johdosta ja mukavia kilsoja...
Zhiguli-teksti viitannee jälkituotuun sisämarkkinamalliin, vai oliko se kenties joku viimesten tuontivuosien erikoisuus
Zhiguli-teksti viitannee jälkituotuun sisämarkkinamalliin, vai oliko se kenties joku viimesten tuontivuosien erikoisuus
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Eikös olekin mukavaa tehdä kaikenlaista pikku huoltoa uudelle aarteelle, pari tuntia menee helposti yleiseen ihmettelyyn ja putsatessa paikkoja yms. Ja siinähän on taas naapureilla ihmeteltävää, kun joku hullu puunaa ladaa ihan onnessaan
Muuten noi ovien rajottimet tuntuu olevan tosi heppoista tavaraa, mullakin on molemmista laaboreista kuskinovesta paskana. Tappi on kyllä paikallaan mutta se jousi on irti sieltä oven sisältä eli pitää varoa ettei tuuli riuhtaise..
Muuten noi ovien rajottimet tuntuu olevan tosi heppoista tavaraa, mullakin on molemmista laaboreista kuskinovesta paskana. Tappi on kyllä paikallaan mutta se jousi on irti sieltä oven sisältä eli pitää varoa ettei tuuli riuhtaise..
Siis 07-takavalojen piirilevyjäkö? No mähän haen ne riemusta kiljuen jos niissä vaan on ehjät lampunkannatmarkku kirjoitti:Mulla olis ainakin pari varastossa ....eikä maksa mitään
Tänään ajelin sitte ekaa varsinaista päivää Ladalla. Täytyy kyllä allekirjoittaa ruiskukuskien kommentit pitovaikeuksista märällä...sillä tuohan sutaisee jo hieman kun hätäisemmin nostaa kytkintä, ihan siis normilähdöissäkin kun sattuu sopivan jyrkkä mäki. Pikkasen koitin pariin otteeseen ja ihan mukavasti kumi tsutsuttaa märällä kun vaan kääntää vähän ratista samaan aikaan. Ei tee 1500S noin vaikka vetää melkein lintta lattiassa...mutta siinähän taitaa kytkin hieman luistaa lähdöissä...
Onkohan muuten ladan laatikon ominaisuus että kakkoselle vaihdettaessa tuorekin loota lonksahtaa vähän (tuntuu kepissä selvästi). Siis puhun ihan normivaihdosta. Yksi vaihtoehto olisi tietty koittaa kunnon GL-4 öljyä laatikkoon...musta tuntuu että pojjaat on huollossa tunkeneet sinne GL-5:sta
Ketjukin pitäis koittaa kirrata sillä jotain älämölöä tuostakin padasta lähtee. Eikä edes niin hiljaistakaan. Lähinnä sellainen terävä rahina kiihdytettäessä (ei mun kuulosta mun korvaan yhtään hyvältä).
Muuten pannu ottaa herkästi kierroksia, paitsi kaasua ei passaa polkaista nopsasti, sillä ensin kuuluu ihan pieni "boo" ja sitten vasta lähdetään. Täytyy ainakin koittaa rasvailla kaasuvaijeri, sillä tuo poljin on sen verran epämääräinen. Toisaalta sen liikekin on oudon lyhyt näin kaasariladoihin tottuneelle.
Muutenkin vielä menee hyvä tovi ennenkuin tuolla oppii ajamaan ihmeemmin nykimättä. Tänään taas kyykäytin ladan pariin ei-niin hyvään paikkaan...vaikeampaa kuin autokoulussa prkl
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Minusta tuo takapotkun loota on vähän kankea luonnostaankin, siis voimaa saa käyttää ja varsinkin 1&2 vaihteilla. Muistelen että eräässä nappiksessa jolla ajelin joskus vuosi sitten oli tosi sujuvasti ja herkästi pelaava laatikko, samoin yhdessä 4-vaihteisessa 2107:ssa vaikka niissä oli jo melko runsaasti kilsoja takanapäin..
Joo, eli ominaisuus se taitaa olla. Ykkönen on kyllä tässä autossa sellainen, että kepissä ei ole pienintäkään vastusta eikä olisi kakkosessakaan jossei se hieman takertelisi. Se siis tökkii myös lämpimänä jonkin verran.
Tonniviissatasessa ykköselle laitettaessa keppi jää puoliväliin/menee lonksahtaen päälle/ei mene päälle ollenkaan/tai sitten menee taas ilman pienintäkään voimaa, yleensä kytkimen lypsäminen muuttaa moodin toiseen (:lol:)...unohtamatta tietty kakkosvaihdetta jossa on hieman alkavaa synkkavikaa, sitä on tullu rutisutettua oikein kunnolla kymmeniä ja kymmeniä kertoja kun vaihde ei ole mennyt kunnolla päälle...no mutta se onkin taas oma lukunsa koko auto
Pitänee siis hommata Mobilube GX:ää 2 litraa ja tunkea kaikki lootaan...ainakin tuon pikkulohkon vaihteistoon se vaikutti hyvin positiivisesti vaikka lisäsin sitä vain ylitäytön verran, eli noin 6 dl.
