"Kemppilukon teko..."

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

"Kemppilukon teko..."

Viesti Kirjoittaja mika »

Nii et mitkä kaikki osat pitää irrottaa et saa sen perän hitsattuu? kertokaapa niin ei tuu sit mitään yllätyksiä kovin paljon..
ja pitääkö paikkaansa et ku ottaa "panhard" tangon pois niin oli muka yhtä hyvä pito ku lukolla? mun mielestä ei pidä paikkaansa ainakaan kilpa käytössä...
<---kyseessä kuvan lada eli takaveto...
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Eli jos ladan perä niin rummut pois, vetarit pois, kartaani pois ja sitte perävälitys irti banjosta ja sitten duunaat mitä ny tykkäätkin tehdä :lol: ja lyöt jossain järjestyksessä takaisin....

Jos tehdään 30 minsan peltoautoa niin sitte laikka käteen ja takapuoli banjosta auki ja tuikitaan ekalla käteen osuvalla hitsivehkeellä pulunpaskaa sinne tänne, hitsaillaan pelti hiukan kine ja rasvat sisään ja mennään ajamaan ja sitten hajoo kone ennenkuin ehditään ajamaan koko kierrosta :lol: :lol: sitten hajotetaan lasit ja potkitaan pellit sisään ja haukutaan lada paskaksi...eik se näin mene suurinpiirtein kun häsätään...... :roll:
124/2101 practical beauty
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Juu pitää se purkaa, niin ainaki kestää.. Tuo Lada on kestäny jo 3 vuotta! :wink:
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Ei nyt panhard-tankoa ainakaan

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tanko on jäykää taka-akselia poikittaissuunnassa tukeva tanko,jonka toinen pää on kiinnitetty nivelellä akseliin ja toinen pää vastakkaiselle puolelle runkoon.Joustoliikkeen aikana akselisto siirtyy hiukan sivusuunnassa suhteessa koriin ,mutta sillä ei ole suurta merkitystä,koska tanko on tehty mahdollisimman pitkäksi ja vaakasuorassa olevaksi.
Jos tanko poistetaan jää tämä tehtävä pitkittäisille tukivarsille,jousille ja iskunvaimentimille,mikä ei ole suinkaan tarkoitus.Autosta tulee vetelä takapäästän.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

juu oon mä tuo tangon merkityksen huomannu ei ilman sitä tuu ajosta mitään on koko ajan sivu luisussa... pyörähtää helpommin... seki on pitäny vahvistaa ja kunnolla et se kestää!
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

arpati kirjoitti:Jos tehdään 30 minsan peltoautoa niin sitte laikka käteen ja takapuoli banjosta auki ja tuikitaan ekalla käteen osuvalla hitsivehkeellä pulunpaskaa sinne tänne, hitsaillaan pelti hiukan kine ja rasvat sisään ja mennään ajamaan ja sitten hajoo kone ennenkuin ehditään ajamaan koko kierrosta :lol: :lol: sitten hajotetaan lasit ja potkitaan pellit sisään ja haukutaan lada paskaksi...eik se näin mene suurinpiirtein kun häsätään...... :roll:
valitettavaa mutta totta, tää taitaa olla varsinkin Ladan kohdalla varsin yleinen menettely :cry:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

niinpä.. olis sellanen mutteri aukaisin siel peräs niin sais sen takakautta auki.. :cry:
Lujaa Laatua Larva!
Vehje

Viesti Kirjoittaja Vehje »

joo veljellä meni ladasta juuri tuo kyseessä oleva tanko poikki ni ladan perä heittelehti ku mummo liukkailla jäillä.. vois kyllä varmaan tehdä jonkinverran perästästukevamman jos tekis tangosta vahvemman ja vahvistais kiinnityskohtia...
max40w

Viesti Kirjoittaja max40w »

mites tieliikennekäyttöön? pystyykö pitoja jotenkin lisäämään lain sallimilla keinoilla? kemppilukko laiton, mites tuolle tonnikakssataselle sais lisää pitoa?
Vastaa Viestiin