Tonniviissatasessa ykköselle laitettaessa keppi jää puoliväliin/menee lonksahtaen päälle/ei mene päälle ollenkaan/tai sitten menee taas ilman pienintäkään voimaa, yleensä kytkimen lypsäminen muuttaa moodin toiseen (:lol:)...unohtamatta tietty kakkosvaihdetta jossa on hieman alkavaa synkkavikaa, sitä on tullu rutisutettua oikein kunnolla kymmeniä ja kymmeniä kertoja kun vaihde ei ole mennyt kunnolla päälle...no mutta se onkin taas oma lukunsa koko auto
Pitänee siis hommata Mobilube GX:ää 2 litraa ja tunkea kaikki lootaan...ainakin tuon pikkulohkon vaihteistoon se vaikutti hyvin positiivisesti vaikka lisäsin sitä vain ylitäytön verran, eli noin 6 dl.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nyt on 1500S siirretty seisontaan niin pitkäksi ajaksi, kun talvi alkaa tulla. Toki ruiskun pettäessä sen voi aina ottaa ajoon...(mutta eihän lada petä koskaan?)
Muutamia pieniä huomioita ruiskusta:
- Ensimmäinen lada täälläpäin jossa lämppärin puhaltimen moottori ääntää kylmänä. Aivan kauhea ääni, muistuttaa tismalleen sellasta aukirullautuvaa vappupilliä tms. ju nou?
Ulina kyllä loppuu kuin seinään noin 3-5 minuutin päästä. Täytenee kaivaa puhallin esille jossain vaiheessa ja ainakin ensiauvuksi laittaa rasvaa. Puhaltimen teho on kyllä kova, mutta puolet ilmasta jää jonnekkin kojelaudan sisälle eikä vasen sivusuulake puhalla mitään vaikka laitoin sen putken kiinni lämppärin kotelon kylkeen josta se oli irronnut?
- Täytyy sanoa että ei ole kunnon Neuvostolaadun voittanutta (1500S). Siinä ei pidä kojelauta minkäänlaisia nitinöitä/natinoita...kun taasen ruiskussa varmaan jokainen kohta kojetaulusta pitää ääntä jo kävelyvauhdissa
Ja rattia pyöritettäessä muovit kahnaavat siellä täällä...muutenkaan sisustasta ei jää sellainen työkalumainen ja toimiva kuva, vaan vähä leluvaikutelma. No onhan tuossa sentään todella hyvät penkit ja kuskinpenkkikin suorassa!
- Rattia en toistaiseksi vaihtanut 1500S:tä ruiskuun. Pakko myöntää että 13" ruori on pitemmälle matkalle liian pieni...olkapäitä alkaa vaan pakottaa koska kädet ovat turhan lähekkäin. Eli jos omistat retrohenkisen 14" tai 15" ralli tms. vastaavan paremman ruorin, niin voisin ostaa sen pois...
Eli näillä eväillä taas jatketaan. On se ruisku kyllä hyvä peli kun alkaa tottumaan. Tosin myös pikkulohkossa on oma mukava fiiliksensä...on se kyllä kova peli hintaansa nähden, vaikka aivan liian usein on tullut kirottua alimpaan helvettiin koko laite
Muutamia pieniä huomioita ruiskusta:
- Ensimmäinen lada täälläpäin jossa lämppärin puhaltimen moottori ääntää kylmänä. Aivan kauhea ääni, muistuttaa tismalleen sellasta aukirullautuvaa vappupilliä tms. ju nou?
- Täytyy sanoa että ei ole kunnon Neuvostolaadun voittanutta (1500S). Siinä ei pidä kojelauta minkäänlaisia nitinöitä/natinoita...kun taasen ruiskussa varmaan jokainen kohta kojetaulusta pitää ääntä jo kävelyvauhdissa
- Rattia en toistaiseksi vaihtanut 1500S:tä ruiskuun. Pakko myöntää että 13" ruori on pitemmälle matkalle liian pieni...olkapäitä alkaa vaan pakottaa koska kädet ovat turhan lähekkäin. Eli jos omistat retrohenkisen 14" tai 15" ralli tms. vastaavan paremman ruorin, niin voisin ostaa sen pois...
Eli näillä eväillä taas jatketaan. On se ruisku kyllä hyvä peli kun alkaa tottumaan. Tosin myös pikkulohkossa on oma mukava fiiliksensä...on se kyllä kova peli hintaansa nähden, vaikka aivan liian usein on tullut kirottua alimpaan helvettiin koko laite
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Njääh, ohan se 1500 kuitenkin "pikkulohko"Jusu kirjoitti:Älä nyt sotke käsitteitä, ne pitkäiskuiset 1500-1700 on isolohkoja kaikki.Jokari kirjoitti:Tosin myös pikkulohkossa on oma mukava fiiliksensä...
Pikkulohkoja on ne 1200/1300 mopot missä on matalampi lohko.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™